Gå til innhold

Hva kommer slikt av?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du følt at du har bitt flørtet med i dag? Følt deg pen? :) Eller flørtet pittelitt med noen? Smilt/snakket til fremmede? Eller noe slikt? Har du opplevd noen ganger at det skjer oftere enn ellers?

Jeg sto opp med helt gal fot og var i dårlig humør fordi jeg ikke hadde fått sovet mer enn 3timer. Rakk ikke å sminke meg og så kjempe trøtt ut... Men etter jobb dro jeg på cafe, kjøpte kaffe også smilte en fin fyr til meg :)

Litt senere smilte en dame til meg, også snakket noen til meg i heisen. Jeg ble i godt humør igjen, men skjønner ikke hvorfor smil og slik positivitet fra fremmede kan gjøre såpass mye. Håper ikke at det er overfladiskhet? det føles ikke sånn. :)

Og for å nevne noe mer.. er det noe som gjør at man får mer slik oppmerksomhet? for jeg har aldri helt fått så mye oppmerksomhet av dette slaget som jeg kan huske. Har selvsagt blitt flørtet med, men på et mer overfladisk plan fra fremmede. I helga snakket noen til meg på bussen og smilte. Jeg vet ikke hva som gjør at dette skjer for tiden. Har noen opplevd lignende?

Og sist men ikke minst: Hva får deg i godt humør?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_blomst_*
Skrevet
Har du følt at du har bitt flørtet med i dag? Følt deg pen? :) Eller flørtet pittelitt med noen? Smilt/snakket til fremmede? Eller noe slikt? Har du opplevd noen ganger at det skjer oftere enn ellers?

Jeg sto opp med helt gal fot og var i dårlig humør fordi jeg ikke hadde fått sovet mer enn 3timer. Rakk ikke å sminke meg og så kjempe trøtt ut... Men etter jobb dro jeg på cafe, kjøpte kaffe også smilte en fin fyr til meg :)

Litt senere smilte en dame til meg, også snakket noen til meg i heisen. Jeg ble i godt humør igjen, men skjønner ikke hvorfor smil og slik positivitet fra fremmede kan gjøre såpass mye. Håper ikke at det er overfladiskhet? det føles ikke sånn. :)

Og for å nevne noe mer.. er det noe som gjør at man får mer slik oppmerksomhet? for jeg har aldri helt fått så mye oppmerksomhet av dette slaget som jeg kan huske. Har selvsagt blitt flørtet med, men på et mer overfladisk plan fra fremmede. I helga snakket noen til meg på bussen og smilte. Jeg vet ikke hva som gjør at dette skjer for tiden. Har noen opplevd lignende?

Og sist men ikke minst: Hva får deg i godt humør?

Jeg kan ikke komme på noe bestemt nå i farten, men jeg vet hva du mener. Blir også i godt humør av at fremmede smiler eller hilser på. Det har vel bare noe med å bli lagt merke til å gjøre. ute blant folk er det kanskje lett å føle seg alene, og at man tenker at man må hele tiden oppføre seg slik og slik, så når noen smiler eller viser oppmerksomhet, så får man en følelse av å bli 'godtatt' eller akseptert eller satt pris på, på en måte..? For det er generelt viktig for oss hva andre synes om oss og hvordan vi blir oppfattet, for å ha et bra selvbilde... Ikke fordi vi nødvendigvis er så selvopptatte osv, men rett og slett for å føle oss vel :-) tror nå jeg da hvertfall! kan også tenkes at de syntes du så litt ekstra morsom ut idag ;-) Neida

:jepp:

Skrevet

Jeg har opplevd en del tilsvarende ting særlig siste året. Før kunne det gå lang tid mellom hver gang fremmede snakket til meg på gata eller smilte litt ekstra, men det siste året har det skjedd ganske ofte faktisk. Vet ikke om det har å gjøre med at jeg flyttet til en ny by (bodde i en by som er kjent for å være litt "kald" før), eller om det er noe ved meg som er forandret. Har snakket litt med andre om dette og de opplever ikke det samme, så jeg har foreløpig konkludert med at det har noe med meg å gjøre. Jeg har det siste året "vokst" litt sånn sosialt sett og blitt tryggere på meg selv når det gjelder det sosiale, blitt mer utadvendt og flyttet fokus bort fra meg selv og over på andre i sosiale settinger. Kanskje reflekterer utstrålingen min dette? I tillegg merker jeg at dersom jeg tenker på noe morsomt og går å smiler for meg selv så får jeg mange flere smil og kommentarer fra fremmede.

Jeg tror det må ha noe med utstrålingen å gjøre. Ser man blid, avslappet og åpen ut blir man nok oftere kontaktet av og smilt til av fremmede enn om man ser sur og opptatt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...