Joplaya Skrevet 1. august 2003 #1 Skrevet 1. august 2003 Lurer på hva rare og ulogiske ting dere andre lærte som barn, enten av foreldre eller andre. Jeg husker en del ting (og selvfølgelig har jeg glemt de nå da jeg kom på dette) som jeg ble fortalt da jeg var liten. Men når jeg spør mine foreldre i dag er de helt uvitende om dette - så klart har ikke de noen gang sagt noe sånt til meg Her mener jeg andre ting enn de åpenlyse som julenissen o.l. Det jeg kommer på nå er: * ikke se ut vinduet når det lyner, jeg kan bli blind * å vise fingen (ja, den i midten) betyr fuck you, som igjen betyr gaffel * mamma sine skrik fra soverommet var pga at pappa tok en våt og kald vaskehanske på henne, og dette synes hun selvfølgelig var ekkelt og måtte skrike
Gjest Kira Skrevet 1. august 2003 #2 Skrevet 1. august 2003 Jeg var et slemt barn. Husker jeg trodde hvis man tok katten vår på øyet, og på mitt etterpå, kunne man få gulgrønne øyne. Huff. :-? Må spørre foreldrene neste gang, kanskje de husker noe ...
Klips Skrevet 1. august 2003 #3 Skrevet 1. august 2003 Kan ikke komme på annet enn at man fikk mark i magen av å spise snø. Den er vel ganske standard. Og jeg burde jo hatt et ormebol der nå!
Joplaya Skrevet 1. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2003 Snø og mark ja . Ingen klarte skremme meg med den Kom på to nye ting siden Kira nevnte øye: * man kan få firkantete øyne ved å se for mye på tv/sitte for nærmt tv * ikke lag grimaser, man kan bli sånn for alltid
Gjest Virvel Skrevet 2. august 2003 #5 Skrevet 2. august 2003 Mamma og pappa er kjedelige sånn, de har alltid lagt stor vekt på å unngå slik vranglære... Men her er ting jeg trodde da jeg var liten: - Det bodde en løve under senga, og den ville spise tærne mine hvis jeg ikke hadde sokker på meg når jeg sov - Under vannflaten var det luft, men det var "en annen slags luft" enn den som var over, derfor kunne vi ikke puste under vann. Grunnen til at man var våt når man kom opp av vannet, var naturligvis at man måtte gjennom den tynne vannhinnen... (Det trodde pappa da han var liten også.) - Hvis man tok på en narkoman (eller på en sprøyte), da ble man narkoman selv og fikk aids og døde - I transformatoren ved siden av parken jeg gikk i satt det en mann og syklet og laget strøm... - Den kjente og kjære sangen går slik: "Å du, sa Mette, liten fugl..." (tror ikke jeg fant ut at det var "å du som metter" før i 8. klasse)
Tusenfryd Skrevet 2. august 2003 #6 Skrevet 2. august 2003 Jeg lært som barn at man alltid har en dessertmave. Det syntes jeg var rart å tenke på, jeg visste jo egenltig at det bare er kuer som har flere maver. I voksen alder har jeg erfart at jammen var det sant likevel Jeg lært også at det var morsomt å spise erter. For de trillet ned i bena og kilte så gøyalt i tærne. I voksen alder har jeg erfart at det er noe forbannet løgn
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. august 2003 #7 Skrevet 3. august 2003 Lærte at tran og spinat er forferdelig sunt, noe som viser seg etter mye forskning at det kanskje ikke er så mye fakta i alikevel... At solen gikk i bane rundt jorden (jeg vet ikke helt hvor min bestemor fikk akkurat DET ifra, men men..) At jeg ville få bart veldig veldig snart om jeg drakk for mye cola. Truffet av lynet om jeg var for nært vinduet, var jo en klassiker. Sist nevnte bestemor tror ennå på den forklaringen... Samme gjelder om temaet kino, der blir man garantert smittet av ulumske forkjølelser og influensa. Den lever ennå.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #8 Skrevet 6. august 2003 Kan ikke komme på annet enn at man fikk mark i magen av å spise snø. Er ikke det sant?! :o
Nilma Skrevet 6. august 2003 #9 Skrevet 6. august 2003 Jeg var i mange år hellig overbevist om at man fikk blindtarmbetennelse av å spise vannmelonsteiner. I og med at jeg alltid har likt vannmelon veldig godt, har det medført en hel****s mye arbeid i årenes løp....
Gjest gurimalla Skrevet 6. august 2003 #10 Skrevet 6. august 2003 Jeg synes det er morsomt at vi faktisk lærte på skolen at bjørner bare spiser blåbær og honning – ikke kjøtt.
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #12 Skrevet 6. august 2003 Jeg synes det er morsomt at vi faktisk lærte på skolen at bjørner bare spiser blåbær og honning – ikke kjøtt. Det er jo ganske sant da. En brunbjørn er i utgangspunktet vegetarianer, men spiser kjøtt dersom den kommer over det f eks dersom den i frykt dreper et annet dyr. Etter en slik episode kalles den slagbjørn og fortsetter gjerne med å drepe for å få kjøtt.
Arwen Skrevet 6. august 2003 #13 Skrevet 6. august 2003 Hvis man geipet kom måka og bæsjet på tunga! Livredd måker den dag i dag jeg
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2003 #14 Skrevet 6. august 2003 Jeg fikk høre at øynene mine var røde når jeg jugde. Dersom jeg fikk blemme på tunga var også det et tegn på at jeg hadde jugd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå