Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jeg vet ikke om dere kvinner har bedre teken på dette, men jeg passer innimellom en jente på 4 (søstern sin unge). Hun tar full kontroll over omgivelsene og våge den som går henne imot. Jeg er nesten litt redd henne, fordi dersom hun ikke får det hun vil stirrer hun på meg med det stygge blikket, og rekker ut tunge, uansett hvor sint eller bestemt jeg blir sitter hun der bare og stirrer helt uredd og tar fullstendig makt over meg. Hun har rett og slett makt over alt og alle som om hun var ei heks! Når hun får det som hun hun vil blir hun litt mykere og jeg kjenner hele stemningen i rommet endrer seg. Når jeg passer henne er det hun som bestemmer og ordner rundt her. Jeg må nesten spørre henne før jeg gjør ting, fordi jeg er redd for at hun en dag sender en stråle på meg og jeg blir en øgle. En gang måtte jeg ta fra henne en leke fordi hun nektet å gi den fra seg før leggetid. Når jeg rakk hånden bort for å ta leken, slo hun til hånden min og gav meg det blikket. Hun slo meg flere ganger og ble sintere og sintere i ansiktet. Hun gråter og skriker aldri, bare bruker dette blikket. Hun stirret på meg sånn at jeg ble redd! Noen ganger dytter hun meg ut av rommet dersom hun ikke får det som hun vil. Andre ganger kan hun gjøre seg klar til å spytte, og da er det bare og falle ned på gulvet i underkastelse. Så setter hun seg oppå meg og ser ned over meg og sier at det er best jeg ikke gjør det en gang til, fordi ellers spytter hun. Jeg passer henne heldigvis kun 2x i uka. Puhh. Kan det være noe galt med henne? Kan hun ha en personlighetsforstyrrelse? Jeg har ennå ikke sett henne gråte en eneste gang, hun bare stirrer morskt og stygt på folk. Jeg er livredd henne! Hvis jeg ikke svarer her, vet dere at jeg er borte, skal nemlig passe henne i morgen!
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Her hersker ingen tvil, ungen har en personlighetsforstyrrelse. Best å få dette sjekket ut så snart det lar seg gjøre. Fortell søsteren din om dine mistanker før dette går for langt.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Nekt å passe drittungen da, om ikke søstera di tar seg bryet med å lære avkommet litt oppdragelse. Eventuelt kan du true med å skvette vievann på henne; da gir hun seg nok!
Gjest Purple Haze Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Her er det et barn som ikke har opplevd grenser i forhold til noe. Det er hun som bestemmer alt, og dermed oppfører hun seg slik. Dette barnet trenger voksne som setter grenser, og oppfører seg som ansvarlige voksne. Tror neppe det dreier seg om personlighetsforstyrrelser, det er da veldig dramatisk å klistre en slik diagnose på en 4-åring.
Gjest imli Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Her er det et barn som ikke har opplevd grenser i forhold til noe. Det er hun som bestemmer alt, og dermed oppfører hun seg slik. Dette barnet trenger voksne som setter grenser, og oppfører seg som ansvarlige voksne. Tror neppe det dreier seg om personlighetsforstyrrelser, det er da veldig dramatisk å klistre en slik diagnose på en 4-åring. Enig. Når du (og sikkert andre voksne også) er redde for ungen og ikke tør å si nei, er det jo bare for henne å ture frem da. Nei, her trengs det grenser og tydelige voksne, så fort som mulig, før det er for sent.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Stakkars unge:( Håper dere får hjelp til å sette skikkelig grenser for henne. Barn trenger faste grenser for å føle seg trygge. Dere gjør henne en bjørnetjeneste her altså... virkelig!!!
Gjesten Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Her er det et barn som ikke har opplevd grenser i forhold til noe. Det er hun som bestemmer alt, og dermed oppfører hun seg slik. Dette barnet trenger voksne som setter grenser, og oppfører seg som ansvarlige voksne. Tror neppe det dreier seg om personlighetsforstyrrelser, det er da veldig dramatisk å klistre en slik diagnose på en 4-åring. Slenger meg på her. Beklager å måtte si at feilen nok dessverre ligger hos søsteren din.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Jeg vet ikke om dere kvinner har bedre teken på dette, men jeg passer innimellom en jente på 4 (søstern sin unge). Hun tar full kontroll over omgivelsene og våge den som går henne imot. Jeg er nesten litt redd henne, fordi dersom hun ikke får det hun vil stirrer hun på meg med det stygge blikket, og rekker ut tunge, uansett hvor sint eller bestemt jeg blir sitter hun der bare og stirrer helt uredd og tar fullstendig makt over meg. Hun har rett og slett makt over alt og alle som om hun var ei heks! Når hun får det som hun hun vil blir hun litt mykere og jeg kjenner hele stemningen i rommet endrer seg. Når jeg passer henne er det hun som bestemmer og ordner rundt her. Jeg må nesten spørre henne før jeg gjør ting, fordi jeg er redd for at hun en dag sender en stråle på meg og jeg blir en øgle. En gang måtte jeg ta fra henne en leke fordi hun nektet å gi den fra seg før leggetid. Når jeg rakk hånden bort for å ta leken, slo hun til hånden min og gav meg det blikket. Hun slo meg flere ganger og ble sintere og sintere i ansiktet. Hun gråter og skriker aldri, bare bruker dette blikket. Hun stirret på meg sånn at jeg ble redd! Noen ganger dytter hun meg ut av rommet dersom hun ikke får det som hun vil. Andre ganger kan hun gjøre seg klar til å spytte, og da er det bare og falle ned på gulvet i underkastelse. Så setter hun seg oppå meg og ser ned over meg og sier at det er best jeg ikke gjør det en gang til, fordi ellers spytter hun. Jeg passer henne heldigvis kun 2x i uka. Puhh. Kan det være noe galt med henne? Kan hun ha en personlighetsforstyrrelse? Jeg har ennå ikke sett henne gråte en eneste gang, hun bare stirrer morskt og stygt på folk. Jeg er livredd henne! Hvis jeg ikke svarer her, vet dere at jeg er borte, skal nemlig passe henne i morgen! Din søster trengs å oppdras på nytt. At en jente på fire slår deg, sier meg at det er en metode mor bruker. Din søster ser ut til at hun har gitt opp oppdragelsen. Om jentungen får fortsette å stirre seg til alt, så kan det gå ille. Hun vet ikke annen måte å gjøre det på. Hun har lært at dette duger. snakk med din søster. forklar henne at det går ikke dette. men når du passer henne, så vær bestemt og rolig. Ikke hev stemmen. Løft henne vekk og forklar rolig hvorfor. Skal du ta fra henne noe så forklar hvorfor. Ikke gi deg. At hun dytter deg? Eier du ikke krefter til å fjerne en fireåring?
Gjest *Mim* Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Jeg må nesten spørre henne før jeg gjør ting, fordi jeg er redd for at hun en dag sender en stråle på meg og jeg blir en øgle. Hvis noen her er forstyrret er det ikke dette barnet.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #10 Skrevet 15. juli 2009 Det høres ut som det er et problem med de voksne rundt dette barnet om de lar en 4-åring gjøre som hun vil..............
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Det letteste er å skylde på foreldrene, men hvis jenten aldri gråter, så kan det være tegn på noe annet. Hvis det er så ekstremt som det du beskriver, så må jo andre ha reagert også? I det minste barnehagen. Ikke lett å ta det opp med foreldrene, du kan risikere å bli uvenner med din egen søster, og det ville jeg ikke risikert.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 Jeg vet ikke om dere kvinner har bedre teken på dette, men jeg passer innimellom en jente på 4 (søstern sin unge). Hun tar full kontroll over omgivelsene og våge den som går henne imot. Jeg er nesten litt redd henne, fordi dersom hun ikke får det hun vil stirrer hun på meg med det stygge blikket, og rekker ut tunge, uansett hvor sint eller bestemt jeg blir sitter hun der bare og stirrer helt uredd og tar fullstendig makt over meg. Hun har rett og slett makt over alt og alle som om hun var ei heks! Når hun får det som hun hun vil blir hun litt mykere og jeg kjenner hele stemningen i rommet endrer seg. Når jeg passer henne er det hun som bestemmer og ordner rundt her. Jeg må nesten spørre henne før jeg gjør ting, fordi jeg er redd for at hun en dag sender en stråle på meg og jeg blir en øgle. En gang måtte jeg ta fra henne en leke fordi hun nektet å gi den fra seg før leggetid. Når jeg rakk hånden bort for å ta leken, slo hun til hånden min og gav meg det blikket. Hun slo meg flere ganger og ble sintere og sintere i ansiktet. Hun gråter og skriker aldri, bare bruker dette blikket. Hun stirret på meg sånn at jeg ble redd! Dette må være et "tøyse innlegg". Går da ikke ann å la en 4 åring ta kontroll pga stygge blikk, slåing og spytting? Hvor er det blitt av grensesettingen. Synes synd på denne ungen i det lange løp, mange voksne og barn som kommer til å misslike henne sterkt og det pga manglende grensesetting fra foreldre og omgivelsene rundt henne. Er ikke alle som burde få barn etter min mening. Noen ganger dytter hun meg ut av rommet dersom hun ikke får det som hun vil. Andre ganger kan hun gjøre seg klar til å spytte, og da er det bare og falle ned på gulvet i underkastelse. Så setter hun seg oppå meg og ser ned over meg og sier at det er best jeg ikke gjør det en gang til, fordi ellers spytter hun. Jeg passer henne heldigvis kun 2x i uka. Puhh. Kan det være noe galt med henne? Kan hun ha en personlighetsforstyrrelse? Jeg har ennå ikke sett henne gråte en eneste gang, hun bare stirrer morskt og stygt på folk. Jeg er livredd henne! Hvis jeg ikke svarer her, vet dere at jeg er borte, skal nemlig passe henne i morgen!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. juli 2009 #13 Skrevet 15. juli 2009 Synes synd på jentungen. Det er mange voksne og barn som kommer til å misslike henne pga manglende oppdragelse. Sammenligne drittungen med en heks og at hun kan forvandle barnepasseren til en øgle? Her trengs det hjelp til mere en barneoppdragelse. Dette bare må være et tøyse innlegg....?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. juli 2009 #14 Skrevet 16. juli 2009 Nekt å passe drittungen da, om ikke søstera di tar seg bryet med å lære avkommet litt oppdragelse. Eventuelt kan du true med å skvette vievann på henne; da gir hun seg nok! Helt enig: hvorfor gidde passe ungen. Løsningen med vievann har jeg også sansen for. Henge opp krusifikser rundt i huset kan nok også hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå