Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Vi plukker opp med en gang, knyter igjen og så slenger vi dem ved hekken. Samler seg opp en haug der. Mindere pent, men vi har kommet inn i en vond vane. Søppelkassen er et stykke unna.. Hva gjør dere andre?
Gjest Marlo Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Når hunden bäsjer i hagen da? Kaster den i söpla. Om kassa er et stykke unna, så kan man jo se på det som en spasertur med hunden.
Cashpink Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Samler det sammen og putter det i fryseren for å se hvor mye bæsj hunden produserer på ett helt år. Jeg kaster det i søppeldunken...! hvis det ikke er dunk i nærheten og jeg ikke gidder å bære, så plukker jeg ikke opp... men da spørs det hvor henn vi er om det er tett på folk eller ikke..
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 ok..skjønner at alle er såpass flinke at de plukker opp fra hagen og rett i søppelkassen med en gang. fryseren velger jeg å bruke til andre ting
Leo Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 I hagen og på gårdsplassen bruker vi pose eller spade og kaster det i søpla eller på jordet (Som vi er delvis omgitt av... ) litt avhengig av hvilken tid på året det er. (Ser ikke så lekkert ut med bikkjedritt på snøen og når åkeren nettopp er tresket kan både vi og andre finne på å gå der...). Vi gjør nok dette ganske automatisk for jeg kan ikke si at jeg har tenkt på det før nå og vi har ingen "opphopning" av hundebæsj noe sted... Dere går vel kanskje også ut med søppel minst en gang annenhver dag og da er det jo ikke verre enn at dere gjør det til en vane å ta det med da?
Sheenaca Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Hva med å kjøpe et lite, passe pent søppelspann med lokk, og sette i hagen der dere ellers slenger fra dere bæsjposene? Det ser penere ut, hindrer lukt (litt iallefall), og da kan dere samle posene i en bærepose så det bare er å ta med seg bæreposen til søppelkassa en gang i blant.
Gjest Glør Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Vår hund liker ikke å bæsje i nærheten av huset, så vi går tur til nærmeste grøntområde, og kaster posen i nærmeste offentlige søppeldunk.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 takk for seriøse svar. Vi kjører til felles søppelplass noen ganger pr uke og da tar vi det med. Å kjøpe et pent spann med lokk var en fin ide! Det skal jeg gjøre !!
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #10 Skrevet 16. juli 2009 Selvfølgelig i søppelet. Men søppeldunken er såpass langt unna at vi kjører dit. Ikke alle som bor slik at det er ti skritt til dunken ! Og vi har fått en valp og den orker ikke gå langt. Og jeg synes ikke vi trenger å ta den i bilen og kjøre hver gang den har bæsjet. Og ja - dette tenkte vi ikke på før vi fikk valp. De fleste sa til oss at de bæsjer en gang om dagen mens valpen vår gjør det både tre-fire-fem. Så det blir noen poser. Vi tar posene med når vi kjører forbi søppeldunkene, slik vi gjør med de andre søppelposene våre. Men vil da ikke slenge bæsjeposene i søppelposene inne, pga lukt. Skjønner at ikke alle bor slik vi gjør og dermed ikke klarer å forstå hvor langt det er til søppeldunken.
tsaint Skrevet 16. juli 2009 #11 Skrevet 16. juli 2009 I varmkompost-dunken vi har i hagen... Er heller ikke så langt å gå til søppeldunken, men ikke vits å lage unødig mye søppel når man har mulighet for å lage jord av det i stedet... (sitat; mamma)
Lola83 Skrevet 16. juli 2009 #12 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Kjøp en egen dunk da, og ta den med når dere skal tømme. Evt.kan dere vel kjøpe en sånn bleiebøtte for babyer og kaste det i..de er lukttette. Endret 16. juli 2009 av Lola83
Troyamin Skrevet 16. juli 2009 #13 Skrevet 16. juli 2009 Og vi har fått en valp og den orker ikke gå langt. Og jeg synes ikke vi trenger å ta den i bilen og kjøre hver gang den har bæsjet. Og ja - dette tenkte vi ikke på før vi fikk valp. De fleste sa til oss at de bæsjer en gang om dagen mens valpen vår gjør det både tre-fire-fem. Så det blir noen poser. Hvis jeg skal gå ut fra at dette er en seriøs tråd; Gå hjem med valpen, og gå så selv en tur til søppeldunken. Eller bruk bio-bags og kast i matavfallet. En ting til... Hvis du ikke på forhånd visste hvor mye en valp bæsjer, kan ikke hundekjøpet ditt vært særlig gjennomtenkt. Håper du leser mye og setter deg inn i valpens behov!
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2009 #14 Skrevet 17. juli 2009 En ting til... Hvis du ikke på forhånd visste hvor mye en valp bæsjer, kan ikke hundekjøpet ditt vært særlig gjennomtenkt. har lest mye men - ikke ett sted står det hvor mye en valp bæsjer. Og når hundefolk rundt meg sier at hunder bæsjer en gang om dagen så tenkte jeg ikke mer over det Ingen problem for meg at valpen bæsjer ofte, og dunk er kjøpt inn for å legge posene i frem til vi tusler/kjører til søppelkassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå