Gjest a91 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Et kort og enkelt spørsmål: Hva er trening for deg? Hvor går grensa mellom trening og hverdagslige aktiviteter?
Gjest emmeline Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Jeg ser ikke på det å gå "vanlig" tur som trening, men om man går raskt med trening som eneste mål synes jeg det er det. Jeg ser heller ikke på husarbeid, måking etc. som trening. For meg handler det vel om at målet i seg selv er trening. Selv om det også vil være noe trening i ulike hverdagslige aktiviteter.
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Jeg trener på treningssenter 4-5 dager i uken - for meg er dette skikkelig trening. Timene varierer mellom body pump, aerobic, pilates og yoga ... Blir alltid skikkelig svett og sliten. MEN, jeg betegner også 1-2 timer spasering i raskt tempo eller en lang sykkeltur som trening.
Chanel.No5 Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Nå jeg føler at kroppen min har jobbet(at den er sliten etter endt økt), det varierer for meg mellom jogging og styrketreninger på treningssenter. I tillegg har jeg hund som skal luftes, men anser ikke 30 min tur med han som trening, det kommer i tillegg.
Frk Johansen Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 For meg kan det godt være trening å måke snø, men da utstyrer jeg meg med gode klær og pulsbelte før jeg går i gang. Man kan fint forbrenne en 5-600 kcal ved snømåking og da er jeg fornøyd. Ellers er det trening når jeg bestemmer meg for det, enten rusler jeg en tur for turens skyld (ikke trening), eller så går jeg oppover i marka i et forrykende tempo. Bruker stort sett alltid pulsklokke og en økt for meg skal forbrenne minst 350 kcal. Er det over 500 er jeg fornøyd med økta, men noen ganger har man ikke mer enn 30 min til rådighet så da får jeg si meg fornøyd med 350. Prøver å få til en "gjennomkjøring" av kroppen en gang i uka, da ligger jeg på rundt 1000 kcal.
Cashpink Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Jeg ser nok på en halvtimes tur med rask gange som trening. Allefall for min del. Litt fordi at jeg også har gått ned i vekt med å gå en halv time til en times tur hver eneste dag. (uten å ha annen form for mosjon) Nå jogger jeg intervaller i ca en times tid og sykler på ergometersykkel i halv time til time, annahver gang (altså aktiv hver eneste dag), og ser på dette som trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå