Gå til innhold

Husmoren som finner seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Farget brundt hår med noe grått i.

Blå øyne.

En rund litt udefinerbar form av en kropp.

Dette er meg når jeg ser meg i speilet. 42 år gammel husmor, kone i 15 år, ektemann og 3 barn.

Vinklubben på fredag fikk meg til å tenke. Min beste veninne gjennom 30 år sa noe som satte en liten støkk i meg. "Etter alle disse årene så er det ikke noe igjen av meg. Vi skal skilles" sa hun stille bak det hevede vin glasset.

Jeg ble ganske så stille. For hun er en av oss. Hun er som oss, som meg.

Spurte med gomodige mann når jeg kom hjem, om han noe gang har tenkt på skillsmisse. Han kikket på meg med ett blikk som fortalte meg at det kom han ikke til å svare på om jeg så myrdet han.

Han gliste til slutt og sa at han hadde kommet frem til at det var for mye slit og at han ikke i en alder av 50 orket tanken på å måtte vaske sine egne klær.

(som om han har noen ide om hvordan en vaskemaskin skal brukes)

Spurte han om han syntes jeg var blitt kjedelig gjennom årene. Fikk beskjed om at han elsket meg akkuratt som jeg er. Hjelpsom mann jeg har.

Bestemte meg den kvelden for å virkelig gjøre noe med meg selv. Mulig Frank (min mann) ikke syntes jeg var kjedelig, men det synes jeg at jeg er.

Lå våken den natten og tenkte på hva jeg skulle gjøre denne helgen for å komme i kontakt med mitt gamle jeg.

Lørdag morgen sto jeg opp med pågangsmot og glød. Måtte innrømme for meg selv at jeg ikke viste helt hvordan jeg skulle begynne. Bestemte meg for å stikke innom kjosken her nede for å finne noen blader om mote. Like greit å begynne meg det ytre for å få fortgang på prosessen.

Himmel må jeg si. Det første som lyser mot meg er en dame/jente?? som veier like mye som min høyre rumpeball. Hun har ikke fått tre barn er det første som slår meg. Sånn kommer ikke jeg til å noen gang kunne se ut. Skjønner etter vært at jeg ikke klarer dette bare ved å lese ett blad, her trengs det mer profisjonell hjelp.

Ved middagsboret den dagen lar jeg ideen min om selvfornyelse forsiktig skli innom Frank. Han blir litt blek seg jeg "Jeg sa at jeg synes du er fin som du er" Tydelig at han er redd for at han ikke har sagt de riktige tingene her om dagen.

Etter at jeg har forklart nøyaktig hva jeg mener så er han mer rolig. Jo da, hvis jeg har lyst på litt nye klær og sminke så må jeg da bare gjøre det. Han har ikke skjønt at jeg har tenkt på en mere rotrøskende, skjelerystende forandring.

Så nå begynner min store utflukt. Ting som skal gjøres er følgende (kommet frem til etter to flasker vin sammen med min svigerinne)

Håret må fikkses.

Garderoben er katastrofe og på oppdateres flere ti år.

Kroppen må "freses" opp, det vil si alt fra hvite legger til hårete armhuler.

Så nå skal vi på Spa.

Nå skal jeg bli en Baby Girl :)

Endret av BabyGirl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...