Aïmi Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Ja, så er man prøver da.. Og typisk nok er det fortsatt fester og vorspiel ... der man vanskelig kommer seg unna mye oppmerksomhet dersom man er jente og ikke drikker. (folk flest er utrolig nysgjerrig, meg selv inkludert ) Jeg har ikke spesielt lyst til å utbasunere vår prøving. Det fins vel også begrenset hvor mange ganger jeg skal være sjåfør, er syk, eller skal opp tidlig neste dag.. Jeg har allerede lidd meg gjennom en kveld med Ariel Chablis og det frister ikke til gjentakelse. Helt sprøtt at en flaske med slikt musepiss kan selges for over 100 kroner. Så, noen andre festbrems-luringer her? Hva heller dere oppi vinflaska? Fins det noen "perler" i vinmonopolets mest støvete avdeling ? Eventuelt, kan jeg også trenge noen nye unnskyldninger .. :klø:
Lourdes Skrevet 19. juli 2009 #2 Skrevet 19. juli 2009 Hei. Jeg har desverre ingen tips, men tenkte at jeg skulle følge med på denne tråden i tilfelle noen kommer med noen gulltips. Har prøvd alkoholfri rødvin tidligere og makan til ekkel solbærsaft/druejuice skal godt gjøres å finne. Fysj! Takk for advarselen om den Chablisen. Typisk sånn vin jeg hadde latt meg lure til å kjøpe. Elsker Chablis
Honesty Skrevet 19. juli 2009 #3 Skrevet 19. juli 2009 Den som sier at det finnes god alkoholfri vin å få kjøpt på Vinmonopolet, lyver. Søtt skvip alt sammen. Mitt råd er heller å drikke alkoholfritt øl; det smaker i det minste øl, ikke bare ekkel bismak. Ellers finnes det masse gode eplemostalternativer; for eksempel Balholm eller Liereple. (Men den vinen kan de ha for seg selv).
Pasha Skrevet 19. juli 2009 #4 Skrevet 19. juli 2009 alkoholfri rødvin smaker høgg., hvitvinen jeg har smakt (som jeg ikke husker hva heter, det er lenge siden jeg drakk den) smaker helt greit.. men de fleste av dem er vel ganske søte
LukaFrost Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Hva om du tar en tom vinflaske og blander til vann/eplemost whatever sånn at det potensielt kan se ut som vin? Hvis dere sørger fro å ankomme litt sent sånn at folk kanskje er brisne når dere kommer er det ingen som legger merke til at du har med en allerede åpna vinflaske. Du kan evt være åpen om at du kjører alkoholfritt fordi du skal opp tidlig eller kjøre bil tidlig dagen etter.
-SB- Skrevet 19. juli 2009 #6 Skrevet 19. juli 2009 Alltid kjekt med nye tips til unnskyldninger, spesiellt etter at den eviggrønne antibiotika-unnskyldningen nå er motbevist, så henger meg på her
LukaFrost Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Man kan også si at man har en hvit måned og strekke den måneden litt langt. Si du er på detoxkur.
Aïmi Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2009 Mitt råd er heller å drikke alkoholfritt øl; det smaker i det minste øl, ikke bare ekkel bismak. Ellers finnes det masse gode eplemostalternativer; for eksempel Balholm eller Liereple. Enig i at Munkholm ikke er så verst! Lukker jeg øynene kan jeg nesten lure meg selv til å tro det er en utvannet Corona. Men det var jo det der med at andre ikke skal oppdage at jeg drikker alkoholfritt da.. Hva om du tar en tom vinflaske og blander til vann/eplemost whatever sånn at det potensielt kan se ut som vin? Hvis dere sørger fro å ankomme litt sent sånn at folk kanskje er brisne når dere kommer er det ingen som legger merke til at du har med en allerede åpna vinflaske. Men tenk om noen vil smake på vinen da.. ? Jeg er så paranoid, hehe Man kan også si at man har en hvit måned og strekke den måneden litt langt. Si du er på detoxkur. Brukte denne når vi var bedt bort på middag forrige helg! Sa at det hadde blitt så mye alkohol i det siste, og at jeg ville være alkoholfri den helgen.
SøsterLiten Skrevet 20. juli 2009 #9 Skrevet 20. juli 2009 Kan du ikke ha med deg "sprit"flaske og blandevann? etterhvert som folk vil smake er de jo som regel litt småbrisne og hvis de sier at den var svak kan du jo bare si at du ikke liker når det smaker for mye sprit? og hvis de spør om å få et glass så si at du ikke har så mye med deg! kjiipt å være gjerrigknarken men det er bedre enn å bli ferska!! lykke til med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå