buttergirl Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Etter jeg har jogget rundt en time har jeg alltid smerter på høyre side av hofta. Tror dere dette kan være at jeg har blitt støl, eller er det noe annet? Har merket at jeg har kjent samme smerte etter jeg har stått slalom. jeg er jo så glad i jogge, håper ikke jeg må slutte med det :O
Annikken Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Jeg blir støl inne i hoftene etter å ha drevet med styrketrening (knebøy og lignende). Sikkert en eller annen minimuskel inni der som blir stressa og maser Har egentlig ikke peiling, men tenker bare si at jeg har det likedan. Farlig er det ikke så lenge det ikke er veldig smertefullt!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Har du sjekket om du kanskje har et ben som er kortere enn det andre? Fant ut at det ene benet mitt var 1 cm kortere enn det andre, og jeg fikk ofte vondt i hoften på denne siden.
Gjest Opp og ned Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Har du sjekket om du kanskje har et ben som er kortere enn det andre? Fant ut at det ene benet mitt var 1 cm kortere enn det andre, og jeg fikk ofte vondt i hoften på denne siden. Signerer denne. Jeg har det på samme måten; det ene beinet er litt kortere enn det andre og jeg kjenner det i hofta på denne siden ved jogging. Ikke alltid, men innimellom. Jeg kan også kjenne det ved langvarig gange, men det er sjeldent.
Cannavaro Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Etter jeg har jogget rundt en time har jeg alltid smerter på høyre side av hofta. Tror dere dette kan være at jeg har blitt støl, eller er det noe annet? Har merket at jeg har kjent samme smerte etter jeg har stått slalom. jeg er jo så glad i jogge, håper ikke jeg må slutte med det :O Ville bare si noe om hva jeg opplevde en gang med samme problemet. Fikk vondt i hofta (et spesielt punkt) hver gang jeg gjorde noe fysisk; fotball, squash, løping m.m. Jeg gikk til fastlegen og han mente han hadde svaret : slimposebetennelse i hofta. Jeg fikk en kortison sprøyte samtidig (og den må visstnok treffe på riktig sted) og vips så var jeg bra igjen på et par dager. Jeg sier ikke at det er dette du plages med, men det kan hende ?? Denne betennelsen oppstår ved at beinfragmenter gnisser mot vev i hofta og det oppstår en betennelse i den såkalte slimposen (yepp, høres forferdelig ut, og gjør vondt, ja). Ta deg en tur til legen, det er mitt råd ihvertfall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå