Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jeg begynner å bli frustrert over kjæresten min. Vi har vært sammen i to år og bodd sammen i ett. Nå i sommer bor vi hver for oss, siden vi er hjemme i hjembygda og jobber:) Han flyttet hjem litt før meg og siden dette har han virket mye mindre interessert i meg. Han dropper meg for kompisene sine ofte og er generelt unnvikende og lite koselig. Er redd han syns det er gøyere å være med kompisene, uten å tenke på høsten(når jeg er den eneste han har). Andre eksempler på småting han gjør: -Han skriver aldri noe koselig på melding. Ikke smilefjes engang. -Han svarer ikke direkte når jeg spør om noe(f.eks hvis jeg spør om jeg er verdt å kjempe for svarer han:babe, nå er du bare urolig). ¨ -Han svarer nesten aldri, og hvis han svarer så er det superkort på lange meldinger jeg skriver Hvordan kan jeg prate med han uten å virke masete og klengete? Hvordan kan jeg få forklart hva jeg føler?
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Kan ikke han bare få kose seg litt alene sammen med kompiser da? Er det så big deal. Om du fortsetter å "mase" på han blir han garantert lei og enda kortere i responsen sin. Å være needy bare virker mot sin hensikt. Prøv å se på dette fra den andre siden; vær glad på hans vegne for at han koser seg med gode venner. Ville ikke du ønske deg det samme fra han?
Cashpink Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Tror ikke spørsmålet er om han elsker deg, men rett og slett om han kanskje er litt lei deg? Derfor han nyter tiden med kompisene sine hjemme og er mer enn nok opptatt med dem. Som du sier "til høsten har han bare deg" altså, dere tilbringer muligens mye tid sammen som samboere, derfor har han mindre behov for deg nå. Ikke at det er negativt for din del, bare at hvis du på en måte lar han få mulighet til å savne deg litt, så vil du omsider få de lange koselige meldingene du ønsker deg. Finn heller på noe annet å bedrive tiden din med enn å sende ham meldinger som han kan oppfatte som mas. Er det en ting jeg har skjønt om gutter, så er det at masing stort sett fremmer det motsatte resultat enn det man ønsket seg. Dessuten, å komme hjem å treffe venner og familie osv er jo viktig selv om man har kjæreste. Ikke noe er så irriterende som når mine venner kommer tilbake hit, også skal de konstant være på meldings eller ringe kjærestene sine i tide og utide mens vi er med hverandre. DET er kjempe maaas!! spesielt når det da kan være flere måneder siden sist vi møttes. Regner nesten med at det ikke er noe anderledes selv om man er gutt....
Gjest Purple Haze Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Laaange tekstmeldinger og mas, er generelt turn-off for de fleste gutter. Og mange gutter syns det er slitsomt med jenter som hele tiden søker bekreftelser. For han er det bekreftelse godt nok at han er kjæreste med deg. La han ha det fint med kompiser, og gjør dine egne ting. Venner er veldig viktig, selv om en har kjæreste.
Gjest Marlo Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Nei han elsker deg helt sikkert ikke fordi han ikke skriver inn et smileyfjes i en tekstmelding. Han elsker deg helt sikkert ikke fordi han gjentatte ganger sier at du bare er urolig for ingenting. Get a grip ...
Gjest TS Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Nå tror jeg dere har misforstått litt her... For å begynne å svare: Damen: Jeg har på ingen måte noe imot at han er med kompisene sine, men jeg føler at når han er med meg er det fordi han må... Har ikke sett han på en uke... Cashpink: Vi har alltid vært flinke til å la hverandre få litt space, med å aldri reise hjem samme helgene, aldri sende sms når vi vet den andre er med venner osv... Problemet er litt at jeg ikke føler han savner meg! Og ønsker ikke lange meldinger, bare svar fra han.. Må alltid spørre for å få høre at han liker meg osv(noe jeg IKKE gjør ofte) og det er slitsomt for meg også i lengden.. Er ikke så gøy å elske noen som aldri viser følelser... PurpleHaze: De lange meldingene sender jeg aldri når jeg vet han gjør noe annet og det er ikke typiske kosemeldinger. Jeg har slitt en del med at jeg mistet babyen vår for 6mnd siden(3mnd på vei) og at min kjære morfar nå har blitt senil.. I dag sendte jeg f.eks en melding der det stod: I dag var første gang morfar ikke kjente meg igjen... Og jeg har enda ikke fått svar, selv om jeg vet at han sitter hjemme og venter på å gå på jobb! Dette er ting jeg mener han burde støtte meg litt mer i... Kanskje prøve å hjelpe.. Marlo: Voldsomt så negativ uten å vite fakta. Det er folk som deg som gjør at KG har dårlig rykte. Det er ikke en tekstmelding det er snakk om, det er hver dag. Jeg mener at det minste han kan gjøre er å skrive ett smilefjes. Jeg blir overlykkelig hvis jeg får en melding med det på og slike mener jeg det ikke burde være! Og han har aldri før sagt at jeg er urolig, første gang var i dag... Har heller ikke sendt en slik melding før iløpet av våre to år sammen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vil ikke miste han... Men jeg er helt sikker på at han ikke er utro, men tror nok han hadde vært det om han fikk sjangsen!
Gjest Marlo Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Marlo: Voldsomt så negativ uten å vite fakta. Det er folk som deg som gjør at KG har dårlig rykte. Det er ikke en tekstmelding det er snakk om, det er hver dag. Jeg mener at det minste han kan gjøre er å skrive ett smilefjes. Jeg blir overlykkelig hvis jeg får en melding med det på og slike mener jeg det ikke burde være! Og han har aldri før sagt at jeg er urolig, første gang var i dag... Har heller ikke sendt en slik melding før iløpet av våre to år sammen. Jammen så prat med han da, eller dump han om det ikke blir som du vil. Det hele er ganske enkelt egentlig. Og ikke prat gjennom tekstmeldinger og slikt - da blir det bare misforståelser. Beklager at du syns jeg er så negativ - men hey, life is a bitch
Cashpink Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Cashpink: Vi har alltid vært flinke til å la hverandre få litt space, med å aldri reise hjem samme helgene, aldri sende sms når vi vet den andre er med venner osv... Problemet er litt at jeg ikke føler han savner meg! Og ønsker ikke lange meldinger, bare svar fra han.. Må alltid spørre for å få høre at han liker meg osv(noe jeg IKKE gjør ofte) og det er slitsomt for meg også i lengden.. Er ikke så gøy å elske noen som aldri viser følelser... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vil ikke miste han... Men jeg er helt sikker på at han ikke er utro, men tror nok han hadde vært det om han fikk sjangsen! Kjære deg, det er ikke slik at gutter viser det de føler på samme måte som oss jentene. Som Purple Haze sier, så kan det å være kjæresten din være nok bekreftelse på at han er på tuppa etter deg og KUN deg. Jeg tror at hvis dette var meg, altså i dine sko, så ville jeg kuttet ut all form for å ta initativ til kommunikasjon. Bare vente å se litt. Tror du må smøre deg med tålmodighet en stund. Konsentrer deg om jobb, pleie deg selv og bare nyte litt fritid. Du har helt sikkert noen venner og venninner du kan tilbringe tid med? Tror jeg ville droppe spørsmål som fisker etter å få komplimenter eller høre om han liker deg. Selvfølgelig gjør han det;) Det kan hende at du føler at dere har passelig med space, men det kan fra hans side være litt lite space? dette vet du kanskje ikke? Medmindre dere har en åpen kommunikasjon om sånt, med tanke på at du sitter her med spørsmålet om han elsker deg så antar jeg at dere ikke har helt gode kommunikasjonslinjer. Anyway, hvorfor tror du at han ville vært utro mot deg dersom sjansen bød seg??? Dette forundrer meg litt... Har han noen gang gjort noe som skulle tilsi at han vil hoppe over gjerdet? Hvor gamle er dere?
Gjest Gjest_mann24 Skrevet 15. juli 2009 #10 Skrevet 15. juli 2009 Nåh, jeg er mann og er i midten av 20-årene og jeg er så følsom som man kan få det! Jeg er mer som trådstarter faktisk og sorry for at jeg sier det, men typen din er en dritt. Jeg har vært sammen med kjæresten min i over 6 år og jeg VET at man kan ikke behandle sin make på den måten. Dersom alle dere kvinner her inne mener at dette er normalt, så må dere ha et trasig liv... En kvinne skal være midtpunktet i en manns liv. Han skal gjøre ALT for henne og ikke kreve noe tilbake. Han skal støtte henne i enhver ting, spesielt følsomme ting som det trådstarter skriver. Man skal jo være hverandres støttepilar. Og dersom dette ikke går, så kan man ikke gå rundt å være i et slikt forhold?! Dere er verdt så langt mer! Hallo..
Cashpink Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Nåh, jeg er mann og er i midten av 20-årene og jeg er så følsom som man kan få det! Jeg er mer som trådstarter faktisk og sorry for at jeg sier det, men typen din er en dritt. Jeg har vært sammen med kjæresten min i over 6 år og jeg VET at man kan ikke behandle sin make på den måten. Dersom alle dere kvinner her inne mener at dette er normalt, så må dere ha et trasig liv... En kvinne skal være midtpunktet i en manns liv. Han skal gjøre ALT for henne og ikke kreve noe tilbake. Han skal støtte henne i enhver ting, spesielt følsomme ting som det trådstarter skriver. Man skal jo være hverandres støttepilar. Og dersom dette ikke går, så kan man ikke gå rundt å være i et slikt forhold?! Dere er verdt så langt mer! Hallo.. Bittelitt tøffelhelt? ...men kjæresten din er heldig som har deg:)
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 Bittelitt tøffelhelt? ...men kjæresten din er heldig som har deg:) Jeg synes ikke han er en tøffelhelt. Han er en mann som har innsett at et forhold ikke er 50/50, men 100/100. Man gir 100%, og får 100% tilbake.
Cashpink Skrevet 15. juli 2009 #13 Skrevet 15. juli 2009 Jeg synes ikke han er en tøffelhelt. Han er en mann som har innsett at et forhold ikke er 50/50, men 100/100. Man gir 100%, og får 100% tilbake. Selvfølgelig - hvis han får 100 % tilbake;)
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #14 Skrevet 15. juli 2009 Selvfølgelig - hvis han får 100 % tilbake;) Det er jo klart. (Håper for hans del at han får det.)
Breakeven Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Bittelitt tøffelhelt? ...men kjæresten din er heldig som har deg:) Er så irriterende at gutter ikke kan behandle dama si ordentlig uten og bli kalt for tøffel! Greit det finnes en grense, men det er da ikke noe negativt og sette kjæresten sin først? Så lenge man har et liv ved siden av osv.. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skrive TS. Eksen min begynte å oppføre seg slik like før det ble slutt mellom oss. Sa faktisk direkte at han kom til å prioritere kompiser framfor meg da han skulle til militæret (når han fikk perm), han sendte mindre og mindre meldinger og svarte kort. Dette er utrolig slitsomt, og det er ikke minst vondt. Kommunikasjonen mellom meg og eksen var dessverre ikke der, men jeg håper du får snakket ut om kjæresten din om dette, for tilslutt kommer du til å sprekke (det gjorde jeg..)
Cashpink Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 Er så irriterende at gutter ikke kan behandle dama si ordentlig uten og bli kalt for tøffel! Greit det finnes en grense, men det er da ikke noe negativt og sette kjæresten sin først? Så lenge man har et liv ved siden av osv.. Njaaa, irriterende det ja. Vakke meningen å provosere egentlig. MEN er da også noen gutter som lar seg tråkke på... som ikke får noe tilbake! Et forhold handler om å gi og ta - da gjerne like mye av hver? Det er selvfølgelig ikke negativt å sette kjæresten først, men da også innen for en viss grense...?
Breakeven Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 Njaaa, irriterende det ja. Vakke meningen å provosere egentlig. MEN er da også noen gutter som lar seg tråkke på... som ikke får noe tilbake! Et forhold handler om å gi og ta - da gjerne like mye av hver? Det er selvfølgelig ikke negativt å sette kjæresten først, men da også innen for en viss grense...? Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at det står at det finnes grenser.
Cashpink Skrevet 16. juli 2009 #18 Skrevet 16. juli 2009 Hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at det står at det finnes grenser. Jepp...::
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå