Gjest Ts Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Menn har i alle år måtte klippe håret i militæret. Nå som jenter også skal inn må de også skamklippes? Bare en tanke ...
feuerstein Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Skamklippes? Med unntak av garden er det ikke noe problem å ha rikelig hår i militæret.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Noen som vet hvorfor man må ha så kort hår i garden? Er ikke garden vaktene til kongen, om jeg ikke tar feil? For har nå selv sett at soldater har veldig kort hår og også hørt at de må ha det, med mindre det ikke gjelder kun i USA, men hvorfor i såfall?
Lovis Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Det står vel ikke at soldatene skal ha kort hår, men det blir vel anbefalt pga sodatens egen sikkerhet. Ved nærkontakt kan en angriper ta tak i håret f.eks. I regelene står det vel helst at langt hår skal samles i nakken med stikk.
Gjest Ts Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Postet dette på aktuelle saker først, noe jeg tenkte kanskje var feil etterpå og la den inn her også. Har fått noen svar der og. Lite viste jeg om at man ikke måtte klippe seg faktisk, har i alle år hørt om at dette skjer, så beklager feil info ang dette med klipping. Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Noen som vet hvorfor man må ha så kort hår i garden? Er ikke garden vaktene til kongen, om jeg ikke tar feil? For har nå selv sett at soldater har veldig kort hår og også hørt at de må ha det, med mindre det ikke gjelder kun i USA, men hvorfor i såfall? Kort hår er for deres egen sikkerhet. For at det ikke skal sette seg fast i ting, og for at en angriper ikke skal kunne holde dem fast etter håret. Jeg trener kampsport, og har erfart at det å ha langt hår ikke akkurat er en fordel i nærkamp... Garden er jo "utstillingsdukker", og alle skal se mest mulig like ut. Siden langt hår av mange blir sett på som rufsete, er det kort hår som er normen. Men er det ikke slik at det kun er menn som får være i garden? Jeg har aldri sett en kvinnelig gardist. Det kan jo selvsagt være fordi jeg kun ser gardister på 17 mai, på tv
feuerstein Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Men er det ikke slik at det kun er menn som får være i garden? Jeg har aldri sett en kvinnelig gardist. Det kan jo selvsagt være fordi jeg kun ser gardister på 17 mai, på tv Jeg kjenner to kvinnelige gardister, en som var vanlig gardist og en gardemusiker. Begge var kortklipte og i kvinnesammenheng uvanlig høye, så hvis man bare ser dem i forbifarten på tv kan det godt være at man rett og slett ikke merker at de er kvinner. Drilltroppen er muligens den troppen som er mest på tv, der er det nok stort sett menn pga. et høydekrav som naturlig nok fjerner flere kvinner enn menn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå