Gjest Tyrkia - Side Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hei! Eg lurer på om det er nokon som har vært i Side i Tyrkia og budd på Özside hotell? Kan de anbefale hotellet? Tips til ting ein kan gjere i Side? Takk på forhånd!
Gjest Illiya Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Bruk søkefunksjonen her inne, så finner du mange tips til hva dere kan gjøre
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Hvis ikke reisen er bestilt enda, så anbefaler jeg at du velger et annet feriemål enn møkkalandet Tyrkia.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Hvis ikke reisen er bestilt enda, så anbefaler jeg at du velger et annet feriemål enn møkkalandet Tyrkia. Så sint da! Må vel ha hatt en eller flere dårlige opplevelser i livet!
Gjest Meg:-) Skrevet 21. juli 2009 #5 Skrevet 21. juli 2009 *dytte opp* Ikkje gidd å kom med kommentara om at Tyrkia er eit dårleg valg. Alle kan ikkje lika samme plass. Plassen klara me å lesa oss fram til, men lurar litt på hotellet eg også. Me har all- inclusive, nokon så veit om det er bra på det hotellet?
KinderMaxi Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Hei! Eg lurer på om det er nokon som har vært i Side i Tyrkia og budd på Özside hotell? Kan de anbefale hotellet? Tips til ting ein kan gjere i Side? Takk på forhånd! Side er en FANTASTISK by! Ambefaler den på det sterkeste. Jeg vil virkelig ambefale Leda Beach Hotel. Det er bongalower, og den vi lå i, lå to m unna bassenget, ett par meter unna restauranten hvor frokoster var inkl, og kun 100 m fra en fantastisk strand. Kort gangavstand til byen med MASSE shopping- og spisemuligheter. Ambefaler også å ta bussen eller taxi til Manavgat. Det er et stort marked/shoppingrike!
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 22. juli 2009 #7 Skrevet 22. juli 2009 Ambefaler også å ta bussen eller taxi til Manavgat. Det er et stort marked/shoppingrike! Hmmm... jeg har vært på det markedet. Jeg kan liksom ikke helt skjønne at det er noe særlig annet enn det tyrkerne selv er interessert i der - for meg virket dette bare som et eneste stort loppemarked og ser ikke helt at det skal være noe shoppingeldorado for oss nordboere. I det hele tatt synes jeg ikke det var noe å shoppe i denne byen. Vi fant en Intersport-butikk som hadde "normale" varer, men der var det jo samme priser som i Norge. Resten av butikkene synes jeg var typisk tilpasset lokalbefolkningen - og inne i Side er jo alt bare fake, men mulig jeg er litt kresen.... Sol, knallblå himmel, deilig badevann og god mat er det der i hvert fall da!!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2009 #8 Skrevet 22. juli 2009 Hvis du ikke har vært i Tyrkia før, anbefaler jeg deg å høre litt om andres erfaringer før du bestemmer deg. Jeg vet at mange har hatt positive opplevelser der, men dessverre er det også mange som har hatt negative. Jeg opplevde ferien i Tyrkia sammen med mannen min som lite trivelig. Vi ble stadig slengt dritt etter av solsengutleiere når vi takket pent nei til å ligge på deres sted på stranden, skjelt ut og skreket til av en som jobbet på markedet fordi jeg sa at jeg bare ville titte på varene (og ikke nødvendigvis kjøpe noe), og jeg ble utsatt for slibrige tilnærmelser med en gang mannen min var mer enn en armlengde fra meg. Vi er begge oppegående mennesker med respekt for andre kulturer, og jeg hadde ikke på meg upassende klær, men vi fikk jevnt over en behandling (av den mannlige delen av befolkningen) som var helt sjokkerende. Derfor skal jeg aldri reise tilbake til Tyrkia.
Vera Vinge Skrevet 22. juli 2009 #9 Skrevet 22. juli 2009 Jeg var faktisk på en hopp-på-ferie i Side for noen år siden. Nå skal det sies at jeg ikke er så glad i bare-være-på-stranda-ferier, men dette stedet gjorde meg hvertfall ikke vennligere innstilt ift. den type ferie. Jeg opplevde Side som en liten by laget kun for turister. Tror knapt jeg så noen lokale der. Noe jeg syns er en stor ulempe, bl.a. når det gjelder kvalitet på restauranter og den generelle stemningen. Men for barnefamilier som kun ønsker å slappe av på stranda, er det sikkert et ok reisemål, hvis man ikke ønsker de store kulturelle opplevelsene. Når det gjelder ting å finne på, fins det et par ruiner i den gamle delen, som man kan titte på. Vi leide dessuten scooter, og kjørte til Alanya (?). Ganske livsfarlig når jeg tenker på det i ettertid, så er usikker på om jeg vil anbefale det, men det var hvertfall turens høydepunkt for min del. Og så kastet vi oss på en raftingtur i fjellene, men det var ikke noe særlig. Det var rafting for engstelige turister, og dermed ikke noe særlig annerledes enn å ro på Mjøsa. (Dessuten fikk jeg solstikk, men det kan jeg vel strengt tatt bare klandre meg selv for.) Litt negativ omtale, men det var nå, kort oppsummert, mine erfaringer fra Side.
Gjest meg:-) Skrevet 2. august 2009 #10 Skrevet 2. august 2009 Men er det ingen så har vore på hotellet Özside? Me har bestilt med all- inclusive, på sida deiras står det at det er "enkel all- inclusive", nokon så har vore borti det, er det noko mindre enn vanleg?
Gjest Gjest -Anne Skrevet 2. august 2009 #11 Skrevet 2. august 2009 Har nettopp kommet hjem fra Side, og jeg synes det var en kjempeferie. Kommer jo selvsagt litt ann på hva du ønsker å bruke ferien til, men for oss som var kun på sol og slappe av ferie var det perfekt. Side by er akkurat passe stor. Greit nok at det er et turist sted, og at "butikkene" bare selger fake. Greit nok for meg. Synes det er helt greit å betale en 50-lapp for en Lacoste eller Armani skjorte. Når man bare vet hvordan orginalen ser ut, er det ikke vanskelig å finne fake varer som ser ekte ut. Det samme går for vesker og belter. Sko - vanvittig billig. Vi hadde fulle kofferter på vei hjem. En del kjekke restauranter nede ved havnene, bla Aphrodite som flere av reieseselskapene anbefaler. Kjempegod mat og greie priser. Har dessverre ikke bodd på hotellet ditt, men vi bodde også på et all-inclusive hotell - og det er vel det flotteste hotellet vi noensinne har bodd på. Vårt inntrykk var at Tyrkia turen er den beste syden-turen vår til nå, og vi har prøvd en del steder både i Spania og Hellas før. Tror du kan få en kjempeferie jeg. Skulle ønske det var jeg som skulle ned igjen. Kos deg.
Gjest meg:) Skrevet 3. august 2009 #12 Skrevet 3. august 2009 Tusen takk for alle svar her! Eg har vore i Tyrkia før, då var eg i Marmaris. Plassen var ikkje heilt slik eg ønska det, dvs. strendene og hotellet var ikkje så bra. Derfor har eg tru på at Side kan vera betre, hør høyrt strendene der er fine. Det er ein sol\ badetur me skal på, så kanskje det kan bli veldig bra då! :gjeiper: Ellers for dei som kommenterer fake butikker og plagsame innkastere. Det er eg\ me veldig vane med, så det er noko eg aldri tenke over. Shoppa gjer me aldri når me er på "syden" tur uansett. Eg har vore litt rundt om på forskjellige plassar og eg likar å prøve fleire enn ein plass i dei ulike landa før eg uttalar meg. Eg er open for det meste og eg synst eg aldri kan angre på at eg var der og der, tenker berre at no har eg ivertfall vore der! Dessuten reiser me nesten alltid på billige tura, så me betaler sjelden mykje.
caroprins Skrevet 7. august 2009 #13 Skrevet 7. august 2009 Prøv trip advisor. søk på side og øzside hotel. Da får du opp andres erfaringer fra dette hotellet.
Gjest :-) Skrevet 19. august 2009 #14 Skrevet 19. august 2009 Hei :-) Jeg kom nettopp hjem i fra Tyrkia, hadde aldri vært der før, så jeg var veldig spent før vi reiste. Vi bodde på Irem hotel and apartment i Side, det var et utrolig fint hotel som lå litt på utsiden av byen, men det var bare deilig siden da var det ikke så mye støy fra biler og gateliv og sånt. Det gikk gratis buss til stranden flere ganger om dagen, så det at hotellet lå litt på utsiden var ikke noe problem :-D Irem hotell and Apartments anbefales, veldig barnevennelig og hyggelige ansatte!
Gjest Ja vel, sier de det Skrevet 19. august 2009 #15 Skrevet 19. august 2009 Men for barnefamilier som kun ønsker å slappe av på stranda, er det sikkert et ok reisemål, hvis man ikke ønsker de store kulturelle opplevelsene. Mannen min og jeg var nettopp i Side, som vi oppfattet som en hyggelig liten og moderne fiskerlandsby. Vi leide leilighet og 2 sykler og syklet rundt. Vi handlet inn lokale råvarer og laget nydelige middager og kjøpte vin, lokal og annen. Vi var også på en operaforestilling ute i et stort amfiteater og hørte operasangere i verdensklasse i Side. Vi synes også det var gøy å se rundt i området og formålet vårt var å slappe av og hygge oss. Da satte vi pris på Middelhavet og litt bading der. Ikke noe charter eller turistfølelse over den byen.
lic Skrevet 29. august 2009 #16 Skrevet 29. august 2009 Hva koster ting der nede? mat,middager,lunch osv. Drikke? Holder det med ca 10.000 i lommepenger?
Miko Skrevet 29. august 2009 #17 Skrevet 29. august 2009 Hva koster ting der nede? mat,middager,lunch osv. Drikke? Holder det med ca 10.000 i lommepenger? For én person i én uke i Side? Selvfølgelig - du får jo mat og drikke i Norge i flere uker for den summen. Det er ikke dyrt i Tyrkia. Det er heller ikke så mange "ordentlige" butikker å bruke penger på i Side, stor sett fake-varer. Ellers til deg over som ikke synes det var noe charter eller turistfølelse i Side; det synes jeg var rart for inne i Side by er da omtrent alt lagt opp for turister.
lic Skrevet 30. august 2009 #18 Skrevet 30. august 2009 For én person i én uke i Side? Selvfølgelig - du får jo mat og drikke i Norge i flere uker for den summen. Det er ikke dyrt i Tyrkia. Det er heller ikke så mange "ordentlige" butikker å bruke penger på i Side, stor sett fake-varer. Ellers til deg over som ikke synes det var noe charter eller turistfølelse i Side; det synes jeg var rart for inne i Side by er da omtrent alt lagt opp for turister. Nei,vi er 2stk som skal være der i 2uker. Glemte å skrive det. Blir kansje lite med 10.000,- da...
Gjest gummi Skrevet 30. august 2009 #19 Skrevet 30. august 2009 Nei,vi er 2stk som skal være der i 2uker. Glemte å skrive det. Blir kansje lite med 10.000,- da... Vi var to stk som brukte til sammen 4000 kr - MAX. Det var riktignok èn uke, men vi åt, shoppet og slikt for den prisen. Vi hadde frokost inkl i prisen, og lusjen kjøpte vi på kjosken (bakevarer). Skal du betale for all mat på restauranter, så tror jeg dere trenger mer enn 10.000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå