Gå til innhold

Noen spørsmål ang. bryllupet mitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

En kollega av meg har ei datter som er veldig flink til å synge. Han spurte meg om hun kunne synge i bryllupet vårt, for det synes hun var veldig stas. Og det sa jeg ja til. Synes det blir flott med noe sanginnslag:) Lurer på om det er vanlig å gi noe i sånne tilfeller? Bør hun få middag, gave, annet?

Lurer også på om noen har noen tips til hva hun kan synge. Vi skal ha borgerlig vielse med HEF. Og jeg ser for meg et sanginnslag inni vielsen + et sanginnslag et eller annet sted under middagen. Hva tror dere om der? Må i så fall finne 2 egnede sanger...

Min tante + kusine skal være gaveansvarlige. Lurer på om noen kan fortelle meg litt om hvordan de har organisert dette. De rekker vel ikke å pakke opp alt før vielsen. Tar de litt nå og da, eller? Jeg ser for meg at de pakker opp gavene og klistrer på kortet på gaven? Skriver de en liste også med oversikt over gavene?

Det heftet som skal lages med bilder og sanger o.l., hvem er det egentlig som skal lage det?

Håper noen kan hjelpe meg litt:) Begynner å komme i boks med planleggingen nå, men er altså litt usikker på disse områdene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er datteren profesjonell eller bare flink? Hvis hun skal synge under middagen bør hun selvfølgelig få middag slik som alle andre. Hun bør få en gave, et pent kjede, en flaske vin el.l.

Åpne gaver pleier man å gjøre mellom vielsen og middagen. Da har man merkelapper og en bok. Merkelappene settes ofte en på kortet og en på gaven, og skriver i boka hva det sto på kortet og hva gaven inneholdt. For eksempel: 21. tante Trude og onkel Lars, 2 to tekopper med skål.

Sangheftet lager dere selv slik at forsiden matcher resten av det dere har. Enten lager dere slik at man kan putte sangene løst inni, eller så kan toastmaster få i oppgave å feste det sammen (jeg foretrakk å legge det løst inni, slik at det ble mindre jobb for toastmaster).

Gjest Gjest
Skrevet
Er datteren profesjonell eller bare flink? Hvis hun skal synge under middagen bør hun selvfølgelig få middag slik som alle andre. Hun bør få en gave, et pent kjede, en flaske vin el.l.

Åpne gaver pleier man å gjøre mellom vielsen og middagen. Da har man merkelapper og en bok. Merkelappene settes ofte en på kortet og en på gaven, og skriver i boka hva det sto på kortet og hva gaven inneholdt. For eksempel: 21. tante Trude og onkel Lars, 2 to tekopper med skål.

Sangheftet lager dere selv slik at forsiden matcher resten av det dere har. Enten lager dere slik at man kan putte sangene løst inni, eller så kan toastmaster få i oppgave å feste det sammen (jeg foretrakk å legge det løst inni, slik at det ble mindre jobb for toastmaster).

Tuusen takk for at du tok deg bryet med å svare meg:))

Datteren er ikke profesjonell. Bare flink:)

Gjest Gjest_ennovy_*
Skrevet

Normalt sett pleier man vel å pakke opp gavene mellom vielsen og middag. Det er smart å kjøpe inn små klistrelapper de kan skrive nr på, og en bok. På klistrelappen skriver man gavenr. og i boken skriver man nr. på gave(samme som nr. man klistrer gaven), hvem fra, og hva det er for noe.

Lykke til:D

Skrevet

Jeg syns ikke du skal gi syngejenta noe hvis det er dem selv som har tilbydd seg å ta del på den måten... Hadde det vært du som hadde bedd dem om å gjøre det hadde det vært noe annet...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er fint med en liten gave til syngejenta. Det trenger ikke være så mye. Men en liten oppmerksomhet. Vet ikke hvor gammel hun er - men hva med et par kinobilletter/kinokort? Og en blomst, eller noe slikt?

Ang låtvalg: Jeg ville hørt med datteren/faren om det er noe hun er glad i å synge, som hun kan godt. Og se om det kan egne seg for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...