Gå til innhold

Når man møter blikket til ei jente

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

men så flytter hun blikket raskt litt til siden og opp (eller ned) og holder det der, stirrer tomt i luften, så man ikke lenger kan se henne direkte inn i øynene.

Hvorfor gjør hun det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjenanse, kanskje?

Det spørs jo helt i hvilken sammenheng - jeg føler ihvertfall ikke at det er "pent" å se noen rett inn i øynene på tbanen, men om man er på et utested og flørter så kan det nok tolkes annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svanungen
men så flytter hun blikket raskt litt til siden og opp (eller ned) og holder det der, stirrer tomt i luften, så man ikke lenger kan se henne direkte inn i øynene.

Hvorfor gjør hun det?

Kanskje fordi hun er interessert? Og skrekkelig sjenert...

Jeg vet at jeg selv er rask til å kikke bort når jeg får øyekontakt med han jeg er interessert i. Jobber med å bli flinkere til å holde øyekontakten, men ikke enkelt gitt! Er mye enklere å se en annen vei, og bli skrekkelig opptatt med noe annet.... Disse signalene... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sjenanse, kanskje?

Det spørs jo helt i hvilken sammenheng - jeg føler ihvertfall ikke at det er "pent" å se noen rett inn i øynene på tbanen, men om man er på et utested og flørter så kan det nok tolkes annerledes.

Sammenheng: i hverdagslivet - på butikken, i kø, ute på gaten osv.

Det er ikke pent å stirre, men vanlig blikkveksling mellom fremmede pleier jo å vare i ca 1-2 sekunder før man flytter blikket videre? Og da stirrer man ikke bare tomt ut i luften.

Jeg fikk inntrykk av at hun ikke likte det hun så, og at hun flyttet blikket så raskt hun kunne vekk fra meg og over til et helt vilkårlig sted, nærmest instinktivt. Hun var typisk pen, jeg er mindre pen, omtrent samme alder.

Jeg er ikke såret, men lurer heller på hva som er grunnen til at noen jenter gjør dette. Tar jeg helt feil når jeg mistenker at de gjør det fordi de er redde for å bli sjekka opp av noen de ikke ser på som gode nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt egosentrisk å tro at folk stirrer ut i løse lufta, bare fordi de ikke er interessert i blikkontakt med deg? Det betyr sannsynligvis ikke noe verre, enn at en sky eller fjern bygning er mer attraktiv i hennes øyne enn deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke såret, men lurer heller på hva som er grunnen til at noen jenter gjør dette. Tar jeg helt feil når jeg mistenker at de gjør det fordi de er redde for å bli sjekka opp av noen de ikke ser på som gode nok?

Tar nok ikke fullt så feil nei dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Er det ikke litt egosentrisk å tro at folk stirrer ut i løse lufta, bare fordi de ikke er interessert i blikkontakt med deg? Det betyr sannsynligvis ikke noe verre, enn at en sky eller fjern bygning er mer attraktiv i hennes øyne enn deg...

Sikkert, men jeg finner det ikke sannsynlig at det var det som var tilfellet. Det kan jo selvsagt vise seg at hun bare er sykelig opptatt av betong-tak. Uansett hva en evt distraksjon kunne være mener jeg at det er tegn på uhøflig oppførsel å ikke gjengelde et vennlig blikk fra en fremmed i mer enn 2 nanosekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Uansett hva en evt distraksjon kunne være mener jeg at det er tegn på uhøflig oppførsel å ikke gjengelde et vennlig blikk fra en fremmed i mer enn 2 nanosekunder.

Stirringa di ble rett og slett oppfattet som ubehagelig eller uinteressant.

Hvor lenge fremmede har plikt til å låse blikk med fremmede de ikke har noen ting å bestille med? Ærlig talt. - Drikk mye vann, og kom deg i skyggen. Fort!

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
fordi jeg vil være i fred.

Da går du altså ut i fra at jeg vil komme til å stoppe deg og småprate med deg, bare fordi blikkene våre møttes når vi gikk forbi hverandre? En smule imbilsk kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Gud for en defensiv mann.

Jeg sa jeg vil være i fred, for jeg føler øyekontakt er mye mer heavy enn en samtale, det blir på en måte sjel-invasjon, og det liker jeg ikke, derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg opplever iblandt at en kjekk mann ser meg i øynene feks i butikken.. Da kan jeg bli så utrolig sjenert, vet ikke hvorfor men det er intimt at noen ser deg inn i øynene spesielt fremmende.. Jeg husker at jeg kunne merke at jeg ble rød i kinnene og så bort så fort som mulig, men så tilbake for å sjekke om han så enda..:)

Og han var kJEKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke sagt at jeg liker denne jenta, ei heller veit jeg hvem hun er. Jeg lurer på hvorfor enkelte jenter der ute tilsynelatende er livredde for å se meg i øynene i helt dagligdagse situasjoner, eller om dette bare er noe jeg innbiller meg. Også lurer jeg på hva som foregår i hodet på en sånn person.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Henning_*

Er bare veldig svake mennesker som ikke tør og se mennesker i øynene...også fremmede mennesker.

Til ts: oppfør deg som en mann! Hvis du fortsetter å gi kvinner slik makt over deg så vil du forbli jomfru.

Hvis du viser deg som en mann så vil de flesteparten av kvinnene du har blikkkontakt med se på deg som en mann, samme hvor stygg du er. Resten som ikke gjør det...samme faen det vel.

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, er ikke noe som heter øyekontakt og flørting. Bare på film det.

Her i virkeligheten er det tilfeldigheter som råder, og slik vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen

Hvorfor gjør hun det?

Hvis jeg er intrisert selv i en kar som ser på meg og blikkene våre møtes - så smiler jeg til han ! Får som oftest smil tilbake da ...så kommer han gjerne bort til meg osv .

Hvis jeg ikke er intrisert i en mann som stirrer på meg hele kvelden - og forsøker å få blikk kontakt med meg . Så gjør jeg mitt beste for at vi IKKE skal få blikk kontakt overhodet . Eller ser strax vekk , ned osv

Dette gjør jeg - forde jeg ikke vil " invitere " han med blikket å komme bort til meg .Jeg vil ikke prate med han og er 0 intrisert . Vil derfor holde mest mulig avstand til han , være overlegen og ikke møte blikket hans .Forde jeg er redd jeg da liksom inviterer han til å komme da .Han kan MISFORSTÅ og tro det da - at jeg ønsker kontakt .Når jeg ikke vil ha det .Et smil eller en " skål " er et positivt tegn fra meg .

Da inviterer jeg han bevisst til å komme å ta kontakt osv .

Så ikke legg for mye i et blikk .

Mulig også at jenta er en helt annen type jente enn meg da . Mulig hun er sjenert .Da vil hun se vekk ofte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr ikke stort mer enn at hun ikke bryr seg ,og vandrer videre i egen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Hvis folk skal tolke mine ansiktsuttrykk og øyebevegelser hele tiden, så tror jeg fort de kan bli veldig forvirret.

Men sånn generelt sett, så liker jeg ikke intens øyekontakt over lenger tid, uavhengig av om det er jente eller gutt, ung eller gammel, stygg eller pen. Blikket mitt vil derfor automatisk flytte seg vekk fra personen til noe annet, det trenger ikke engang å være særlig spennende.

En mulighet er også at jeg tror jeg stirrer rett ut i lufta, så merker jeg plutselig at jeg stirrer rett på noen i det de setter blikket i meg, da flytter jeg også blikket raskt vekk, for det var jo ikke meningen å stirre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...