Gjest qwe Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 I den evige jakten på sunnere snacks (virker som det er neo nagativt med al9, har jeg ett spørsmål. Popcorn som poppes i popcorn maskin uten fett og som spises utens alt, er dette sunt?? evt kalori/energi fattig? hvor mye er i såfall ok å spise? hva er det sunneste snacksen dere koser dere med?
buttergirl Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Hei ! Jeg vil ikke si at popcorn er sunt, inneholder verken vitaminer, proteiner eller sunne fettsyrer. Det er derimot et sunnere alternativ til f.eks potetgull og annen chips. tror det er rundt 300 kcal pr. 100g popcorn, mens i potetgull kan det være rundt 580 kcal pr. 100g. Så kan være greit med en liten skål på lørdagskvelden Jeg har mange favoritter innen sunn snacks. - kuttede grønnsaker m mager kesam med hvitløk og sitronpepper - cottage cheese med 1 ss syltetøy - smoothie av 1 banan, frosne bringebær og appelsinjuice - oppkuttet eple med kanel - morreler! - Mandler og rosiner
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Kikerter er god og sunn snacks. Jeg liker å spise dem som de er, men de er også gode i ristet og krydret form.
Gjest fragment Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Mager kesam med litt Splenda, jordbær, bananbiter, hakkede nøtter/mandler og et dryss kanel. Jeg er også glad i flatbrød med smør. Kanskje ikke helt heldig å dytte i seg altfor mye av dette pga. smøret, men bedre enn mye annet snacks.
Gjest Frosk Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Ristede kikerter - med kajennepepper eller karri, for eksempel. Nøtter (gjerne valnøtter og mandler og andre nøtter som ikke er ristet i palmeolje)
Chanel.No5 Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jordbær med vaniljekesam er nammenam. Ang. spørsmål om popcorn er sunt så mener jeg at alt kan spises selv om en evt. ønsker å gå ned i vekt, det gjelder bare å spise moderate mengder=)
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 alt kan spises om man vil ned i vekt. det kommer bare ann på mengden når det kommer til stykket så er det kalorier inn og ut som teller når det gjelder vekta, men det er selvfølgelig bedre med kalorier fra "sunn" mat enn bare junk. popcorn kan fint spises, som alt annet. en sånn pose med ferdigpoppet popcorn fra maarud inneholder 300 kalorier og jeg pleier å spise en sånn alene 1 - 3 ganger i uka. kanskje egentlig ikke så sunt så ofte men det bryr jeg meg ikke om ellers er frukt og nøtter bra. heistad gele eller gele laget på gelatin og fun light.. mørk sjokolade osv melon er også veeeldig godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå