Gå til innhold

Optiker i Oslo

lillesky

Anbefalte innlegg

Jeg bodde i Oslo for 10 år siden, og da brukte jeg kontaktlinsesenteret (?) på Tøyen, rett ovenfor tannlegevakta. Er ikker sikker på om den finnes der mer? Noen som har vært der i det siste?

Eventuelt, noen som kan anbefale en optiker?

Regner med at det fortsatt er billigst med synstest hos optiker, og deretter bestille linser på nett?

Eller hvordan gjør dere det? :)

Tar i mot alle tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du føler for en synstest, ta dette hos et vilkårlig sted som har rimelige synstester. Bør ikke koste mange hundrelappene. Da vil optiker kunne gi deg styrken du bruker. Deretter kjøper du linsene på nett (dersom du har et fast merke). Garantert billigste måten å gjøre det på :)

Dersom du ringer rundt / sjekker ut hvor deg er billig, tips meg gjerne, lurer på det samme som deg ;) (Gidder ikke ta synstest mer enn en gang i året eller sjeldnere, for jeg får samma svaret hver gang etter 12 år som linsebruker. "Du har fått litt skjevere hornhinner ellers er alt det samme". Skrur opp styrken selv når jeg synes bladene på trærne begynner å se blurrye ut. Optikere vil sikkert ikke anbefale "selvmedisinering", men de er jo også bare ute etter å tjene penger på at kundene "tester synet" regelmessig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest wondergirl

Jeg vil i hvertfall fraråde deg å bruke Brilleland på Oslo City - de klarte å rote bort linsebestillingen min 3 ganger før de endelig klarte å skaffe meg linsene jeg skulle ha. Det tok ca 2 1/2 mnd. Og hver gang jeg var innom var det laang kø og få ansatte på jobb. Tror rett og slett de er for få på jobb, slik at de ikke får gjort jobben sin ordentlig.

Men er det ikke Synsam som er på Tøyen? Har dessverre ikke anbefaling, bare fraråding! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fikk anbefalt Frogner optikk av en venn, og er kjempefornøyd med de. Men om de er billige, det vet jeg ikke helt ... :fnise: Har ikke reagert veldig på prisen, men har lite sammenligningsgrunnlag - bestiller linser på nett "annenhver gang", slik at ikke går så ofte, men "ofte nok".

Men veldig flink og koslig optiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...