Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er gift med en mann som har et barn fra tidligere. Far har den daglige omsorgen for barnet. Barnets mor har til nå bodd i "rimelig" avstand fra oss, slik at vanlig samvær (annenhver helg) har vært gjennomførbart. Men nå har mor gitt beskjed om at hun skal flytte til et sted 5-6 timers kjøring fra vårt hjemsted. Barnet er i barnehagealder.

Det jeg lurer på, er hvordan samværsordningen til andre med så små barn er når avstanden er av denne størrelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er gift med en mann som har et barn fra tidligere. Far har den daglige omsorgen for barnet. Barnets mor har til nå bodd i "rimelig" avstand fra oss, slik at vanlig samvær (annenhver helg) har vært gjennomførbart. Men nå har mor gitt beskjed om at hun skal flytte til et sted 5-6 timers kjøring fra vårt hjemsted. Barnet er i barnehagealder.

Det jeg lurer på, er hvordan samværsordningen til andre med så små barn er når avstanden er av denne størrelse.

Da bør man utvide helgene. Eller mindre samvær. At et barn skal være nødt til å kjøre 5-6 timer og komme frem til leggetid på fredag...for så å dra tidlig på søndag til nye 5-6 timer? man må ta pause i bilkjøringen ved så små barn også.

Hadde selv barn som måtte ta fly for samvær. Både avstand og prisen umuliggjorde annenhver helg. Det ble hver 5-6 uke,ofte hver 8 uke.

Jeg husker flyet gikk i 17 tiden på dagen. det var en times kjøretur fra flyplassen da de kom frem også. Ungene syns det ble slitsomme helger også.

Skrevet

Er det ikke mulig å ta fly, eller er barnet for lite til å reise alene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...