Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Jeg er gift med en mann som har et barn fra tidligere. Far har den daglige omsorgen for barnet. Barnets mor har til nå bodd i "rimelig" avstand fra oss, slik at vanlig samvær (annenhver helg) har vært gjennomførbart. Men nå har mor gitt beskjed om at hun skal flytte til et sted 5-6 timers kjøring fra vårt hjemsted. Barnet er i barnehagealder. Det jeg lurer på, er hvordan samværsordningen til andre med så små barn er når avstanden er av denne størrelse.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Jeg er gift med en mann som har et barn fra tidligere. Far har den daglige omsorgen for barnet. Barnets mor har til nå bodd i "rimelig" avstand fra oss, slik at vanlig samvær (annenhver helg) har vært gjennomførbart. Men nå har mor gitt beskjed om at hun skal flytte til et sted 5-6 timers kjøring fra vårt hjemsted. Barnet er i barnehagealder. Det jeg lurer på, er hvordan samværsordningen til andre med så små barn er når avstanden er av denne størrelse. Da bør man utvide helgene. Eller mindre samvær. At et barn skal være nødt til å kjøre 5-6 timer og komme frem til leggetid på fredag...for så å dra tidlig på søndag til nye 5-6 timer? man må ta pause i bilkjøringen ved så små barn også. Hadde selv barn som måtte ta fly for samvær. Både avstand og prisen umuliggjorde annenhver helg. Det ble hver 5-6 uke,ofte hver 8 uke. Jeg husker flyet gikk i 17 tiden på dagen. det var en times kjøretur fra flyplassen da de kom frem også. Ungene syns det ble slitsomme helger også.
Villa2000 Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Er det ikke mulig å ta fly, eller er barnet for lite til å reise alene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå