Gå til innhold

Har kuer klitoris?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neimen om jeg vet. Eplefe påstår at de har det. Og det virker rimelig at det skulle være slik. Hos mennesker så starter jo alle med de samme genitaliene i fosterlivet, og så forandrer de seg avhengig av hvilke hormoner forsteret utsettes for. Penis starter, så vidt jeg har forstått, livet som en klitoris. jeg vil anta at det er noenlunde det samme hos kyr. Dessuten så må vel også kuer få noe nytelse ut av å forplante seg, ellers ville de vel ikke giddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dessuten så må vel også kuer få noe nytelse ut av å forplante seg, ellers ville de vel ikke giddet?

Kuene har vel ikke så mye valg. Men jeg lurer mest på hva TS skal bruke denne kunnskapen til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skal bruke denne kunnskapen til? Sannelig om jeg vet. :fnise:

Har dere aldri bare begynt å lure på et eller annet rart og så ikke klart å slutte å fundere på det?

Men jeg kan nå bekrefte at kyr faktisk har klitoris. Min kone bibliotekaren fant følgende forskningsrapport som bekrefter det hele:

http://www.vef.hr/vetarhiv/papers/2007-77-1-8.pdf

Takk for innspill, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kuer har klitoris. Men du har neppe stort nok utstyr til å stimulere den.

Det har jeg da heller ikke noe ønske om.

Du, derimot, tenker tydeligvis i slike baner.

Forøvrig burde du kanskje visst at det sjelden er utstyrets størrelse som avgjør om klitoris stimuleres eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg da heller ikke noe ønske om.

Du, derimot, tenker tydeligvis i slike baner.

Forøvrig burde du kanskje visst at det sjelden er utstyrets størrelse som avgjør om klitoris stimuleres eller ikke.

Med kyr er det faktisk avgjørende. Ikke at kyr oppnår noen form for nytelse under sex, men plasseringen av klitoris gjør at man faktisk må treffe begge sidene av de indre veggene for å kunne stimulere den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kyr er det faktisk avgjørende. Ikke at kyr oppnår noen form for nytelse under sex, men plasseringen av klitoris gjør at man faktisk må treffe begge sidene av de indre veggene for å kunne stimulere den.

Hvis kuene ikke har noen form for nytelse under sex, hvorfor har de da et komplisert organ som ikke har andre funksjoner enn netopp nytelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alle fostre er utstyrt med det samme? Det er egentlig en penis i miniatyr. Den har ikke noen reell funksjon annet enn å føre til en orgasme som gjør sjansene for befruktning større (ikke at det er noe problem lengre da de fleste kyr insemineres kunstig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi moderne kyr ikke har sex, men blir inseminert av en kjedelig tynn greie :klø:

Det er selvfølgelig sant nok, men det var ikke det jeg spurte om.

Dette var det jeg sa:

Hvis kuene ikke har noen form for nytelse under sex, hvorfor har de da et komplisert organ som ikke har andre funksjoner enn netopp nytelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fordi alle fostre er utstyrt med det samme? Det er egentlig en penis i miniatyr. Den har ikke noen reell funksjon annet enn å føre til en orgasme som gjør sjansene for befruktning større (ikke at det er noe problem lengre da de fleste kyr insemineres kunstig).

Det er jo en reell (eller hensikstmessig) funksjon det, da, målet med alt er jo formering! Positiv forsterkning er bra, og orgasme eller en eller annen grad av nytelse er positivt. Nå vet jeg jo at bgrunstige kyr/dyr gjerne oppsøker parringsmulighetene uansett dersom de er tilgjengelige, og antagelig uten å ha noen formening om hvor deilig det evt kan være med sex, men likevel.

(ikke for det, katter har mothaker på penis og hunkatter kan umulig ha særlig glede av sexen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyrs orgasme gir ikke nytelse, det setter i gang en reaksjon som gjør det lettere for spermiene å bevege seg inn mot livmor. Samme gjelder forøvrig de fleste andre dyrs orgasme. Bortsett fra mennesker og delfiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvordan vet du det?
Jeg vet dessverre (?) ikke dette fra personlig erfaring, men fra seriøse forskningsrapporter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg vet dessverre (?) ikke dette fra personlig erfaring, men fra seriøse forskningsrapporter.

Og de har du link til her? Hvordan vet en forsker om kua ikke nyter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...