Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Pga. min sykdom må katta mi omplasseres. Dette må skje veldig fort og jeg har ikke fått respons på bekjentes spre ordet, annonser i lokalavisa og internettet... Ser ingen annen utveg enn å avlive henne hvis jeg ikke finner noe innen nermeste dagene. Hvem kan jeg kontakte som siste mulighet?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Vet ikke hvor du bor, men: http://www.fod.no/viewPage.php?page=0 http://www.dooa.no/
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Vet ikke hvor du bor, men: http://www.fod.no/viewPage.php?page=0 http://www.dooa.no/ Waste of time! De tar bare til seg skadete og mishandlete katter. De bryr seg faktisk ikke om at eier skal avlive hvis den ikke finner annen løsning, så lenge dyret ikke vanskjøttes mens det er hos eier!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Er det virkelig så akutt? Skal du legges inn på sykehus eller noe? Du kan kanskje få noen til å se til katten i ny selv om den bor hjemme hos deg, til du finner et hjem til den? Eller er det katten i seg selv du ikke tåler, type allergisk astma?
dulle Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Du kan hvertfall ringe rundt til forskjellige dyreklinikker å si at du har en katt som du vil gi bort, hvis ikke må du avlive den.... Det var hvertfall prosedyren der jeg jobbet, hvis katten er frisk og du gir tilatelse til at den kan prøves og omplasseres, gjør de alt de kan for å få det til. Mulig det er helt forskjellig fra klinikk til klinikk... Men de var ihvertfalll flinke der jeg var!
robotkalle Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Waste of time! De tar bare til seg skadete og mishandlete katter. De bryr seg faktisk ikke om at eier skal avlive hvis den ikke finner annen løsning, så lenge dyret ikke vanskjøttes mens det er hos eier! Da er det vel bare en utvei, da. Kanskje ikke pyroteknikk-forslaget mitt var så på jordet allikevel. Ellers er det en viss 12 åring du kan hente inspirasjon fra. Nei, jeg skjønner at du er i en jævlig situasjon, TS. Hva med å sette igjen katta hos en veterinær den dagen du skal legges inn? Så får hun problemet med hva en må gjøre med dyret, du kan jo bare juge på deg et annet navn. Ønsker deg lykke til framover med sykdommen din!
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Waste of time! De tar bare til seg skadete og mishandlete katter. De bryr seg faktisk ikke om at eier skal avlive hvis den ikke finner annen løsning, så lenge dyret ikke vanskjøttes mens det er hos eier! Det stemmer ikke her jeg bor. Her tas alle katter og hunder vare på og man prøver å gi dem et nytt hjem.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Det stemmer ikke her jeg bor. Her tas alle katter og hunder vare på og man prøver å gi dem et nytt hjem. Hvor bor du a?
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Har ikke dyrebeskyttelsen avdeling der du bor?
Sheenaca Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 Ta nå først og fremst kontakt med Dyrebeskyttelsen og forklar innstendig at du må avlive dyret hvis de ikke hjelper til. Dyrebeskyttelsen her i Tromsø ville i de aller fleste tilfeller tatt i mot katten da, de tar som regel inn alle friske katter som leveres til avliving. Jeg kunne hatt pusen i krisehjem hvis du fikk den til Tromsø.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Jeg jobber for dyrebeskyttelsen og jeg synes det er synd at dette skal være så problematisk når noe alvorlig/sykdom skjer. Mesteparten av oss er veldig glad i dyret vårt og jeg er lei meg for at det er slik det skal være. Vi er spesielt på sommeren opp i vanskelige situasjoner ang katter og fosterhjem. Men jeg håper virkelig at du og katten din får den hjelpen dere behøver, at noen vil være forsterhjem som hun over meg, Sheenaca. Det er vanskelig å hjelpe alle som henvender seg til dyrebeskyttelsen selvom vi skulle ønske vi hadde mulighet til å hjelpe så mange flere. Beklager at vi ikke kan hjelpe dere alle og at dyrebeskyttelsen ikke strekker til i alle dyrevernssaker. Men samtidig er vi mange her inne/og i virkeligheten som ønsker å hjelpe til, derfor må du ikke gi opp! Kontakt selvsagt dyrebeskyttelsen der du kommer ifra og snakk med lokalavisen din slik at du får en liten artikkel om situasjonen din og katten. Da strekker du ut til mange flere. LYKKETIL!
Leo Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 Det hadde vært litt enklere å hjelpe deg hvis vi visste hvor du bodde evt. var registrert bruker slik at det gikk an å kontakte deg på PM. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg tror nemlig jeg har sett annonsen din på finn.no!? Hvis det er den jeg tror, så bor du ikke så langt unna meg og i så fall kan jeg kanskje bidra til å finne en løsning. Registrer deg og send meg en PM hvis poststedet du bor på begynner på A!
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 14. juli 2009 #14 Skrevet 14. juli 2009 Det ordnet seg heldigvis! Fikk svar fra ei hyggelig dame som hadde sett en av lappene jeg har satt opp... Bra folk engasjerer seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå