Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva hadde du sakt om ei god venninne på 17 år ble sammen med en gutt på 14 år? Begge har fyllt år dette året. så det er tre år mellom dem.

Jeg har det problemet at det har skjedd og jeg syntes det er direkte kvalmt når dem står å kliner med tanke på at hun er 17 år og han bare 14 og det er stor alderforskjell OG de er på to forskjellige nivåer i livet. Men de trives vist sammen, men hva kan jeg gjøre for at jeg kan godta det? jeg kan ikke forandre andres følelser, men jeg må hvertfall prøve å endre mine meninger rundt det temaet og prøve å godta det. Så kom gjerne med forslag. Drittsleng orker jeg ikke så det er sakt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Angelica_*
Skrevet

Hvorfor skulle noen komme med drittsleng? Eller, det er vel alltids noen...

Jeg må bare si at jeg synes også det her er litt kvalmt. Hadde det vært omvendt ville vel de færreste reagert. Men gutter på 14 er ofte veldig umoden, og jenter på 17 er ofte begynt å bli ganske moden. 3 år i denne aldersgruppen er mye, og spesielt når gutten er yngst. Det er vel fakta (som oftest) at jenter er mer moden enn gutter.

Hvis de ser like gamle ut, og oppfører seg likt så er det vel ingen PROBLEM sånn sett.. Uten om at han er under den seksuelle lavalder.. men det skal jeg ikke begynne å bable om.

Uansett, JEG hadde nok sagt til venninnen min at jeg synes det rett og slett synes det var litt ekkelt, og ganske spesielt. jeg ville også vært saklig og sagt ting som kan oppstå med tanke på denne aldersforskjellen..

Men i det lange løp er det vel ikke stort du kan gjøre uten om å akseptere det. Enten det, eller droppe venninnen din for å ikke vite noe mer om det. Hehe, kanskje ikke et godt tips..men.. du er i en vanskelig situasjon.

(Selv hadde jeg blitt kvalm av venninnen min om hun hadde blitt sammen med en gutt på 16. (Vi er 19).

Skrevet (endret)

Det er en aldersforskjell, men hvis de trives sammen og har det bra, ville jeg ikke blandet meg mer opp i det. Du kan risikere å miste en venninne hvis du skal prøve å skille dem to eller belære henne om aldersforskjell. Hvis hun er lykkelig, bit tenna sammen, selv om du syns det er en dårlig match at de er sammen og vær lykkelig på hennes vegner :)

Jeg syns det er helt uhørt å si til sin venninne at det er EKKELT. Hun er sikkert forelsket i denne gutten. Hvordan kan man si at det er ekkelt? Jeg hadde hvertfall blitt meget sint om en venninne kom for å si at hun syntes det var ekkelt at jeg var sammen med en gutt jeg var forelsket i.Hvis du må si noe i det hele tatt - bruk et annet ord. Du kan spørre om hun har tenkt over aldersforskjellen mellom dem og om hun tror at andre ser negativt på deres forhold av den grunn.

Endret av ninuska_
Skrevet

"Han er yngre enn henne, og det er ekkelt selv om de trives sammen og ser ut til å ha det fint"

...

Skrevet
Hva hadde du sakt om ei god venninne på 17 år ble sammen med en gutt på 14 år? Begge har fyllt år dette året. så det er tre år mellom dem.

Jeg har det problemet at det har skjedd og jeg syntes det er direkte kvalmt når dem står å kliner med tanke på at hun er 17 år og han bare 14 og det er stor alderforskjell OG de er på to forskjellige nivåer i livet. Men de trives vist sammen, men hva kan jeg gjøre for at jeg kan godta det? jeg kan ikke forandre andres følelser, men jeg må hvertfall prøve å endre mine meninger rundt det temaet og prøve å godta det. Så kom gjerne med forslag. Drittsleng orker jeg ikke så det er sakt!

Hmm...14 og 17 er vel ikke noen revolusjonerende stor aldersforskjell. Uvanlig at jenta er eldst, men det spiller vel ingen rolle. Tror de blir ansett som jevnbyrdige i alder slik at dama på 17, slipper å bli straffet for at hun puler en under den seksuelle lavalderen - får da håpe det i alle fall hehe ;).

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

En på 14 kan være moden og ei på 17 kan være umoden, selvom de ikke er på samme klassetrinn på skolen, så kan de passe isammen, ikke tenk så A4.
Skrevet

Jeg var sammen med ei på 15 da jeg var 26, men vi bare koste med hverandre helt til hun ble lovlig. Jeg måtte vente noen måneder, men fy faen så digg det var og pule trangt, og jeg svelget seff rått den unnskyldningen om at hun ikke blødde første gangen fordi hun hadde brukt dildo så ofte. Overraskelsen var derfor stor når jeg fant ut at TPHA testen var positiv. Fy faen, den lille snella hadde nok ikke bare brukt dildo, nei, tenker vi sier halve skolen, jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om (seksuelle) forhold hvor den ene parten er under 16 år, og den andre er over.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke noe om (seksuelle) forhold hvor den ene parten er under 16 år, og den andre er over.

Hva med i Sverige da? Der er seksuale lavalder 15.

Skrevet
Hva med i Sverige da? Der er seksuale lavalder 15.

Nå bor jeg i Norge, og hvordan reglene er i andre land bryr jeg meg fint lite om. Dessuten mener jeg at forskjellen i alder, modenhet o.l blir mindre jo eldre man er. 10 års alderforskjell på et par på 23 og 33 år ser jeg overhodet ingen problemer med, men 10 år forskjell på et par på 13 og 23 år synes jeg er helt horribelt!

Skrevet

Ser ikke noe problem i det jeg. Har selv vært i situasjonen selv, han var 14 og jeg var 17.

Folk syntes det var litt rart i starten fordi de er vant til at gutten er eldst, men forholder varte i godt over toår og vi er gode venner i dag også.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilket grunnlag har du for å mene det?
Gjest Gjest
Skrevet
Nå bor jeg i Norge, og hvordan reglene er i andre land bryr jeg meg fint lite om. Dessuten mener jeg at forskjellen i alder, modenhet o.l blir mindre jo eldre man er. 10 års alderforskjell på et par på 23 og 33 år ser jeg overhodet ingen problemer med, men 10 år forskjell på et par på 13 og 23 år synes jeg er helt horribelt!
Hvilket grunnlag har du for å mene at 3 års(14 og 17) aldersforskjell er for mye?
Skrevet

Jeg tenker at gutten på 14 er mye mer moden i huet enn du er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...