Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elize
Skrevet

Jeg ønsker å lage et enkelt budsjett for meg og min samboer, noe lignende det de bruker på LuksusFellen på TV3. Men aner ikke hvor mye penger jeg skal sette på de forskjellige postene. HVor mye bør 2 voksne klare seg med? Og hvhilke poster er lure å ha med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg skulle sette opp "budsjett" for familien gikk jeg gjennom nettbanken for et år og så på alle regningene som var betalt. Det ga en god oversikt over alle våre faste utgifter. Dette førte jeg inn i et enkelt regneark. De faste utgiftene delte jeg på 12 og så opprettet vi en egen regningskonto hvor vi overførte denne summen + noen ekstra kroner. Resten av pengene våre har vi til fri disposisjon. Noe går til løpende utgifter og noe går til sparing. På den måten har vi alltid penger til regningene våre samt uforutsette utgifter. Vi vet også hvor mye vi kan bruke på mat og andre nødvendigheter.

Vi kunne nok vært enda mer strukturerte, men har det veldig bra!

Gjest Elize
Skrevet

Veldig gode tips dette. Men synes det er vanskelig å finne ut hva to voksne bør klare seg med.

Hvor mye på:

Mat?

Klær?

Fornøyelse/diverse?

Skrevet
Veldig gode tips dette. Men synes det er vanskelig å finne ut hva to voksne bør klare seg med.

Hvor mye på:

Mat?

Klær?

Fornøyelse/diverse?

Ser du på de enkelt postene på standardbudsjettet jeg linket til i tidligere innlegg vil du finne et utgangspunkt på i hvertfall mat og klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...