Gjest Madley Skrevet 1. august 2003 #1 Skrevet 1. august 2003 Skal gifte meg i vinter hos sorenskriveren. Det pleier å være ganske kaldt her i tiden rundt datoen og det legger jo en del føringer for påkledning! Hva hadde du på deg? Har ikke lyst på noen typisk brudekjole, da det ikke er noe typisk bryllup heller. Tenkte litt på en drakt eller noe, buksedrakt kanskje. Men det er jo sikkert helt umoderne og overhode ikke å få tak i!!! Ha søkt litt rundt omkring, men ikke helt funnet det jeg er ute etter. Har jo ganske god tid da! Men hehe...som enhver annen brud...VIL HA NÅ!!!!!!
hanni Skrevet 1. august 2003 #2 Skrevet 1. august 2003 Har fått sydd meg en rød brudekjole, jeg. Ville ikke være hvit brud pga sorenskriver - føler at hvitt hører kirka til. Men det er brudekjolesnitt da, for vi skal ha stor fest etterpå. Men hva med en pen lang kjole i en lys farge da? Du kan jo sjekke ut kjolene til Rafaelli, de er innmari tøffe og ikke så brudete.
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #3 Skrevet 1. august 2003 Hadde brudekjole fra Linnea Rafaelli i mitt bryllup, vært hod frisøren og ordnet hår og sminke og hele den pakka der. Føler ikke at det er noen forskjell på hva man skal ha på seg som brud når det gjelder å gifte seg i kirken eller hos sorenskriveren. Men skal du ha et uformelt bryllup hvor du ikke synes brudekjole asser inn, så er sikkert drakt en god ide. De bryllupene jeg har vært i som har hatt vielse hos sorenskriver har bruden hatt brudekjole, og det hadde de andre brudene jeg så den dagen jeg giftet meg på seg også. Ha på deg det du ønsker, og det du synes passer i ditt bryllup - DU bestemmer!
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #4 Skrevet 1. august 2003 Ettersom vi ikke var innteressert i å gifte oss i kirken valgt vi borgelig bryllup, med det som hører med. Jeg hadde en enkel og nydelig brudekjole. Og hadde middag og en liten fest for de nærmeste etterpå. Eneste jeg avsto fra var sløret, ettersom det var et lite og intimt bryllup De på tinghuset fortalte oss at det var mange flere brudepar i hvitt enn noe annet, så dette med at det kun skal være hvitt i kirken synes jeg er bare tull. Men de hadde jo eksempler på brudepar med raggsokker, tresko, og fjøsklær da... Ville ikke være hvit brud pga sorenskriver - føler at hvitt hører kirka til. Kirken har ikke enerett på hvitt... Hvitt står får jomfrulighet og jeg tror neppe at hvite bruder både hos kirke eller sorenskriver er jomfru når de gifter seg... Men selvfølgelig er det deres valg, og det finnes mange flotte brudekjoler i andre farger enn hvitt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #5 Skrevet 4. august 2003 Hvitt står får jomfrulighet og jeg tror neppe at hvite bruder både hos kirke eller sorenskriver er jomfru når de gifter seg... Feil! Den hvite fargen på brudekjolene er bare et resultat av at hvitt og slør osv var på moten en periode og dette ble hengende igjen på brudekjoler. Tidligere var som oftest brudekjolene sorte. -bare til opplysning
Gjest Madley Skrevet 4. august 2003 #6 Skrevet 4. august 2003 Skal ikke ha hvit kjole uansett jeg..hehe...kler bare overhodet ikke den fargen. og neppe noe bedre etter et halvt år med mørketid.. :D Har en fra før jeg vurderer om jeg skal bruke. Men vi får se. Den er litt tynn muligens til et vinterbryllup da...
Engel Skrevet 5. august 2003 #7 Skrevet 5. august 2003 Hei Leya! Vi skal vie oss borgelig, tror vi i alle fall. Jeg har tenkt å kikke etter kjole når jeg er på ferie nå, og tenker da mer på en kjole type elegant aftenkjole enn typisk brudekjole. Når det gjelder fargen så er jeg litt usikker. Tenkte først på hvit, men tror egentlig jeg har mer lyst på en med farge. Jeg er veldig lys og blek både i hud og hår, så jeg kler egentlig farger bedre(har prøvd noen brudekjoler i hvitt/ivory). Jeg tror jeg bare skal se hva jeg finner. Faller jeg pladask for en kjole så får den ha den fargen den vil bare jeg føler meg vel i den! Vi har snakket om å gifte oss i mai/juni neste år, men det er en liten mulighet for at vi fremskynder det til februar/mars. Hvis vi gjør det så tenkte jeg bare å kjøpe/leie en fin kåpe eller cape av et eller annet slag, og evnt ha sjal til kjolen.
Dina Skrevet 5. august 2003 #8 Skrevet 5. august 2003 Min bror og hans kone giftet seg på Tinghuset. Hun hadde en nyyydelig smaragdgrønn selskapskjole! Ellers tror jeg også det er mange som har "standard" hvite brudekjoler også hos byfogden/sorenskriveren.
Gjest *anonyma* Skrevet 5. august 2003 #9 Skrevet 5. august 2003 Jeg giftet meg på Oslo Tinghus i fjor og hadde lys gul kjole som ikke var noen typisk brudekjole, den var blant annet ikke helt lang. Men et annet par som var der samtidig med oss hadde trad. brudekjole og sjakett og hele pakka. Så alt er mulig, velg det du føler deg mest vel i.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2003 #10 Skrevet 5. august 2003 det å gifte seg hos sorenskriver eller i kirke er et valg som ikke har noe med strørrelsen på festen, kjolen eller noe annet -det er simpelten et valg av sermonitype og sted så selvfølgelig står du like fritt til å velge antrekk uansett type sermoni.. skulle bare mangle! både at hvitt hører kirken til og at det har noe som helst med jomfruelighet å gjøre er (som nevnt over) noe stort tull.. lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #11 Skrevet 14. august 2003 Vi giftet oss på tinghuset sist fredag, og jeg hadde hvit kjole (dvs ikke hvit-hvit, da, men elfenbenshvit). http://www.ronaldjoyce.com/ronaldjoyce/img.htm?11464 Hadde ikke slør i håret. Det ville blitt litt mye, og er "ikke meg". Følte meg kjempefin, og syntes nesten at brudeparene før og etter oss var "lite" pyntet i sine selskapskjoler. Men det er jo selvfølgelig en smakssak. Ville neppe ha troppet opp hos byfogden i bløtekakekjole, med brudepiker osv.
Gjest Malena Skrevet 14. august 2003 #12 Skrevet 14. august 2003 Jeg hadde rød buksedrakt da jeg giftet meg på Tinghuset - det var en vinter for mange år siden. Husker jeg fant den i en liten, spesiell butikk i nabobyen min. Det som var så greit med den drakten, var at jeg fikk brukt den ved så mange anledninger senere, bl.a. barnedåp, jul, osv.
Gjest Madley Skrevet 14. august 2003 #13 Skrevet 14. august 2003 Etter mye om og men, har vi nå bestemt oss for bunad begge to! Så enkelt og greit siden vi har det fra før av :D Sambo ville egentlig ikke, men har nå bråsnudd...holdt på å ramle i gulvet..hehe... men nå er jo alt ordnet til det beste!!
Gjest Tex Skrevet 14. august 2003 #14 Skrevet 14. august 2003 Ellers tror jeg også det er mange som har "standard" hvite brudekjoler også hos byfogden/sorenskriveren. Må bare kommentere at det er synd og skam å bruke ordene "standard" og "brudekjole" i samme setning....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå