Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Kan en valp transporteres i en bil uten bur? Må den da ha bilbelte eller kan den transporteres på gulvet foran/på fanget e.l.? Er det lover ang. dette?
Frey Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Hunder regnes som last og skal være forsvarlig sikret. Selv bruker jeg konsekvent bur i bil, og husk at også buret må festes forsvarlig.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Sant som Frey skriver. Men om det er en valp som skal ha sin første biltur ville jeg hatt den på fanget og tatt tilvenningen til å kjøre i bur ganske fort.
Gjest SmallTalk Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Sant som Frey skriver. Men om det er en valp som skal ha sin første biltur ville jeg hatt den på fanget og tatt tilvenningen til å kjøre i bur ganske fort. Jeg ville ikke gjort dette på første tur en gang. Hvis man skulle krasje, så vil valpen fly rett i frontruta og dø. Hvis valpen ikke kan sitte alene, så frakter man den i bur som kan spennes fast i baksetet, og så sitter man ved siden av valpen hele hjemreisen.
Gjest Dulcis Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Et alternativ til bur er en type tursele som også kan festes til vanlige bilseler. Vi hadde en selv til hunden vår, men brukte den ikke til bilbruk da han tydeligvis likte bedre å ligge i bur under transport. Bare et forslag hvis du heller vil være litt mer "sosial" med hunden på bilturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå