Gå til innhold

Gave til brudaparet når man har reist lenger enn langt for å vere med?

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd
Skrevet

Jeg og sambo er invitert i bryllup på lanzarote til et vennepar av oss.

Vi valgte å da legge ferien vår der, og blir der i 10 dager når vi først reiser.

Jeg er og sambo er hobbyfotografer, og har tatt en del brylluper ettehvert. :)

Vi er også spurt om å fotografere brudeparet på Lanzarote. Vi kommer ikke til å ta noe for dette, da de er nære venner, og vi gjør det med glede. Vi har også tilgjengelig storprinter, og kommer til å gi de gode priser om de vil printe ut bilder senere hos oss.

Så er da spørsmålet- Synes dere brudeparet skal ha gave med oss?

Eller er alt dette gave nok i seg selv....?

Sambo mener de ikke skal ha det, men jeg er i tvil, da jeg ikke vet hva som er "normen" for dette her.

Kan vi eventuellt lage til et fancy og flott gavekort der vi forteller at forograferingen er gratis, og at de får rabatter på printing senere?

(vi har ikke sagt til dem at vi ikke tar betalt ;) )

SYNS DETTE ER KJEMPEVANSKELIG!!!! :sjenert:

Håper noen har noen meninger til meg om dette... Takker på forhånd! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Synes godt du kan lage et slikt gavekort, jeg! Jeg og samboeren gifter oss også i utlandet i sommer, og vi har sagt til alle at vi ikke trenger gave siden de kommer reisende, men at vi ønsker oss en liten pengesum eller evt gavekort dersom de likevel ønsker å gi oss noe.

Gjest Gjest
Skrevet

Å være fotografer i et bryllup er både litt jobb, og det koster en del hvis man skal leie inn noen utenforstående. Jeg syns derfor dere gir gave nok - og vel så det. Jeg ville laget et gavekort ala det du skisserer, og vært helt rolig på at det faktisk er nok. :)

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Jeg syns uansett de fortjener en liten gave, og er du i tvil, så er det ofte en grunn. Det er bedre å ha dårlig samvittighet for å ha brukt et par hundringser i gave, enn å ha dårlig samvittighet for å ikke ha med gave, når alle andre har....

Greit dere har reist langt, men den fotograferingen tar neppe brudeparet SÅ høytidelig. Det er da normalt for venner å kunne knipse noen bilder?

Skrevet

Lag et gavekort - å ta skikkelige brudebilder er en stor jobb som vil ta opp det meste av tiden deres under bryllupet, så det er en veldig flott gave!

Skrevet

Gavekort på fotografering og rabatt på printing holder lenge.

Gjest Smaragd
Skrevet
Jeg syns uansett de fortjener en liten gave, og er du i tvil, så er det ofte en grunn. Det er bedre å ha dårlig samvittighet for å ha brukt et par hundringser i gave, enn å ha dårlig samvittighet for å ikke ha med gave, når alle andre har....

Greit dere har reist langt, men den fotograferingen tar neppe brudeparet SÅ høytidelig. Det er da normalt for venner å kunne knipse noen bilder?

Si meg - kjenner du noen som ikke har vert førnøyd med bildene sine??

Skjønner du hva det vil si å ikke ende opp med bra bilder??

En kan aldri gjøre det på nytt igjen, så KLART en tar det høytidelig!

Jeg kan garantere at bildene vi tar blir bra! Vi har tross alt gjort dette maaange ganger før!

Brudeparet ble KJEMPEGLADE når vi takket ja til både å vere med - og til å ta bildene.

De vet hva vi gjør, og har sett alt vi har fotografert tidligere.

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Du må jo selvfølgelig gjøre det DU synes er riktigst da!

personlig ville jeg ABSOLUTT hatt med en gave, om så bare en liten, men likevel kanskje gledelig/personlig ting.

Dersom du syns fotograferingen er godt nok, så gjør du det slik.

:)

Skrevet

Jeg syns tanken med å gjøre det til et gavekort som en kjempefin og koselig ide. Som du selv sier, så har dere reist langt for å være med i bryllupet. Jeg var selv gjest i et bryllup i Spania, og brudeparet forventet ingen gaver - de var bare takknemlige for at vi faktisk tok oss råd til å være med å feire dagen deres i den byen frieriet tok sted. :)

Men dersom du er litt i tvil, så kan du jo legge med en liten ting som ikke nødvendigvis er så dyrt. Noen pene stearinlys f.eks. - de kan gi mange romantiske stunder.... :)

Gjest Gjest_nygift_*
Skrevet

Som nygift selv hadde jeg blitt overstadig lykkelig hvis jeg fikk fotojobb og pakken dere skisserer!

Jeg - men det er min mening - synes ikke man trenger noe attåt da!

Skrevet

Jeg synes det burde holde at dere er med og at dere tar jobben med fotografering. Men hvis det ikke er enormt dyrt med fremkallingen dere er villige til å gi rabatter på, hva med å gi noe fremkallt som gave? Hadde jeg spart fotograferingsposten med alle de tusen det koster så hadde jeg vært mer en happy for det som gave i alle fall.

Gjest Smaragd
Skrevet

Tror nok vi ender opp med å lage et fancy gavekort, og inkludere fotograferinga, alle bilder på CD, rabatter på utskrifter av bilder og gratis redigering / tillaging av bildene i etterkant om de vil ha noe gjort der :)

Skal se om jeg kanskje setter meg ned å scrapper et skikkelig tøft gavekort! :jepp:

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for den gaven. Lage et fint kort som du sier. Finnes det egentlig en bedre gave enn å få fotografert gode minner fra en utrolig spesiel dag som vil minnes bestandig! :)

Skrevet

En utrolig flott gave!

Jeg ville ikke gitt noe mer! Og hadde jeg vaert bruden hadde jeg blitt kjempeglad!

Vi skal ha mange tilreisende gjester fra utlandet og jeg har sagt at vi ikke onsker noen gave fra de! Glad de kommer! Koster jo mye med fly, hotell etc.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å gi dem et gavekort på fotograferingen, og et fint (trenger ikke være så dyrt heller) album i tillegg? Og heller nevne for dem etterpå at de kan få rabatt på fremkallingen?

Skrevet

Enig med dem over, lag et flott gavekort, og bildene på CD er jo kjempebra! Jeg hadde blitt veldig glad for det.

Det er blir jo en ordentlig gave når det kommer som gavekort, istedenfor at dere sier ifra på forhånd at det blir sånn. Så da trenger dere ikke å føle at dere kommer uten gave heller.

Jeg ville droppet en ekstra gave hvis bryllupet er i utlandet - alle gaver skal has med hjem igjen, så da er det lite poeng å pakke med ekstra lys i kofferten.. :biggrin:

Gjest Marlo
Skrevet

Syns fotograferingen er gave nok i seg selv jeg =)

Jeg hadde blitt kjempeglad og absolutt ikke forventet noen gave, om jeg hadde fått gratis fotografering (vel og merke om det er mennesker som KAN fotografere hehe)

Gjest Gjest
Skrevet

Nå gifter vi oss i Norge men kommer til å være 20-25 gjester fra utlandet. Det viktigste for oss er at våre nærmeste kommer, ikke gavene de har med, og vi har sagt dette til alle gjestene.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes også at fotograferingen er en kjempefin gave. :)

Jeg skal selv i et bryllup snart hvor vi må reise langt, og brudeparet har ikke gjort noen forsøk på å gjøre reisen lettere for oss (det er snakk om gokk). Vi må ta fri fra jobb og bruke masse tid og penger på å reise, så jeg har ikke tenkt å legge masse i gaven til dem. Flere har takket nei til å komme, men vi kan ikke det når min kjære skal være forlover...

Skrevet

Jeg syns det du skisserer er en veldig flott gave!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...