Gå til innhold

Når bryllupsplanleggingen stopper opp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi sliter litt med å bestemme oss for hovedrammene rundt bryllupet vårt. Vi ønsker begge å ha utendørsbryllup med partytelt, og ser derfor for oss et "lite" bryllup 35-45 personer. Samtidig er det viktig for oss å få invitert alle våre nærmeste, noe som resulterer i en gjesteliste på ca. 55-60 personer. Dermed tenker jeg at det blir litt folksomt og trangt i partyteltet. Vi har heller ingen garanti for pent vær, og dermed blir det vanskeligere å planlegge.

Vi ønsker et halvveis formelt bryllup. Brudekjole til brud, og mørk dress m/ vest til brudgom. Menyen vil bestå av koldtbord. Det blir kirkelig vielse.

Det jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til alternative måter å feire dagen vår? Vi bor i Haugesund, om det skulle ha noe å si. Eventuelt noen som vet om noen fine lokaler? Helst i fine, naturlige omgivelser. Et annet viktig kriterie er at vi begge er studenter og at dette er et budsjettbryllup.

Videoannonse
Annonse
Gjest Smaragd
Skrevet
Vi sliter litt med å bestemme oss for hovedrammene rundt bryllupet vårt. Vi ønsker begge å ha utendørsbryllup med partytelt, og ser derfor for oss et "lite" bryllup 35-45 personer. Samtidig er det viktig for oss å få invitert alle våre nærmeste, noe som resulterer i en gjesteliste på ca. 55-60 personer. Dermed tenker jeg at det blir litt folksomt og trangt i partyteltet. Vi har heller ingen garanti for pent vær, og dermed blir det vanskeligere å planlegge.

Vi ønsker et halvveis formelt bryllup. Brudekjole til brud, og mørk dress m/ vest til brudgom. Menyen vil bestå av koldtbord. Det blir kirkelig vielse.

Det jeg lurer på om det er noen som har noen forslag til alternative måter å feire dagen vår? Vi bor i Haugesund, om det skulle ha noe å si. Eventuelt noen som vet om noen fine lokaler? Helst i fine, naturlige omgivelser. Et annet viktig kriterie er at vi begge er studenter og at dette er et budsjettbryllup.

Regner med du tenker sommerbryllup siden du vil ha partytelt. Er det nå i sensommer, eller til neste sommer? :)

Kanskje dere kan finne en løsning der man har et partytelt som "henger i hop" med et lokale? altså en forlenging av et innendørs lokale?

Da har dere mer plass med en gang, og muligheten å trekke inn om veret er ubarmhjertelig :)

Lykke til med planleggingen!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Regner med du tenker sommerbryllup siden du vil ha partytelt. Er det nå i sensommer, eller til neste sommer? :)

Kanskje dere kan finne en løsning der man har et partytelt som "henger i hop" med et lokale? altså en forlenging av et innendørs lokale?

Da har dere mer plass med en gang, og muligheten å trekke inn om veret er ubarmhjertelig :)

Lykke til med planleggingen!

Det er i juni neste sommer.

Det hadde vært perfekt det du nevner med lokale og telt sammenhengende.. jeg sliter bare med å finne et slikt sted :)

Skrevet

Jeg har vært på fest i partytelt hvor jeg tipper det var bortimot 50 stk. Da var det også dårlig vær, men det gikk egentlig helt fint. Innedelen av teltet hadde gulv og det var varme også mener jeg. Mulig det varmet pga mye lys, telys o.l. Det var iallefall ikke vått og kaldt, men lunt og fint :) Det fantes også en utedel hvor det var tak, men da ikke gulv, som man kunne ha vært i dersom været tillatte dette...

Skrevet

Kan du ikke få tak i et litt større telt? Hvis du skal leie finnes teltene i mange forskjellige størrelser. Evt du kan skaffe et til og sette ved siden av.

Skrevet

Partytelt kommer gjerne med sånne varmelamper som de har utenfor kaféer, så det burde ikke være noe problem. Bare husk å si ifra til gjestene at det kan være greit å ha med et sjal til å legge over skuldrene utover kvelden.

Skrevet

Og by the way så er det ikke billigere å leie skikkelige partytelt enn lokaler..

Det vi så på kom på 17.000 inkl toaletter!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...