Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #41 Del Skrevet 13. juli 2009 Man trenger strengt tatt ikke like utseende på alle mennesker man bli kjent med,gjennom venner eller jobb f.eks Og de som ved første øyekast var vakrest er kanskje ikke så vakre når man lærer personen inni å kjenne ? Ang. "vise frem trofeet" er vel for noen en måte å selvbekreftelse, at de er usikre på seg selv, og trenger å bevist for omverdenen at de er pene/rike/kule nok til å få seg en vakker partner?Ennå litt på det stadiet som på ungdomsskolen da alle ville være sammen med den kuleste gutten,samme hvordan personlighet denne gutten måtte ha? Ikke vet jeg,folk får leve på sitt vis, så kan jeg være glad jeg lever på mitt vis Jo, det høres sannsynlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #42 Del Skrevet 13. juli 2009 Du er morsom,som ikke skjønner hva jeg skriver. Det jeg nå skrev om var mennesker som velger partner pga et pent utseende, og ikke vektlegger personligheten, de blir det en "trofe-partner" Forøvrig har jeg ALDRI hatt problemer med å vise meg offentlig med noen av mine partnere Poenget mitt er at er man virkelig EKTE forelsket og betatt - så er man automatisk også stolt av sin nye " flamme " - uansett hva andre måtte mene om han / henne ... Nettopp forde man er forelsket . Kjære deg .Har du aldri opplevd å være forelsket selv ...så fornuftig som du er ? Det finns ikke mye fornuft-tenkning i ekte kjærlighet & forelskelse . Eli Hagen og Karl Ivar Hagen var gift på hver sin kant med barn - ble forelsket ...og gikk begge ifra sine ektefeller - for å få hverandre ! DETmå ha vært ekte kjærlighet ! Ellers hadde de aldri våget ta det skrittet . Ufornuftig og forbudt JA - Men en forelskelse styres ikke av fornuften ... Det er noe alle vet . Men - det var fornuftig for dem .De fikk hverandre til slutt og er fortsatt lykkelig gift den dag i dag ...he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #43 Del Skrevet 13. juli 2009 Jo, det høres sannsynlig ut Må rette litt på mitt eget innlegg der,for det hørtes ut som jeg mente at pene mennesker ikke har ett fint indre. Det er jo klart at mange som ved først øyekast er vakre på utsiden,også er vakre på innsiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 13. juli 2009 Må rette litt på mitt eget innlegg der,for det hørtes ut som jeg mente at pene mennesker ikke har ett fint indre. Det er jo klart at mange som ved først øyekast er vakre på utsiden,også er vakre på innsiden Joda, klart det Min kommentar var egentlig bare til andre avsnittet om "trofe" hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #45 Del Skrevet 13. juli 2009 Poenget mitt er at er man virkelig EKTE forelsket og betatt - så er man automatisk også stolt av sin nye " flamme " - uansett hva andre måtte mene om han / henne ... Nettopp forde man er forelsket . Kjære deg .Har du aldri opplevd å være forelsket selv ...så fornuftig som du er ? Det finns ikke mye fornuft-tenkning i ekte kjærlighet & forelskelse . Eli Hagen og Karl Ivar Hagen var gift på hver sin kant med barn - ble forelsket ...og gikk begge ifra sine ektefeller - for å få hverandre ! DETmå ha vært ekte kjærlighet ! Ellers hadde de aldri våget ta det skrittet . Ufornuftig og forbudt JA - Men en forelskelse styres ikke av fornuften ... Det er noe alle vet . Men - det var fornuftig for dem .De fikk hverandre til slutt og er fortsatt lykkelig gift den dag i dag ...he he Tror ikke du VIL forstå hva jeg mener jeg,dessuten utifra denne og endel andre tråder har du og jeg forskjellig syn på virkeligheten. Jeg går etter det indre på mennesker,det gjør også at utsiden blir attraktiv for min del,og jeg har alltid syntes at der og da er kjæresten min det vakreste menneske jeg vet Jeg har vært forelsket flere ganger faktisk, så vet du det Ang Karl I.Hagen og Eli skal jeg ikke kommentere så mye på,fordi jeg vet svært lite om dem som privatpersoner.Og forresten så regnes ikke forlesket og det å elske noen som samme ting. Og det at de gå fra partneren sin for noen andre....trenger ikke ha med kjærlihet å gjør i det hele tatt,selv om noen ganger gjør det det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #46 Del Skrevet 13. juli 2009 Tror ikke du VIL forstå hva jeg mener jeg,dessuten utifra denne og endel andre tråder har du og jeg forskjellig syn på virkeligheten. Jeg går etter det indre på mennesker,det gjør også at utsiden blir attraktiv for min del,og jeg har alltid syntes at der og da er kjæresten min det vakreste menneske jeg vet Jeg har vært forelsket flere ganger faktisk, så vet du det Ang Karl I.Hagen og Eli skal jeg ikke kommentere så mye på,fordi jeg vet svært lite om dem som privatpersoner.Og forresten så regnes ikke forlesket og det å elske noen som samme ting. Og det at de gå fra partneren sin for noen andre....trenger ikke ha med kjærlihet å gjør i det hele tatt,selv om noen ganger gjør det det. Vell jeg har nå opplevd å være forelsket flere ganger og det var også gjengjeldt viste det seg .Alle fornuftige regler og etikk & moral ble brudt ... Det var nemlig kompisen til X en min . Han var vilt forelsket i meg ...og jeg I han ... Hver gang han kom på besøk ..ble jeg faktisk litt svimmel ..sånn ..dåner bare av å se han ! Og om våre øyne møttes ....ble blikket limt fast og en kunne ikke skjule det ..og de smilene oss i mellom ...umulig å stoppe . Min X ...la merke til dette .Det gikk ikke an å overse dette .Uansett hvor godt vi prøvde begge to ...å møtes ble for sterkt .Kjemien i luften - la også andre folk merke til ...Uansett hvor man prøvde å tøyle dette . Endte nå med at omtalte kom å fortalte meg det ..når vi ble alene ...Til tross for at min X , var hans beste venn ...greide han ikke la være å prøve å få meg - selv om jeg var opptatt .. Ja det var forelskelse det - det er skummelt hvor sterkt det kan være . Og hva en forelskelse kan føre til .Også såre mange andre folk .. Nei har man virkelig lyst på noen - er det bare å stå på ...uansett hindringer i veien for å få det . En er sin egen lykkes smed her i livet . En sån forelskelse - sier jeg ikke nei takk til - en gang til .Det har jeg nå lovet meg selv ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #47 Del Skrevet 13. juli 2009 Vell jeg har nå opplevd å være forelsket flere ganger og det var også gjengjeldt viste det seg .Alle fornuftige regler og etikk & moral ble brudt ... Det var nemlig kompisen til X en min . Han var vilt forelsket i meg ...og jeg I han ... Hver gang han kom på besøk ..ble jeg faktisk litt svimmel ..sånn ..dåner bare av å se han ! Og om våre øyne møttes ....ble blikket limt fast og en kunne ikke skjule det ..og de smilene oss i mellom ...umulig å stoppe . Min X ...la merke til dette .Det gikk ikke an å overse dette .Uansett hvor godt vi prøvde begge to ...å møtes ble for sterkt .Kjemien i luften - la også andre folk merke til ...Uansett hvor man prøvde å tøyle dette . Endte nå med at omtalte kom å fortalte meg det ..når vi ble alene ...Til tross for at min X , var hans beste venn ...greide han ikke la være å prøve å få meg - selv om jeg var opptatt .. Ja det var forelskelse det - det er skummelt hvor sterkt det kan være . Og hva en forelskelse kan føre til .Også såre mange andre folk .. Nei har man virkelig lyst på noen - er det bare å stå på ...uansett hindringer i veien for å få det . En er sin egen lykkes smed her i livet . En sån forelskelse - sier jeg ikke nei takk til - en gang til .Det har jeg nå lovet meg selv ... Jeg priser meg igjen lykkelig over at jeg ikke er sammen med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #48 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg priser meg igjen lykkelig over at jeg ikke er sammen med deg Ja, jeg må bare si meg enig altså. WW er ute etter forelskelserusen i seg, og den vil aldri vare. En forelskelse er faktisk en form for galskap - og hvem vil eller orker å være gal hele tiden? hehe For meg er ekte kjærlighet stabilitet med noen jeg vet at jeg kan stole på i alle vær Og hadde jenta mi dumpa meg for beste kompisen min, så hadde jeg gått amok!! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 13. juli 2009 #49 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, jeg må bare si meg enig altså. WW er ute etter forelskelserusen i seg, og den vil aldri vare. En forelskelse er faktisk en form for galskap - og hvem vil eller orker å være gal hele tiden? hehe For meg er ekte kjærlighet stabilitet med noen jeg vet at jeg kan stole på i alle vær Og hadde jenta mi dumpa meg for beste kompisen min, så hadde jeg gått amok!! hehe Signerer denne,Steinar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #50 Del Skrevet 13. juli 2009 Signerer denne,Steinar De gale de har det godt ! Gærne kvinnfolk - likeså ...he he En må være litt gal - det er gøy det : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 13. juli 2009 #51 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg priser meg igjen lykkelig over at jeg ikke er sammen med deg Litt spenning i livet må man ha : ) Kjedlig når hele livet er planlagt fra a - å til man går i grava ... Allt man ikke får gjøre - mens man faktisk LEVER : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #52 Del Skrevet 13. juli 2009 De gale de har det godt ! Gærne kvinnfolk - likeså ...he he En må være litt gal - det er gøy det : ) Sikkert greit å være litt gal en gang i mellom - bare du ikke går over lik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. juli 2009 #53 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har sett deg, womanwoman. Vi har alle sett deg. Og vi hører deg og legger merke til deg. Er det ikke flott? Hvor viktig er utseendet? Om man møter hverandre for første gang så betyr utseendet ganske mye: det er jo alt man ser. På jobb ser man personer igjen flere ganger, prater litt med ulike og danner seg et inntrykk over lang tid. På den måten betyr ikke utseendet like mye som om man var på en date eller traff hverandre ute på byen eller annen sosial arena. Jobber man sammen kan følelser oppstå over tid på grunn av hele personligheten - men utseendet spiller uansett alltid en rolle, synes jeg. Om jeg ikke liker utseendet til en mann, så blir det ikke noe forhold. Ofte blir en mann kjekk når man prater med ham...eller motsatt; at han blir mindre kjekk fordi man prater med ham. Men the bottom line er: Jeg synes utseendet til en mann bør være mer enn "bra nok". Jeg blir ikek forelsket i menn som er skallet eller har viker/"måne". SKulle min mann miste håret underveis er det selvsagt ikke noe problem, men faller ikke for menn i utgangspunktet som har mistet håret. Menn som er utrente og dvaske, og ser så dagligdagse ut at det ikke er noe "spesielt og ekstra" ved de kunne jeg ikke falle for. De må ha utstråling, ambiøsitet, varme, sjarm, et flott blikk og en fin personlighet. Er utseendet helt feil, er der ingen kjemi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #54 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har sett deg, womanwoman. Vi har alle sett deg. Og vi hører deg og legger merke til deg. Er det ikke flott? Hvor viktig er utseendet? Om man møter hverandre for første gang så betyr utseendet ganske mye: det er jo alt man ser. På jobb ser man personer igjen flere ganger, prater litt med ulike og danner seg et inntrykk over lang tid. På den måten betyr ikke utseendet like mye som om man var på en date eller traff hverandre ute på byen eller annen sosial arena. Jobber man sammen kan følelser oppstå over tid på grunn av hele personligheten - men utseendet spiller uansett alltid en rolle, synes jeg. Om jeg ikke liker utseendet til en mann, så blir det ikke noe forhold. Ofte blir en mann kjekk når man prater med ham...eller motsatt; at han blir mindre kjekk fordi man prater med ham. Men the bottom line er: Jeg synes utseendet til en mann bør være mer enn "bra nok". Jeg blir ikek forelsket i menn som er skallet eller har viker/"måne". SKulle min mann miste håret underveis er det selvsagt ikke noe problem, men faller ikke for menn i utgangspunktet som har mistet håret. Menn som er utrente og dvaske, og ser så dagligdagse ut at det ikke er noe "spesielt og ekstra" ved de kunne jeg ikke falle for. De må ha utstråling, ambiøsitet, varme, sjarm, et flott blikk og en fin personlighet. Er utseendet helt feil, er der ingen kjemi. Magefølelsen sier meg at du er ei kravstor (overfladisk?) frøken hehe Spørs om du kommer i mål med det da men ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 13. juli 2009 #55 Del Skrevet 13. juli 2009 Utseende er det man blir tiltrukket av først, så er det personligheten som avgjør om man blir forelsket/ interessert i et forhold med dama. Sånn sett kommer man lenger med personlighet enn utseende, spør du meg. Men det beste er å ha begge deler seff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #56 Del Skrevet 13. juli 2009 Utseende er det man blir tiltrukket av først, så er det personligheten som avgjør om man blir forelsket/ interessert i et forhold med dama. Sånn sett kommer man lenger med personlighet enn utseende, spør du meg. Men det beste er å ha begge deler seff. Ja, de fleste vil ha i både pose og sekk! Men virkeligheten er som regel ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 13. juli 2009 #57 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, de fleste vil ha i både pose og sekk! Men virkeligheten er som regel ikke sånn. Akkurat å ville ha utseende og personlighet, er ikke akkurat "pose og sekk" syns nå jeg. Eller skjønner hva du mener- i prinsippet kan du si det er pose og sekk, men det er absolutt ikke noe teknisk umulighet å finne en dame du liker utseende på som også er snill og grei og interessant. De damene jeg har hatt et sånt type forhold til har i alle fall hatt begge deler, så er ikke umulig - men nå er jeg jo singel i dag, så de hadde kanksje ikke alt nei hehe...Eller kanskje ikke jeg som hadde alt....who the fuck knows Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. juli 2009 #58 Del Skrevet 13. juli 2009 Utseendet betyr alt for mye. Jeg skulle ønske jeg selv og andre ikke brydde seg så mye om utseendet. Det at en person er pen å se på burde ikke fått sånn. Det er synd utseendet ødelegger for mange som kunne funnet sammen og blitt lykkelige. Utseendet betyr mye, men det burde absolutt ikke vært sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest R.S Skrevet 13. juli 2009 #59 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, spesielt den seksuelle kjemien er interessant - og det er en ting jeg har lurt på lenge - er det mulig via lukt og smak å oppfatte at det andre individet f.eks er syk eller ikke-kompatibel, altså slik at man reagerer negativt eller ikke reagerer seksuelt? Lurer på om det har vært noen seriøs forskning på dette området ..... Jeg tenker ikke på dårlig ånde eller dårlig kroppslukt etc. altså hehe Jeg tenker mere på et molekylært (underbevisst) nivå. Jeg så et program om dette for en stund siden som viste forsøk med hva denne "kjemien" er for noe. Tolv forskjellige menn spilte basketball i en time, tok av seg trøyene og la dem på et annet rom for at ulike kvinner skulle lukte på dem. Det viste seg at kvinnene reagerte ulikt på de forskjellige mennenes lukt, altså hva de fant tiltrekkende og ikke uten å ha sett mennene først. Jeg tror derfor vi lurer oss selv dersom vi tror at alt dette kan styres gjennom preferanser som utseende, interesser o.l. Noe er nok prebestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 13. juli 2009 #60 Del Skrevet 13. juli 2009 Er jo kjipt om man er sykt kresen, men tror ikke man klarer å få gjort så mye/endre seg så mye når det gjelder hva slags smak man har - hva slags utseende som kreves hos det andre kjønn for at det skal falle i smak. For min del syns jeg det er flust av pene jenter, så føler ikke at kravene mine på det området stopper meg. Da er det heller LANGT OFTERE personligheten på jentene som gjør at jeg stikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå