Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hei, Nå nærmer den store dagen seg og jeg begynner å bli ganske bekymret for været! Hadde håpet på å være en god del ute... Er det noen som har erfaring med hvit kjole med slep og regnvær? Noen gode tips til hva man kan gjøre så det ikke blir altfor stygt og skittent? Vil jo gjerne at det skal komme til sin rett, men ikke at det blir grått og skittent... hjelp!!
Coriander Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Jeg lurer også på det samme. Vi skal gifte oss ute, men har innsett at slepet kommer til å bli skikkelig skittent hvis det er vått osv. Men hvis regnet plasker ned, har man vel ikke noe annet valg enn å løfte det opp? Et vått slep blir vel kjempetungt. Dette er kanskje en helt vill ide, men jeg lurte på om det var mulig å tråkle på et stykke hvitt stoff under som kanskje kommer til å beskytte litt, som kan lett tas av når vi kommer inn.... Bare med håndsting som er store og lett å ta av. Kan selfølgelig henge opp slepet bak på kjolen, men da får man jo en kjole uten slep. Og den stoffbiten kommer jo ikke til å synes...?
Licota Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 And the solution is.... velg kjole uten slep, og man er spart for mange bekymringer! Men det med å sy på et slags for under slepet var ikke så dumt nei.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Litt for sent nå, med kjole uten slep. Neste gang... (nei da! Hmm, kanskje jeg skal undersøke litt rundt den tråkleideen jeg og... det hadde vært så deilig å slippe å tenke på akkurat det!
Coriander Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 And the solution is.... velg kjole uten slep, og man er spart for mange bekymringer! Hehe, du har helt rett, men jeg var i hvertfall ikke helt beregnelig i gjerningsøyeblikket og tenkte ikke på slike praktiske ting da jeg kjøpte kjolen min.
Coriander Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Litt for sent nå, med kjole uten slep. Neste gang... (nei da! Hmm, kanskje jeg skal undersøke litt rundt den tråkleideen jeg og... det hadde vært så deilig å slippe å tenke på akkurat det! Si fra om du kommer på noen andre ideer eller om du tester ut tråkleprosjektet.
Cæmis Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 jeg har langt slep på min kjole men bekymrer meg egentlig ikke så mye. Jeg kommer til å bære det fra bilen inn til kirka og fra kirka inn til bilen og fra bilen til lokalet...og inne så er det jo tørt for dere som har planer om å være mye ute så høres det ikke så dumt ut å feste en slags del på slepet under...men om dette trekker til seg vann så er man kanskje like langt sånn sett da kjolestoffet vil trekke vann fra den igjen? Evetuelt må man finne en slags gummi stoff/del som er "vannfast" eller hva man nå enn skal kalle det...
Brud84 Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Dette har jeg tenkt MYE på også, uten å finne noe annet svar enn at blir det dårlig vær, vel så blir kjolen ødelagt Var i bryllup for noen uker siden, hvor brudeparet var max uheldige med været.... kjolen var sølete allerede før bruden kom inn i kirken. Kjempe kjedelig, men alle forstår jo at regn og slep ikke går sammen. Vi får bare krysse fingrene for pent vær,, og selv er jeg glad kjolen ikke kosta mer en 100 kr, da føles det ikke som ett like stort tap, enn en kjole til 10 000!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå