Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 ja, som sakt, jeg vil gifte meg i bunaden min, noen andre som har gjort det? er det vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jag har aldri sett noen gjøre det, men har hørt at det er noen som gjør det også! Det er slike kroner man skal ha på seg når man gifter seg med bunad, visst nok. tror det kan bli kjempe fint, selv om jeg ikke vil gjøre dette selv. Men blir litt merkelig om det kun er du som skal gifte deg i bunad og ikke din kommende mann?
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Hvorfor bryr du deg om det er vanlig eller ikke? Hvis du har lyst til å gifte deg i bunad så gjør du det. Ikke bry deg om hva andre synes.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Gjerne ikke det mest vanlige. Men mange som gjør det. Har selv vært i bryllup hvor brudeparet hadde bundad. Det var fint
Kristin Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 (endret) Jeg giftet meg i bunad. Er nok ikke det mest vanlige, men mange bunader har jo noe "ekstrautstyr" som kan brukes av en brud, som krone, eget forklede... fo de som ha noe "ekstra". Jeg liker godt bunaden min, brukte den som den er uten krone, for meg var det ikke no alternativ å velge kjole. Jeg synes at den dagen du gifter deg, skal du velge ett plagg DU liker, ikke det som er mest vanlig, det er ditt valg. Endret 13. juli 2009 av Kristin
Kanei Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Jeg tenker også gå med bunad i mitt bryllup! Mest fordi jeg er veldig stolt av bunaden min, men også fordi vi vil at bryllupet skal være uhøytidelig og føles som "oss". En stor brudekjole og smoking er ikke oss...
boomerang Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 ja, som sakt, jeg vil gifte meg i bunaden min, noen andre som har gjort det? er det vanlig? Vi skal gifte oss i bunad, og til min hører det ikke til noe ekstra stæsj:) Vi skal ha et folkelig og veldig lite stivt bryllup, så da passa det ikke med hvit kjole, dessuten har det aldri vært min store drøm! Og det er litt viktig å tenke på. Dersom bunaden blir i tyngste laget utover dagen, så har jeg en helt enkel sommerkjole i beredskap. Mannen min skal ha helt ny bunad, og det er ingen som aner noe om det:)))) Blir artig, det!
Gjest Gjest_brud_* Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 det er ikke alle bunader som har brudekrone osv.. kjenner mange som har giftet seg i bunad, og det har vært veldig fint. bunad er et festantrekk og godkjent som gallaantrekk også. altså er det ikke noe i veien for å bruke den til en så stor anledning som bryllup er
Gjest ts Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 hører heller ikke til noe krone eller noe ekstra til min, ville ikke brukt noen krone uansett hvit brudekjole og stive greier passer ikke oss, så vi tenker bryllup i bunad med grillfest
boomerang Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 hører heller ikke til noe krone eller noe ekstra til min, ville ikke brukt noen krone uansett hvit brudekjole og stive greier passer ikke oss, så vi tenker bryllup i bunad med grillfest Det skal vi også ha Bunad og etter kirka er dte fritt fram for shorts og t-skjorte om sola skinner! ikke trenger vi dokurver heller... men kanskje våtservietter er greit å ha på plass?? Og myggmiddel:-)
Gjest ts Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 Det skal vi også ha Bunad og etter kirka er dte fritt fram for shorts og t-skjorte om sola skinner! ikke trenger vi dokurver heller... men kanskje våtservietter er greit å ha på plass?? Og myggmiddel:-) akkurat slik jeg og ser mitt bryllup for meg eller i lavvo langt til fjells
boomerang Skrevet 13. juli 2009 #12 Skrevet 13. juli 2009 akkurat slik jeg og ser mitt bryllup for meg eller i lavvo langt til fjells Kult at ikke alle skal være hvite prinsesser, hehe. Folk er bedt om å unngå stilett og dyre klær som ikke tåler noe - også skal vi ha det gøy sammen med ungene - det er også viktig for oss!
Gjest ts Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 Kult at ikke alle skal være hvite prinsesser, hehe. Folk er bedt om å unngå stilett og dyre klær som ikke tåler noe - også skal vi ha det gøy sammen med ungene - det er også viktig for oss! ja, ikke alle som vil være hvite prinsesser;) høres kjempefint ut:)
Gjest Gjest_titti_* Skrevet 15. juli 2009 #14 Skrevet 15. juli 2009 Kunne aldri tenkt meg å bruke bunaden min da jeg giftet meg. Er nok mer prinsessetypen som det blir kalt her. Men gjør det som passer deg, for det gjorde jeg, og jeg hadde til og med dokurver. Men barna koste seg i vårt bryllup også, det ene behøver ikke utelukke det andre.
boomerang Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Kunne aldri tenkt meg å bruke bunaden min da jeg giftet meg. Er nok mer prinsessetypen som det blir kalt her. Men gjør det som passer deg, for det gjorde jeg, og jeg hadde til og med dokurver. Men barna koste seg i vårt bryllup også, det ene behøver ikke utelukke det andre. nei, og det har jeg aldri ment heller:) Man gjør det som passer seg, og ikke alle vil ha hvit kjole og hotellbryllup med treretter osv. Jeg har vært i slike bryllup også, og kost meg masse, men jeg vil ikke ha det sånn selv. Dessuten ville vi ha det sånn at ungene kunne delta på sine egne premisser - og derfor blir det som det blir. Dokurver er sikkert genialt i mer formelle sammenhenger:) Det er jo flott med litt variasjon synes jeg, men det er vel flest som vil ha hvit kjole og har denne prinsessedrømmen inntakt her inne.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 ikke trenger vi dokurver heller... Er du klin hakke gæern? Detter er da et must i alle bryllup. Herregud. Hva har dere f.eks tenkt å gjøre med alle som plutselig får så lyst på hverandre at de hopper på hverandre og kjører i gang? Du skjønner vel at det da er viktig med dokurv med kondomer? Du vil vel ikke være årsake til at kjønnsskydommer spres eller at det blir født mange uplanlagte barn? Og hva med de som revner shortsen eller t-skjorta? Du skjønner vel at de må ha nål og tråd tilgjengelig så de får lappet sammen klærne sine igjen? I verste fall så må de kanskje bytte klær, så da forstår du vel at du også burde stille med noen klesskift i reserve (og da er dokurv en selvfølgelig oppbevaringsplass). Jeg synes du virker veldig uansvarlig. Du forstår vel at det ikke går an å ha et bryllup uten å ha dokurver? Tror du kommer til å angre i årevis etterpå, og føle at hele bryllupet ble en tragedie. Hvis du skulle ta til vett, og velge dokurver likevel - så er jeg mer en villig til å bistå med råd og tips til hva du burde ha i dokurvene (jeg er en racer )
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 Er du klin hakke gæern? Detter er da et must i alle bryllup. Herregud. Hva har dere f.eks tenkt å gjøre med alle som plutselig får så lyst på hverandre at de hopper på hverandre og kjører i gang? Du skjønner vel at det da er viktig med dokurv med kondomer? Du vil vel ikke være årsake til at kjønnsskydommer spres eller at det blir født mange uplanlagte barn? Og hva med de som revner shortsen eller t-skjorta? Du skjønner vel at de må ha nål og tråd tilgjengelig så de får lappet sammen klærne sine igjen? I verste fall så må de kanskje bytte klær, så da forstår du vel at du også burde stille med noen klesskift i reserve (og da er dokurv en selvfølgelig oppbevaringsplass). Jeg synes du virker veldig uansvarlig. Du forstår vel at det ikke går an å ha et bryllup uten å ha dokurver? Tror du kommer til å angre i årevis etterpå, og føle at hele bryllupet ble en tragedie. Hvis du skulle ta til vett, og velge dokurver likevel - så er jeg mer en villig til å bistå med råd og tips til hva du burde ha i dokurvene (jeg er en racer ) Er du riktig heldig får du nok anledning til å ha dokurver en dag du også skal du se
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #18 Skrevet 15. juli 2009 Er du riktig heldig får du nok anledning til å ha dokurver en dag du også skal du se Uff nei, er ikke håp for meg. Jeg giftet meg uten dokurver og er nok dømt til evig fortapelse.
boomerang Skrevet 16. juli 2009 #19 Skrevet 16. juli 2009 Er du klin hakke gæern? Detter er da et must i alle bryllup. Herregud. Hva har dere f.eks tenkt å gjøre med alle som plutselig får så lyst på hverandre at de hopper på hverandre og kjører i gang? Du skjønner vel at det da er viktig med dokurv med kondomer? Du vil vel ikke være årsake til at kjønnsskydommer spres eller at det blir født mange uplanlagte barn? Og hva med de som revner shortsen eller t-skjorta? Du skjønner vel at de må ha nål og tråd tilgjengelig så de får lappet sammen klærne sine igjen? I verste fall så må de kanskje bytte klær, så da forstår du vel at du også burde stille med noen klesskift i reserve (og da er dokurv en selvfølgelig oppbevaringsplass). Jeg synes du virker veldig uansvarlig. Du forstår vel at det ikke går an å ha et bryllup uten å ha dokurver? Tror du kommer til å angre i årevis etterpå, og føle at hele bryllupet ble en tragedie. Hvis du skulle ta til vett, og velge dokurver likevel - så er jeg mer en villig til å bistå med råd og tips til hva du burde ha i dokurvene (jeg er en racer ) ojojojojojojojojojooj, det har jeg ikke tenkt på! Men når doen er en utedo, og hylleplassen er mager - så tror jeg et par pakker med våtservietter kanskje er et bedre alternativ...? eller har du noen ideer til meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå