Gjest Gjest_jente21_* Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Hei! Har lyst til å bleke håret mitt, er opprinnelig kommunegrå, men for en tid tilbake farget jeg det lysebrunt.. Nå vil jeg gjerne bli blond igjen, hvordan skal jeg gå fram? Har ikke råd til å gå til frisøren for tiden, så vil ta sjansen på å gjøre det selv. Håper på svar!
Cæmis Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg ville sagt at du IKKE bær gjøre det selv. jeg gjorde dette selv for mange år siden og det ble helt gult og jævlig for å si det rett ut. Håret ble som gummi og så tørt og ødelagt ut, ble veldig mye frizz i det og fordi blekingen tørket ut hele håret. Det å bli blond etter å ha hatt en mørkere farge er vanskelig å gjøre selv. Selv frisører har anbefalt meg å eventuelt stripe det i mange omganger siden helbleking sliter veldig på håret og er vanskelig å få pent. Ofte må de ta avfarging først, og så bleking, og da ser man at det blir mye slitasje og belastning på håret. Jeg har ganske tykt hår , mørk brunt og er ned til midten av håret. På nikita i Oslo skulle de ha ca 3000 kr for å starte en slik helbleking, men de anbefalete å ikke gjøre det. Ta heller og strip håret sakte men sikkert hos frisør, gå tilbake 1 gnag i mnd til du har fått blondt hår. tar ikke mange rundene om de setter inn en 20 striper per gang, men det koster jo! Du sier jo at du ikke har penger, men som mange andre jenter så regner jeg med at håret er viktig for deg og da ville jeg ikke tatt sjansen på å gjøre det selv. Spar heller og så ta en tur til frisør når du først har råd. Da blir det nok 100 ganger finere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå