Gå til innhold

Gjør jeg noe dumt nå?!?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har i løpet av 5 uker gått ned 5-6 kilo, og er egenlig litt stolt av meg selv. Jeg begynte litt tilfeldig med denne vektreduksjonen pga. omgangssyke. Etter 3-4 dager med dårlig matlyst følte jeg meg sånn deilig og slunken i magen, og tenkte med meg selv at jeg skulle prøve å la være å stappe i meg masse greier sånn halvveis ubevisst, for å se om jeg kanskje kunne få en litt penere bikinikropp til sommeren.

Jeg har født 2 barn i løpet av 4 1/2 år, og har ikke vært særlig bevisst på hva jeg har puttet i munnen, derfor har vekten økt fra 66 kilo til 76 kilo på disse årene, og det merkes. Jeg har følt meg tung og klumpete den siste tiden.

Nå lurer jeg på om det er lurt å slanke meg på den måten jeg gjør. Jeg har veldig lite erfaring med slanking, kalorier, og slikt.

Jeg rett og slett spiser mindre og sunnere. Mye frukt og grønnsaker, og har nesten kuttet ut alt av søtsaker, kaker og slikt. Men bare nesten, for jeg er ikke helt fanatisk. Kan ta et par vaffel med syltetøy når jeg er borte hos noen, og slikt, og kanskje en seigmann når jeg er skikkelig lysten på noe godt. Så spiser jeg mindre hele tiden, slik at jeg ikke blir så stappmett. Hender at jeg går og kjenner på litt sultfølelse om kveldene, og da tar jeg et klibrød, en gulrot eller et ekstra glass vann.

Det jeg er redd for, er at kroppen min skal tro at det er krig, og begynne å redusere forbrenning og slikt, og virkelig lagre alt jeg spiser på ustrategiske steder. Kan det skje slik jeg spiser nå? (Frokost: 3 klibrød med ost og agurk. Lunsj: 3 klibrød med pølse eller ost+frukt, grønnsak/frukt. Middag: vanlig middag bare litt mindre(pastarett, fiskekaker, kjøttkaker, fisk, karbonade osv) Frukt på ettermiddag. 1 klibrød e.l. til kvelds.)

Jeg må også si at jeg ikke har noe særlig tid til å trene, da jeg jobber mye på ettermiddag og kveld. Er mye ute med ungene noen dager, samt i helgene.

Høres dette ok ut, for dere som kan dette med å leve sundt, eller er jeg på bærtur??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

jeg synes det høres greit ut. det virker ikke som du overdriver, hvis du er opplagt og har overskudd er det tvilsomt om kroppen din har stilt seg inn på hungersnød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du spiser ikke så veldig lite. Men du går ned veldig mye. Du bør nok spise bittelitt mer, og så bør du ta deg tid til bevegelse

Ikke nødvendigvis trening på dyre studioer, men raske gåturer, ungene dine kan sykle ved siden av. Litt tjo og hei i skog og mark, fotball med ungene etc.

Det er bra bevegelse i massevis og du får opp forbrenningen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har de jo barnevakttjeneste på SATS da... Så hvis du har råd så er ikke ungene noen unnskyldning på dagene. icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville følge Tusenfryds råd.

Sørg for å få i deg riktig og nok mat, kombinert med raske gåturer. Turer på en time eller litt til om mulig.

Jeg kan ikke noe om slanking, men litt om trening, og vet at gåturer er veldig sunt i forhold til kondisjon.

Jeg har også lest at man skal være forsiktig med å bruke trening som et rent slankemiddel.

Lykke til!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for svar. Sikkert lurt å bevege seg ute i skog og mark, og nå er det jo så deilig ute med vår og alt mulig. Vi er egenlig mye ute, og går og sykler en del, klatrer i trær osv... Det er kjempedeilig og artig å leke i lag med ungene... Vi har nå i grunnen ikke noe SATS i nærheten, så jeg har nå fremdeles den unnskyldningen!! Takk og lov! For sånn trening er ikke noe for meg: for kjedelig!!

Jeg vil bare si til alle at: det nytter å gjøre bare litt!! Det er så godt å kunne ta på seg bukser som har vært umulig å få igjen, og nå går det som en lek. Og å kunne beundre figuren sin igjen!! Helt herlig.... Og jeg synes faktisk ikke at jeg har gjort noe særlig for det. Ingen vet at jeg holder på med å "leve litt sunnere" som jeg kaller det for meg selv. Jeg orker iallfall ikke å gå rundt å si at jeg slanker meg. Da tror jeg faktisk ikke det ville ha gått så bra. Jeg har en liten sperre der, i forhold til slanking. Men nå dere: jeg gleder meg til bikinisesongen, for jeg kommer å kjøpe meg en ny bikini i en mindre størrelse. Yea!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Gratulerer med resultatet og husk at med fysisk aktivitet så blir du ikke bare slankere, men du får også bedre kondisjon. Det er faktisk viktigst!

Fortsett med litt trim, uansett hva slags nivå det er. Det vil gi glede i form av bedre form!

(Den siste setningen var ikke god norsk tro jeg, he, he, men det er riktig!)

vennlig hilsen

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...