Gjest Agurkolat Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Tenkte jeg og kjæresten skulle ta oss en liten ferie en gang i fremtiden.. Han liker ikke å fly, så tenkte en liten 2 dagers Cruise med ColorLine fra Oslo-Kiel uten overnatting i Kiel. Meeen. Jeg er 18 år, og aldersgrensa er 23 år for Cruise. Men, kjæresten min er 27, kan jeg alikevel reise med han, kanskje sette han opp som foresatte? Er det noen regler om hvor gammel en forresatt må vere? Aldersgrensene gjelder for reisende uten følge av foreldre/foresatte. Oslo - Kiel: Transport: 16 år Cruise: 23 år Oppholdspakker: 18 år
Leanne Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg kontaktet color line og spurte om det samme for noen år tilbake... Jeg var 22 og hadde 2 barn, hvis jeg reiste sammen med mannen min (som var 28) og barna kunne jeg reise. Hvis jeg og mannen skulle reise alene uten barn fikk jeg ikke lov.... Men du kan jo kontakte de og høre - mulig de ikke er fult så strenge lenger... Mulig der er forskjell på helg og midtukes cruise ??
Pasha Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 I utgangspunktet ikke. har t.o.m hørt om ei som ble avist fordi hun var for ung, mens mannen var i slutten av 20 årene og de reiste med en liten unge.
Gjest Agurkolat Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Hmm, kanskje de lot deg reise fordi du var nesten 23? Kan jo sende en mail eller noe sånt Håper på at flere har svar og erfaringer her på KG
Gjest gg Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Hmm, kanskje de lot deg reise fordi du var nesten 23? Kan jo sende en mail eller noe sånt Håper på at flere har svar og erfaringer her på KG De er ganske strenge på det, men det kan nok også være tilfeldig. For et par år siden skulle vi reise to par sammen. Jeg og venninnen min var begge 21, og mens kjærestene våre var 25 og 26. Vi sjekket inn på båten hver for oss. For oss gikk det uten problemer (kun kjæresten viste leg, de spurte aldri om min), men for venneparet vårt ble hun spurt selv om hun kun stod ved siden av da han sjekket inn (tror det var fordi de syntes hun så ung ut). Det endte med at vi måtte dra uten dem. Så det kan gå bra, men er nok en sjanse å ta.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Men kan dere ikke bare legge inn en natt i Tyskland siden det da er 18-årsgrense?
Leanne Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Hmm, kanskje de lot deg reise fordi du var nesten 23? Kan jo sende en mail eller noe sånt Håper på at flere har svar og erfaringer her på KG jeg fikk lov til å reise hvis jeg tok med mannen og barna mine... da var de jo sikre på at jeg ikke skulle på noen fylletur. Fikk ikke lov til å reise uten barn...
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 De er ganske strenge på det! Vi skulle reise på "bli kjent" tur med jobben og de fleste var 25-40 år, bare tre av totalt 15 personer var under 23, og til tross for at sjefen sa at han var villig til å være "ansvarlig" for disse tre fikk vi nei. Det endte med hotellweekend i Oslo isteden.
Gjest Agurkolat Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Hmm. Ikke har jeg barn desverre! Hehe.. Overnatting i Kiel går jo bra, siden der må man vere 18 for å reise da.. Men da blir jo det en god del dyrere Vi har ikke verdens beste råd! Så, får nok drøye det! Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå