Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Viggo
Skrevet

Jeg har sett en del innlegg fra sjenerte gutter her og på andre fora, de fleste vil bare slippe ut litt frustrasjon over å ikke tørre å ta initiativ overfor jenter. En type svar som slike innlegg alltid får er fra jenter som forakter oss sjenerte gutter for at vi ikke tør ta initiativ.

Greit nok, jeg forventer ikke noe særlig suksess på damefronten siden jeg ikke tør ta initiativ, men hvorfor skal jeg foraktes for det? For mange av oss sjenerte gutter skyldes problemet i hvert fall delvis mobbing i barndomen og i ungdomsalderen. Jeg tror i hvert fall det er det for min del. Jeg var for sterk fysisk til å bli fysisk plaget, mobberne fikk angre det ved et par anledninger, men jeg har aldri vært særlig utagerende, så mobberne kunne holde på så lenge de ikke gjorde noe fysisk mot meg.

Kort sagt var mobbingen i stor grad medvirkende til at jeg fikk en oppfatning av at jenter umulig kunne være interessert i meg. Det har også andre årsaker som jeg ikke skal gå inn på nå, da ville dette innlegget blitt svært langt.

Så nok en gang, dere som sier at vi sjenerte gutter er alt for lite mandige og noen stakkarslige sytepaver, hvorfor denne voldsomme forakten? Jeg forventer ikke at noen jente skal dukke opp ut av det blå og be meg med på date, men går det ikke an å slippe ut litt frustrasjon uten å bli skjelt ut for det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ikke bare sytete, men sårbare og vonbråtne "menn". :nei:

Gjest gjest_Baldrick
Skrevet

Har også notert meg dette fenomenet. Så snart en mann viser at selvtilliten hans ikke er på topp, virker det som at han plutselig havner absolutt nederst på rangstigen. Og blir, som Viggo sier, foraktet dypt for denne mangelen på selvtillit. Det faller tilsynelatende ikke inn for noen at dette egentlig er en temmelig ond sirkel for de som sliter med sånt?

Gjest Gjest
Skrevet

Gutter/menn liker ikke jenter/kvinner som syter over ræva si til enhver tid heller. Gjør noe med det da!

Trening er genialt for selvtilliten. Man blir flott, blir i god form og møter andre skapninger med felles mål. Og så baller det på seg... :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Alle blir da foraktet her?

Damer er horer, menn er drittsekker. Det går igjen uansett hva TS spør om/forteller om.

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Jeg synes det kan være søtt når en gutt er sjenert. De jentene som viser sjenerte gutter forakt, har egentlig forakt for sin egen svakhet. Jeg vet veldig godt hvordan det er å være sjenert, så jeg ville aldri foraktet dere for det. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Kort sagt var mobbingen i stor grad medvirkende til at jeg fikk en oppfatning av at jenter umulig kunne være interessert i meg.

For ikke å snakke om at de jentene du ikke tør å ta initiativ ovenfor i dag, sannsynligvis er de samme jentene som la seg på rygg for alle de guttene som mobbet deg i ungdommen. Det hele er bare så ufattelig nedverdigende og deprimerende.

Skrevet
Jeg har sett en del innlegg fra sjenerte gutter her og på andre fora, de fleste vil bare slippe ut litt frustrasjon over å ikke tørre å ta initiativ overfor jenter. En type svar som slike innlegg alltid får er fra jenter som forakter oss sjenerte gutter for at vi ikke tør ta initiativ.

Greit nok, jeg forventer ikke noe særlig suksess på damefronten siden jeg ikke tør ta initiativ, men hvorfor skal jeg foraktes for det? For mange av oss sjenerte gutter skyldes problemet i hvert fall delvis mobbing i barndomen og i ungdomsalderen. Jeg tror i hvert fall det er det for min del. Jeg var for sterk fysisk til å bli fysisk plaget, mobberne fikk angre det ved et par anledninger, men jeg har aldri vært særlig utagerende, så mobberne kunne holde på så lenge de ikke gjorde noe fysisk mot meg.

Kort sagt var mobbingen i stor grad medvirkende til at jeg fikk en oppfatning av at jenter umulig kunne være interessert i meg. Det har også andre årsaker som jeg ikke skal gå inn på nå, da ville dette innlegget blitt svært langt.

Så nok en gang, dere som sier at vi sjenerte gutter er alt for lite mandige og noen stakkarslige sytepaver, hvorfor denne voldsomme forakten? Jeg forventer ikke at noen jente skal dukke opp ut av det blå og be meg med på date, men går det ikke an å slippe ut litt frustrasjon uten å bli skjelt ut for det?

Jeg er også litt sjenert, det var verre før. Og jeg tror det er nødvendig å trene for å komme seg opp. Trene psykisk. Med psykisk trening mener jeg å oppsøke miljøer der du har noe å fare med. Der er det lett å få anerkjennelse, og den anerkjennelsen er god medisin.Jeg forakter ikke min sjenerthet, men det irriterer meg. Den står i veien for suksess i næringsvirksomhet. Den er et økonomisk handicap. Finn iallfal ut en måte å tjene greit med penger på, så er mye gjort. I forhold til kvinner så vil du etter hvert erfare, iallfall når de runder 25, at de aller fleste er møkk lei uærlige menn, og du vil i kraft av din ærlighet være 100 ganger mer attraktiv enn gjennomsnittet. Bare det er nok til å begynne å strutte av selvtillit.

Gjest sjenert hunkjønn
Skrevet

Jeg tiltrekkes av sjenerte gutter, problemet mitt er at jeg er sjenert selv og da blir det vanskelig når ingen tør ta initiativet.... :)

Min sjenerthet bunner også i at selvbildet har fått en del smell i oppveksten, og har derfor ingen problemer med å skjønne at andre kan ha det slik...

Når jeg er inne og leser her på hvilke krav enkelte menn setter til hvordan en kvinne skal se ut, og hvordan hun må oppføre seg for å være interessant, så er det innimellom slik at jeg nesten bare gir opp. Men siden jeg er såpass voksen at jeg vet at ikke alle er like, det er bare en del som roper høyere enn andre, så får man finne trøst i at tomme bøtter bråker mest. :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Folk er forskjellige, syns det er dårlig gjort å dømme noen på grunnlag av at de er sjenerte.

Det eneste med ekstremt sjenerte mennesker som kan være litt vanskelig,er når man så gjerne vil inkludere dem i en gruppe,men man aldri får noe annen respons enn "ja" og "nei" til svar,nesten uansett hva man spør om, men herlighet..det kan ikke være lett å være så sjenert(enten mann er gutt eller jente)

Har en kompis som er ganske sjenert,og vet at en del oppfatter ham som overlegen og hoven, selv om han er alt annet enn det. Så kanskje folk ofte tar feil?

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Gutter/menn liker ikke jenter/kvinner som syter over ræva si til enhver tid heller. Gjør noe med det da!

Trening er genialt for selvtilliten. Man blir flott, blir i god form og møter andre skapninger med felles mål. Og så baller det på seg... :jepp:

Det er ikke nok med trening, man trenger også aksept(noe man ikke har fått tideligere).
Skrevet

Hvorfor må du på død og liv ha norsk dame da?

Skrevet

Hva hjelper det at hun er fra en annen nasjon? :klaske:

Skrevet
Hva hjelper det at hun er fra en annen nasjon? :klaske:

Jeg har bare inntrykk av at norske damer vektlegger selvtillit mer enn damer fra mange andre kulturer. Om man har de andre tingene i orden, så kan det da være enklere å finne en dame fra utlandet enn Norge.

Gjest Gjest
Skrevet

Sjenerte menn og menn med lav selvtillitt er ikke å forakte eller lite tiltrekkende.

Men selvutslettende menn har jeg litt trøbbel med.

Forskjellen for meg blir at de menn som er sjenerte og har lav selvtillitt men sier det, er mer tiltrekkende enn de menn som skifter mening for å tekkes meg eller prøver å bli likt på den måten. Jeg vet aldri hvor jeg har dem.

Som en sa over her. Ærlige menn som sier det de mener, om de ikke har en mening også, er å foretrekke!!

Gjest Gjest
Skrevet

Om noen kvinner forakter menn pga sjenanse eller andre egenskaper hos mannen, er de i sin fulle rett. Hvorfor skal ikke kvinner ha lov til å se ned på de mennene de ikke liker?? Å mene noe annet, ville være mannssjåvinisme.

Generelt bør kvinner være forsiktige med å beundre menn, da dette er med på å vedlikeholde det kvinneundertrykkende samfunnet vi lever i. Kvinner bør først og fremst inspireres av og se opp til medsøstre som tør å gå foran og inn i lederstillinger der det i utgangspunktet var menn som dominerte. Disse modige kvinnene utsettes for hets fra mennene som føler seg truet. Kvinner bør derfor lære seg å se ned på menn, enten disse er sjenerte eller ei.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Fordi kvinner ikke har evnen til å elske. De liker å bli begeistret av menn. De liker begeistringen de føler fra hans penger og hans makt. Derfor. Ikke la deg noen gang forlede til å tro at kvinner elsker menn, de liker bare den berusende følelsen han gir henne når de kjøber ting som hus, bil, bil nummer to, hytte, diger tv, to syden ferier i året, dyre julegaver osv.

Skrevet (endret)

Det å være sjenert er jo ikke noe negativt, man han er jo absolutt ikke noe pyse eller lite mandig pga det? Synes det er ganske sjarmerende faktisk. Man må ikke bråke høyest eller kreve oppmerksomhet for å være maskulin, sterk og interessant.

Jepp, kanskje de sjenerte guttene er nok ikke de som får seg flest damer på utesteder, men man har jo da andre arenaer for å bli kjent med folk?

Av alle de sjenerte guttene jeg kjenner, er det heller ingen som blir sett med forakt eller som aldri har sjans på damene. Faktisk - jo eldre man blir, jo mer merker man at de sjenerte og rolige finner seg kjærester og etablerer seg, mens de bråkete fortsetter og fortsetter.. (generaliserer veldig her, men det er bare noe jeg har merket med de jeg kjenner).

Men jeg må si meg enig med en del andre her - mens jeg synes at det er absolutt ikke negativt å være sjenert, er det negativt å syte for mye og ha negativ holdning mot absolutt alt hele tiden. Det kan få damer til å løpe så fort de kan ;)

Endret av Bond
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Jeg er ei overvektig dame og har blitt møtt med forakt fra både kvinner og menn. Sjenert er jeg også. Men disse foraktfulle menneskene jeg har møtt er i et sterkt mindretall. De fleste, både kvinner og menn, er oppegående nok til å se forbi sånt.

Jeg tror at hvis man opplever at "alle" (eller i hvertfall et stort flertall) er foraktfulle så har man nok litt problemer med å skille klinten fra hveten. Mennesker som forakter andre pga utseende/sjenanse og lignende er ikke mennesker jeg ønsker å omgås med, så det bryr meg egentlig ikke all verden. Folk flest er faktisk ikke sånn, og det er det som betyr noe. Jeg velger å omgås mennesker som har vett til å se bak det ytre.

Det er nok den lave selvtilliten som får mange til å tro at så godt som alle tenker negativt om dem. Her på KG vil du kunne legge merke til at mange av de ekle kommentarene kommer fra anonyme gjester (jada, jeg er gjest selv også ;)) som gjerne kan skrive inn flere ganger og opptre som forskjellige personer. Enkelte stakkarslige sjeler elsker å trykke andre ned i søla. Når slike kommentarer kommer fra registrerte brukere er det også ofte fra enten de som slenger dritt om det meste, eller fra de som bare liker å sette ting på spissen. Den jevne kvinne har nok ikke forakt for sjenerte menn. Men det må jo være lov å ikke være tiltrukket av sjenerte menn. Akkurat som jeg må akseptere at mange menn ikke føler seg tiltrukket av overvektige kvinner. Sånn er livet. Å ikke være tiltrukket av noen er ikke det samme som å føle forakt for dem.

Legg også merke til at forakten for menneskeheten i sin helhet er framtredende hos enkelte. Man forakter kvinner, menn, yrkesgrupper, overvektige, røykere, nasjonaliteter, religioner osv. At sjenerte menn skal oppleve forakt fra slike personer er ikke noe verre enn at andre får spyfluenes edder og galle mot seg. Koselig er det ikke, selvsagt. Men man må prøve å ikke ta seg nær av sånt.

Gjest womenwomen
Skrevet
Fordi kvinner ikke har evnen til å elske. De liker å bli begeistret av menn. De liker begeistringen de føler fra hans penger og hans makt. Derfor. Ikke la deg noen gang forlede til å tro at kvinner elsker menn, de liker bare den berusende følelsen han gir henne når de kjøber ting som hus, bil, bil nummer to, hytte, diger tv, to syden ferier i året, dyre julegaver osv.

Det der er bare tull .Regner med kvinnen også er MED å betaler for disse godene også i forholdet normalt sett . Slutt å gi mannen alene æren for at et par har råd til å kjøpe hus , bil , feriereiser etc De fleste kvinner er i fullt arbeid og er med å betaler 50 % av dette ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...