tomatsuppe Skrevet 12. juli 2009 #1 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg har planer om å kjøpe meg spinningsko. Var innom Gsport på lørdag, og der lærte jeg at spinningsko og sykkelsko ikke er det samme. Men det virker som om de fleste som har spesialsko på spinningen faktisk bruker sykkelsko, og ikke spinningsko? Er det egentlig noen stor forskjell på disse? Er det bedre å bruke spinningsko enn sykkelsko? Driver ikke noe sykkeltrening utendørs, så er bare til spinningen jeg trenger sko. Bør jeg kjøpe spinningsko eller kan jeg like gjerne kjøpe sykkelsko? Er mye dårligere utvalg i spinningsko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 12. juli 2009 #2 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg har planer om å kjøpe meg spinningsko. Var innom Gsport på lørdag, og der lærte jeg at spinningsko og sykkelsko ikke er det samme. Men det virker som om de fleste som har spesialsko på spinningen faktisk bruker sykkelsko, og ikke spinningsko? Er det egentlig noen stor forskjell på disse? Er det bedre å bruke spinningsko enn sykkelsko? Driver ikke noe sykkeltrening utendørs, så er bare til spinningen jeg trenger sko. Bør jeg kjøpe spinningsko eller kan jeg like gjerne kjøpe sykkelsko? Er mye dårligere utvalg i spinningsko... Spinningsykler har vanligvis SPD-pedaler, i hvertfall de på det treningsstudioet jeg trener. Ikke at jeg sykler på slike, jeg har da en vanlig sykkel, men jeg har sett det når jeg har trent styrke. SPD-pedaler vil si mountainbike-sko, altså sko for terrengsykling. Racersko er tilpasset Look sine pedaler. Hvis det er SPD-pedaler på "ditt" studio kan du bruke hvilke som helst sko som har det systemet. Mountainbike-sko har ofte myk såle, i hvertfall de litt rimeligere, for at de skal være mer behagelige å gå med hvis terrenget blir så ulendt at man må gå av sykkelen og trille. Det skulle jo bare være greit, så er de enklere å gå med til og fra garderoben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken13 Skrevet 12. juli 2009 #3 Del Skrevet 12. juli 2009 Mountainbike-sko har ofte myk såle, i hvertfall de litt rimeligere, for at de skal være mer behagelige å gå med hvis terrenget blir så ulendt at man må gå av sykkelen og trille. Det skulle jo bare være greit, så er de enklere å gå med til og fra garderoben. Er ikke vitsen med spinning-/sykkelsko til bruk på spinningsal at de skal ha stiv såle? Ikke et eneste treningssenter jeg har besøkt har hatt så lang vei fra garderoben til spinningsalen at komforten på den veien er spesielt viktig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 12. juli 2009 #4 Del Skrevet 12. juli 2009 Er ikke vitsen med spinning-/sykkelsko til bruk på spinningsal at de skal ha stiv såle? Ikke et eneste treningssenter jeg har besøkt har hatt så lang vei fra garderoben til spinningsalen at komforten på den veien er spesielt viktig Stiv såle er ingen nødvendighet. Man får litt bedre kraftoverføring med stiv såle enn med myk såle, men noen kan få problemer med muskler og sener hvis de bruker sko med stiv såle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2009 #5 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg har sykkelsko, og selv om jeg ikke akkurat ville gått 7-fjellsturen med dem så er de ikke direkte ubehagelige å gå med når jeg må trille sykkelen. Selv om jeg forstår at det er anderledes å gå i ulent terreng enn i byen på asfalt begriper jeg ikke arumentet med at spinnigsko skal være så mye for turen til og fra garderoben. Hvis dette er den eneste forskjellen hadde jeg gått for sykkelsko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2009 #6 Del Skrevet 12. juli 2009 Men det er et argument for særskilte spinningsko som jeg ser på Sykkelsenterets hjemmesider og det er at spinningskoene er laget for å ikke lage merker i parketten, samt ikke være glatte å gå på glatte gulv med. Det jeg kommer til å gjøre når årets utendørs sykkelsesong er over er å skifte til sykkelsko i spinningrommet da jeg uansett bruker andre sko til vekttreningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå