Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart skal jeg treffe ei gutt. Vi har kjent hverandre i tre fire måneder nå..men har mest snakka sammen på meldinger...og problemet er hva skal vi prate om? Syns det er så vanskelig å vite hva man skal prate om når man skal treffes for andre gang og dt er bare vi to som skal være sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snart skal jeg treffe ei gutt. Vi har kjent hverandre i tre fire måneder nå..men har mest snakka sammen på meldinger...og problemet er hva skal vi prate om? Syns det er så vanskelig å vite hva man skal prate om når man skal treffes for andre gang og dt er bare vi to som skal være sammen!

Om du lurer på det tror jeg du dater feil person?

Skrevet

Nu vet jag inte hur gamla ni är eller hur ni bor och studerar/jobbar men sådana saker är alltid lätt att fråga och prata om.

Studerar han?

Vad? Är det intressant, jobbigt, kul? Varför valde han de studierna? Vill han fortsätta läsa efter avslutad examen? Vad hoppas han på för jobb och karriär? Är det svårt att få jobb?

Jobbar han?

Trivs han med jobbet, vad gör han? Mycket ansvar eller kundkontakter? Hur ser han sin framtid på företaget/i branschen?

Resor?

Drömresan om fem år? Storstäder med kultur, konserter, gallerier, shopping, sightseeing eller sol och bad? Kankse skidåkning? Backpacker, vandrarhem och camping eller flygresor och hotell med paraplydrinkar?

Drömmer han om att bo en en centralt lägenhet i Oslo? I hus nära byn? På en gård? Flytta till Tromsö eller Bergen? Bo i havsgapet och kunna fiska varje dag?

Är han sportintresserad? Är du? Vilka sporter, vilka lag, vilka spelare?

Filmer?

Musik?

Politik? (den är kanske svår i början, om ni inte redan är aktiva inom ett och samma förbund skulle jag inte prata politik första dejterna).

Vad kör han för bil? Vad VILL han ha för bil? Bryr han sig?

Skulle han ge pengar till tiggarna på stationen?

Vad står i avisen? Doping i Tour de France? Thor Husovd?

G8 möte? Oroligheter i Iran, Kina?

Har han familj? Syskon? Hur var det? Vad gjorde de på ferien när de var små?

Det finns massor med saker att fråga om och prata om.

När jag träffade min man IRL första gången - i Oslo - då var det spänt. Det gick en flaska vin och en drös skivor innan det släppte. Vi gick på konsert, pub, vi tittade på Oslo. Dagen efter åkte vi upp till Holmenkollen och tittade på hoppbacken, pratade om det, om husen vi såg på vägen, om trafiken, om priser på öl och kött.

Andra dejten i Oslo, då hade han bokat konsert för oss på Rockefeller, och biljetter till Skidskyttet i Holmenkollen. Saker att göra är saker att prata om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...