Gjest SværtUndrende Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Veldig ofte leser man(og i blant hører) omtrent slike uttalelser: "Han har fingret meg og kjælet med meg dere nede, og jeg har sugd han og runket han, men vi har ikke hatt sex enda" ....hæææhh???? ...det kan da ikke være normalt oppegående folk som ligger bak slike uttalelser?
Hinata Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 De aller flese sidestiller jo sex og samleie, selv om det per definisjon inkluderer oralsex og andre former for tilfredsstillelse knyttet til et kjønnsorgan. Det er vel slik at jeg også tenker at sex = samleie, og at jeg ikke tenker at jeg har hatt sex med noen som man "bare" har sugd eller runket. Jeg vil ikke selv kalle meg for noe mindre enn en normalt oppegående person, bare det at jeg har blitt påvirket av samfunnets definisjon av ordet.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Jeg mener det regnes som sex, men man har ikke "gjort det"
Rimmern Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 De aller flese sidestiller jo sex og samleie, selv om det per definisjon inkluderer oralsex og andre former for tilfredsstillelse knyttet til et kjønnsorgan. Hvis "de aller fleste" gjør det, så har dette endret seg radikalt de siste årene. Det er en ur-amerikansk definisjon, og det har ingenting med virkeligheten å gjøre. "Seksuell omgang" er omgang hvor man innvolverer kjønnsdeler - det har overhodet ingenting med saken å gjøre nøyaktig hva man gjør.
robotkalle Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Altså, i et så vanskelig spm syns jeg det er mest hensiktsmessig å støtte seg til hva unge kristne mener, fordi det er de som sliter mest med slike definisjoner. Og da er sex det samme som at penis penetrerer skjeden, endetarmen eller munnen. Alt annet er helt OK, og funker fett før ekteskapet. Dvs, endetarmen funker ikke for enkelte kristne, det kommer litt an på hva slags sekt de tilhører, osv.
Ethereal Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Samleie = penetrering. Sex = slikking, fingring, suging osv osv. Folk som sier at sex kun er samleie gjør det for sin egen samvittighets skyld i nittini prosent av tilfellene. Som jente er det fremdeles ikke veldig kult å ha rykte på seg at man har hatt sex med over tyve personer før fylte atten år, så da er det jo bare utrolig greit å si at ronking, fingring, suging etc. ikke er sex. Plutselig har man bare hatt sex med tre personr, ikke tyve
helgemann Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Altså, i et så vanskelig spm syns jeg det er mest hensiktsmessig å støtte seg til hva unge kristne mener, fordi det er de som sliter mest med slike definisjoner. Og da er sex det samme som at penis penetrerer skjeden, endetarmen eller munnen. Alt annet er helt OK, og funker fett før ekteskapet. Dvs, endetarmen funker ikke for enkelte kristne, det kommer litt an på hva slags sekt de tilhører, osv. I fra den menigheta jeg har tilhørt, er det kun vaginal samleie, hvor mannen er øverst, som er akseptert. Alt annet er jo synd. I følge menigheten. Sex blir jo sett på som samleie. Men er jo egentlig ikke riktig, da sex omfatter et vidt område og spekter. Som feks kyssing, onanering, kjæling osv. Har du hatt sex med *pip*? = Har du hatt samleie med *pip*? Men det er jo bedre å si: Har du knulla *pip*? He he
FantasDick Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Jeg føler ofte at sex er synonymt med penetrering, selv om jeg ikke mener det selv. Jeg presiserer gjerne hva jeg mener med sex, så det ikke skal bli misforståelser. Oralsex er jo sex, men jeg er dog ikke helt sikker på om "håndarbeide" kvalifiserers som sex i mitt hode. Jeg er heller ikke helt sikker på om jeg mener at sex og seksuell omgang er det samme.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 Alle aktiviteter hvor kjønnsorganer er innvolvert, er sex. Hverken mer eller mindre. Skjønner ikke at noen skal være nødt til å vanskeliggjøre noe som er så opplagt.
Rimmern Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 Som siste "gjest" sier her: Det har ingenting å si om noen måtte mene noe annet - sex _er_ all lystig interaksjon med kjønnsorganer, punktum. Det er ikke bare kunnskapsløst, men direkte teit av voksne folk å forsøke å definere det som noe annet. Og årsaken til at at noen definerer kun samleie som sex er ingenting annet enn å snike seg unna kristenmoral som sier at man helst ikke skal ha sex i noen tilfeller. Og å støtte seg til hva unge kristne mener er det mest meningsløse jeg har hørt i denne sammenhengen. Det er jo nettopp denne gruppen som preges av skyldtanker i forbindelse med dette, og som derfor forsøker å endre på både orddefinisjonen og selve virkeligheten for å slippe unna disse problemene. Hvis voksne folk begynner å støtte opp om dette, så er det ingenting annet enn destruktivt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå