Gjest Gjest_lizzi_* Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 jegh ar hørt at man aldri burde la lærlinger klippe deg... men jeg skal bare farge ettervekst. dette må vel gå greit? noen erfaringer? hvor i bergen har de lærlinger?
Gjest Miley Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har vært hos lærling og klippet meg, hadde knapt nok hår igjen når jeg kom ut. Har prøvd farging også, da kjøpte jeg hårfarge på cubus dagen etter.
yggdrasil Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Syns aldri-aldri-aldri at man skal la en lærling få lov til å røre håret sitt. Jeg skulle bare stusse tuppene litt, og hun brukte vel over en halv time på klippinga og tok av 10 cm. En vennine med kort hår ble ikke seende ut. Hun begynte å gråte da lærlingen var ferdig. Og farginga tror jeg du bare kan regne med blir skjoldete.
Primarius Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 (endret) Var hos lærling i England (Newcastle) - betalte 7 pund, og har aldri vært mer fornøyd med resultatet. Ei heller når jeg har vært hos dyre, fullt utlærte frisører i Norge. Må innrømme jeg var veldig skeptisk underveis i prosessen, og det tok en god del lengre tid enn vanlig, men jeg gikk til det med innstillingen at det var billig, og at hår vokser som regel ut igjen. Nå skal det sies at mitt hår er sånn at jeg sjelden ser resultater når jeg er hos vanlig frisør (uansett hvor mye som klippes, ser det ikke ut som noe er gjort i det hele tatt) så jeg var ikke så skeptisk til lærling som gjerne noen med hår hvor alt merkes... Endret 12. juli 2009 av Primarius
Cata Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Nei. Kall meg gjerne feig, men siden jeg ikke bruker sminke og ikke er flink til å kle meg så vil jeg ikke risikere "ulykker" med sveisen i tillegg . Da jeg fikk spørsmål om jeg kunne ta en time hos en av lærlingene i frisørsalongen "min" så takket jeg pent nei og sa jeg foretrakk en erfaren frisør... Skjønner jo at de må få lov til å øve seg (men ikke på meg...)
Gjest ts Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 men farger lærlinger ettervekst, eller gjør de mest klipping? det kan jo ikke gå så galt ved kun å farge ettervekst,he he
Gjest Glør Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Jeg klipper meg stort sett bare hos lærlinger, og har vært veldig fornøyd med det.
DDuck Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Det er jo veldig forskjellig fra lærling til lærling om de kan noe da Det er ikke bare å skjære alle under en kam... Har man en flink veileder så kommer lærlingen bedre ut av det... Jeg har vært borti lærlinger som er myyyye finkere enn erfarne frisører... Og lærlinger gjør alt ja... Hvordan skal de lære seg ting ellers?
-Carrie Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Søstera til samboeren min er lærling, og jeg går kun til henne. Hun er mye flinkere enn mange andre frisører jeg tidligere har vært hos. Det går ikke an å bare skjære alle under en kam, noen er flinke, andre ikke.
Littlebird Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Jeg klipper meg stort sett alltid hos lærling, og er stort sett alltid helt fornøyd. Og iallfall ikke skjeldnere fornøyd enn når jeg går til en dyr frisør- Faktisk er jeg mye mer fornøyd med å betale lite for å klippe meg, enn å betale hundrevis av kroner uten å se forskjell fra lærlingklipp... Men min erfaring er at de fleste lærlinger ikke farger og striper, men jeg har funnet noen som gjør det også. Det har gått helt strålende. Dessuten får de som regel god oppfølging av den flinkeste frisøren som lærer dem opp, og som ofte går over håret til slutt og retter på det som evt. ikke er helt bra. Jeg har nok spart tusenvis av kroner på dette i løpet av en del år.. og så får jo lærlingene øvd seg.. win-win!
Gjest svanungen Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har bare positive erfaringer med lærlinger. De jeg har vært hos har tatt seg god tid, konsulterer kunden underveis, er nøye og hyggelige (og billige). Tror man finner ulike kvaliteter hos lærlinger og erfarne frisører, og kan være heldig/uheldig med begge deler.
Disco Biscuit Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Jeg lar mannen min hjelpe meg med etterveksten, og han er absolutt ikke faglært som frisør - allikevel går det bra hver gang. Derfor mener jeg at det absolutt er trygt å gå til en frisør lærling for å farge etterveksten
Neytiri Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Frisørlærlinger gjør alt, ellers er det jo lite poeng å være lærling hvis man ikke trener på alt før svenneprøven! Grunnen dårlige lærlinger er ofte ikke bra nok oppfølging. Eg anbefaler de som velger å prøve lærling gjerne å spørre salongen(veileder) om de ikke sjekker klippen etterpå(underveis) sånn at det ikke blir noe feil når man drar der ifra. I vår salong har vi en regel at hvis man skal til en lærling og farger seg, så er man nødt til å klippe det også. Grunnen er nok den at for mange utnytter lærlingen å KUn farger etterveksten for så å klippe seg hos en erfaren frisør for å spare penger. Dette fører til at lærlingen får øvd på det som kreves for å bli flink
lillesky Skrevet 12. juli 2009 #14 Skrevet 12. juli 2009 Lærlinger gjør som regel det du vil, så lenge det ikke står at de søker etter noe spesielt (modeller for permanent, modeller for kort hår etc). Jeg var hos lærling å Nikita for ca. 10 år siden, og ble kjempefornøyd! En av de beste frisørene jeg har vært hos. Men - i fjor var jeg hos lærling i Tønsberg, og det var katastrofalt. Det var egentlig ikke lærlingen sin feil, men han som eier salongen(e).
Gjest Wacmoc Skrevet 12. juli 2009 #15 Skrevet 12. juli 2009 Har vært hos frisørlæling to ganger. Ene gangen farget jeg det. Fra brunt til svart. Ble noen flekker uten farge og måtte farge det selv dagen etterpå. Men klippinga var værst. Kunne selvfølgelig sagt nei når de spørte om hu kunne klippe meg, men tenkte at siden jeg bare skulle stusse det gikk det fint. Hun ødela håret mitt, klipte av 5 cm når jeg sa maks 2 cm, og ødela panneluggen min. Så helt grusomt ut! Begynte å gråte når hun var ferdig ( kanskje jeg overdrev litt men håret mitt er ekstremt viktig for meg.. ) og blei helt uttafor. Har nå gått snart et halvt år og håret mitt er fortsatt ikke normalt.. Aldri aldri mer. De lovet meg at jeg kunne komme tilbake også kunne de fikse det, men siden min faste frisør har sluttet der nekter jeg å dra tilbake. Dette var forøvrig i tønsberg, så veit ikke hvordan lælingene er i bergen.. Men jeg betaler heller de 500 istedet for 350 og får en ordentlig hårklipp..
Gjest Invicta Skrevet 12. juli 2009 #16 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har både klippet og farget håret hos lærling. Og jeg har vært fornøyd hver gang, utenom en. Da fikk jeg rabatt. Du kan gå på frisørskolen som ligger i Strandgaten i Bergen. Ligger på samme siden som og litt før Kløverhuset. Bare pass på å forklare nøye hvordan du vil ha det.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #17 Skrevet 12. juli 2009 Jeg har både klippet og farget håret hos lærling. Og jeg har vært fornøyd hver gang, utenom en. Da fikk jeg rabatt. Du kan gå på frisørskolen som ligger i Strandgaten i Bergen. Ligger på samme siden som og litt før Kløverhuset. Bare pass på å forklare nøye hvordan du vil ha det. kan man gå tli frisørskolen og f eks be om farging av ettervekst? er det gratis der, eller hvordan er prisen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå