Gå til innhold

Hjelp med norske tradisjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er fra USA og min forlovede fra Norge.

Vi skal gifte oss neste år, og skal feire bryllupet 50%-50% Norske

tradisjoner og US tradisjoner; det beste fra begge steder!

Har sett innlegg om tospråkelig bryllup og hvordan man skulle gjøre det

med talene; bare for å rydde det emne bort for mitt vedkommende gjør vi

det slik: Vi holder alle taler samt toastmaster - på engelsk. Engelsk er

internasjonalt språk, dere lærer språket på skolen fra barnsben av her og

ser engelske TV-programmer hele tiden her; så det er klart alle/ de fleste

kommer til å forstå Engelsk, selv om De kan ikke snakke så mye. - Det vill slik jeg ser det være dumt gjort mot de engelsktalende å ikke gjøre det slik. Jeg har sett forslag på annet innlegg om at man kunne oversette taler o.l. etterhvert - så morsomt å le 2 minutter etter alle andre!....

Så til spørsmålet mitt: Jeg trenger god tips om gode, gamle Norske

brude/bryllupsskikker, og håper dere kan hjelpe meg!

Please?! :)

Bride'en

Gjest Emma04 ikke innlogget
Skrevet

:D I Nord Norge er det en gammel tradisjon som sier at man skal la ens ektemann bite av strømpebåndet. Men jeg kjenner ingen som faktisk gjør dette. Synes vel heller egentlig ikke at det passer seg mens gjestene står i ringe rundt en. Men smak og behag!

Tror igrunnen ikke det finnes så mange tradisjoner i Norge på giftermål, vi er flinke til å importere/overta tradisjone fra f.eks USA.

Kanskje alle brudene her kan lage sine egne tradisjoner og dele disse med andre.

Vi skal gifte oss 09.08.03 og jeg har funnet ut at jeg skal legge brudebuketten på min farmors grav. Synes dette er en flott måte å fortelle hene at hun betyr all verden for meg!

Vel noen tips fra meg. Lykke til

Skrevet

En tradisjon er å ha kransekake. Brudeparet tar av pynten på toppen og så mange ringer som følger med er så mange barn dere skal få.

Kommer ikke på noen flere typisk norske tradisjoner...

Skrevet

Spise desserten med med skjeer som er lemket sammen er en tradisjon fre Telemark.

Klimpre på glassene til brudeparet kysser er en tradisjon. Helst skal brudeparet opp på stolene sine, slik at alle ser, men den delen er det ikke alle som praktiserer.

Det var det jeg kom på akkurat nå, men det fuinnes mange flere også. Står sikkert noen inne på Bryllupsguiden også.

Gjest Poirot
Skrevet

Det er typisk norsk å ha taler og sanger under middagen.

Var akkurat i bryllup med 15 amerikanere, og de hadde aldri vært borti det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...