Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kanskje begynne å sykle den ene mila det er til jobb nå i sommer. Er et år siden jeg har brukt sykkelen min, så tenkte et var på tide + at det blir god trim med 2 mil per dag. Så lurer jeg bare på hvor god tid jeg burde beregne på å sykle en mil? Til jobb må det gå i såpass bedagelig tempo at jeg ikke blir alt for svett siden det ikke er dusjmuligheter på jobben, men tilbake er det bare å gi gass. Kan også nevne at det er noe oppoverbakker begge veier.

Så hva tror dere her inne? Tar det lang tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare teste det da? få på deg treningstøy og sykkelhjelm og sykle til jobben din i det tempoet du må ha for å ikke svette og sykle hjemmover... på en fridag (som i dag søndag, hvis du har fri) for å "sjekke tiden". Da finner du svaret ditt OG du får trim samtidig...:D

Skrevet

Best guess basert på sykkelferie i fjor, samt egen "sykle til jobb" distanse er at det vil ta 45-60 minutter i rolig tempo (avhengig av terrenget).

Jeg bruker ca. 20 minutter til jobb (omtrent 4 km), men da sykler jeg temmelig rolig og har ikke noen store bakker på distansen. Vil tro at en normalt trent person (altså noe sprekere enn jeg ;) ) vil bruke mindre tid enn jeg gjør.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bruker ca 20 minutter på 4,5 km, men jeg sykler så fort jeg klarer og dusjer når jeg kommer frem til jobb.

Gjest måtte teste det ut
Skrevet

Testet med ergometersykkelen min nå, og ifølge den så brukte jeg 15 minutt på 1 mil. Synes det kanskje var litt rart i og med at jeg ser de over her bruker lenger tid på halvparten av distansen... hadde fart på 40 km/t.

Gjest Blondie65
Skrevet
Testet med ergometersykkelen min nå, og ifølge den så brukte jeg 15 minutt på 1 mil. Synes det kanskje var litt rart i og med at jeg ser de over her bruker lenger tid på halvparten av distansen... hadde fart på 40 km/t.

Eh ... 40 km/t er mye. Jeg er heldig om jeg kommer opp i 20 på flat mark. Nå er ikke min arbeidsvei flat mark heller, samt at jeg må sykle gjennom sentrum som senker farten betraktelig. Eneste måten å finne ut reell tid er å sykle ruten og se.

Skrevet
Eh ... 40 km/t er mye. Jeg er heldig om jeg kommer opp i 20 på flat mark. Nå er ikke min arbeidsvei flat mark heller, samt at jeg må sykle gjennom sentrum som senker farten betraktelig. Eneste måten å finne ut reell tid er å sykle ruten og se.

Ja, altså jeg ble overrasket over resultatet mitt da. MEN jeg var gjennomvåt av svette og ble andpusten... Det er kanskje litt anderledes å sykle på ergometersykkel enn det er å sykle på en vanlig tursykkel. Sykler til og fra jobb, men har kort vei og bruker 5-7 minutter til jobben (flatt og nedover) og rundt 15 minutter hjem, men har bratte bakker tilbake. (samt flatt) vet ikke hvor langt det er i km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...