Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har tenkt å kanskje begynne å sykle den ene mila det er til jobb nå i sommer. Er et år siden jeg har brukt sykkelen min, så tenkte et var på tide + at det blir god trim med 2 mil per dag. Så lurer jeg bare på hvor god tid jeg burde beregne på å sykle en mil? Til jobb må det gå i såpass bedagelig tempo at jeg ikke blir alt for svett siden det ikke er dusjmuligheter på jobben, men tilbake er det bare å gi gass. Kan også nevne at det er noe oppoverbakker begge veier.

Så hva tror dere her inne? Tar det lang tid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor mange bakker, hvor bratte de er og ellers hvor fremkommelig det er. Må de f.eks. stoppe flere ganger for å krysse veien, vente på rødt lys etc.? Må du manøvrere deg frem på fortau i sikk-sakk mellom fotgjengere eller er det sykkelsti?

Beregn ca. 40 min. første dagen og sykle i det tempoet du synes er greit så ser du hvor lang tid du bruker. Er det en grei vei uten for mange "hindre" underveis vil jeg tro du bruker ca. 25-30 min.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Ida igjen! Forresten - når jeg tenker meg om så var kanskje 25-30 min. litt drøyt i f.t. at du ikke har syklet på et år. Legg på 5-10 min. du.

• 2 uker senere...
Skrevet

tidligere syklet jeg 11-12 km til Blindern hver vei, noe jeg brukt omlag 45 min på. Da syklet jeg så fort jeg orket og dusjet på Blindern, og det var jevnt med opp og ned. Men det har jo veldig mye med form og kondis å gjøre. Jeg blir god og svett, men klarer ikke gi jernet som mange andre, da jeg har anstrengelsesutløst astma.

Gjest Tigress
Skrevet

Det er mest umogleg å seie noko om, men kva med å sykle til og fra jobben ein kveld, og så sjå kor lang tid du bruker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...