Gå til innhold

Rund oppvaskum

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silja_*
Skrevet

Hei,

Vurderer å skaffe oss rund kjøkkenvask, men lurer på om det er upraktisk.

Om den blir for liten å vaske vanlige ting som kjeler, stekepanne, fat o.l.

Har jo oppvaskmaskin itillegg, men vasker store ting for hånd. Sånn vi har

det nå har vi en vanlig firkantet vask. Vi har ikke plass til to kummer,

og sånn avrenningsgreie trenger vi ikke.

Noen som har rund kum nå og vil dele sine erfaringer?? Gode/dårlige??

Er forresten denne vasken vi har tenkt å kjøpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlige! Jeg hadde rund kum i en leilighet jeg leide og syntes det var mer tungvindt å organisere oppvasken nedi der. Dessuten var det upraktisk når jeg skulle vaske litt større boller eller fat for de gikk jo bare nedi vasken midt på der den er videst.

Den er lekker, men upraktisk.

Skrevet

min erfaring sier; NEI! rund oppvakskum er upraktisk og egentlig ikke særlig fint heller. jeg synes selv den var lekker før i tiden, men etter å ha leid en leil med slik kum likte jeg den mindre for hver dag! du er vel kanskje i tvil selv også, siden du poster her inne? da ville jeg iallfall ikke bestilt denne kummen.. Nå skal det nevnes at vi ikke hadde oppvaskmaskin og måtte ta all oppvasken i denne dumme, lille og upraktiske kummen. fikk knapt plass til en skjærefjøl nedi den..og for ikke å snakke om kjeler, stekeplater osv (altså ting du helst ikke legger i oppvaskmaskinen om du har en).

personlig hadde jeg bestilt en vanlig (altså iikke rund) dobbelt-kum, om dere har plass til det da. også ett ekstra tips på kjøpet; vi bor nå i en ny leilighet hvor de nok har satt inn en billig kum (heldigvis firkantet :) ), denne kummen blir det FORT merker, flekker og striper i. merkene blir liksom mørkere enn "sølvet" og bærer preg av å se litt billig og enkel ut. så, uten å vite hva som gjør dette, spør i butikken om å få en kum som ikke viser slike merker! :)

lykke til med oppussing!! :)

Gjest Marlo
Skrevet

Jeg vil si det kommer helt ann på.

Et sted jeg bodde så hadde vi en rund oppvaskkum. Det fungerte kjempefint.

Nå gikk det meste av vasken i oppvaskmaskin, og kummen var stor nok til å få vasket stekeplater o.l.

I tillegg så det veldig fint ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...