Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Hei! Jeg bare lurte på en ting. For 4-5 dager siden begynte det å renne veldig fra ene øyet mitt, jeg antok at det bare var litt allergi eller noe og tenkte ikke særlig over det (dog jeg syntes det var rart at d bare var det ene øyet). Så dagen etter begynte det å komme litt sånn puss i øyekroken (ikke så mye da). Dette har holdt på helt fram til nå, og i morres våknet jeg med litt sammenklistrede øyelokk (var ikke så veldig). Synes det minner veldig om øyekatarr ut i fra symtomene, men er ikke rød i øyene, ikke i det hele tatt. Kan det fortsatt være det? Og går dette over av seg selv eller må jeg til fastlegen? Håper virkelig det går over av selv selv, for er på ferie nå og skal bare hjemmom 2 dager om 2 uker før jeg drar videre til syden. Hadde vært kjipt å bli satt på atibiotikakur mens jeg er i syden, ettersom jeg ikke har noen planer om å være sparsom med alkoholen Noen som vet om jeg kommer til å bli rød i øyene etterhvert, eller kommer jeg ikke til å bli det, ettersom jeg enda ikke har noen tegn til å bli det?
Hinata Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Prøv å dryppe saltvann i øynene og se om det hjelper Jeg pleier ikke å dra til legen når jeg har øyekatarr, men så forsvinner symptomene ofte etter noen dager med drypping.
Morrille Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Ja det kan godt være øyekatarr. Det passer jo fint med at det bare er på det ene øyet og at det er puss. Du trenger jo ikke penicillin-tabletter for det. Som oftest er nok med øyedråper - f.eks. kloramfenikol som du må ha på resept. Les mer her Helsedoktoren.no - øyebetennelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå