Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #1 Skrevet 12. juli 2009 Saken er at jeg vil ha av 4kg fort som f. Hvorfor er irrelevant. Jeg vet at det ikke er gunstig å gå ned så mye så fort, og at de mest sannsynlig kommer tilbake, osv.. Det er ikke slike tilbakemeldinger jeg vil ha. Det jeg ønsker er tips om treningsmetoder som forbrenner mest mulig fett, og svært kalorifattig mat. Gjerne kombinasjoner av dette, og evt. andre metoder for hurtig vekttap. Jeg tenker ikke på rensekurer og lignende, for det er i hovedsak fett jeg vil bli kvitt, ikke vann.
Wiggins Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Saken er at jeg vil ha av 4kg fort som f. Hvorfor er irrelevant. Jeg vet at det ikke er gunstig å gå ned så mye så fort, og at de mest sannsynlig kommer tilbake, osv.. Det er ikke slike tilbakemeldinger jeg vil ha. Det jeg ønsker er tips om treningsmetoder som forbrenner mest mulig fett, og svært kalorifattig mat. Gjerne kombinasjoner av dette, og evt. andre metoder for hurtig vekttap. Jeg tenker ikke på rensekurer og lignende, for det er i hovedsak fett jeg vil bli kvitt, ikke vann. Hvis du allerede har vanvittig god kondis kan du kaaaanskje klare å sykle så mye at du går ned 2 kg fett på to uker. Uansett er sykling å anbefale, særlig hvis du er utrent fra før av. Det tar lengre tid å bli vant til jogging, du vil være veldig mye mer støl etter første joggetur enn etter første sykkeltur. Hold intensiteten lav, ca. 60-70% av makspuls, dette kan du best oppnå med pulsklokke. Ved denne intensiteten forbrennes mest fett og ikke så mye karbohydrater. Det er jo det at du må spise for å orke å trene. Det er ikke det totale energiinntaket som bestemmer vekten, det er differansen mellom inntatt og forbrent energi som bestemmer om du går opp eller ned. Du kan derfor spise litt mer, men allikevle trene så mye at du går ned. Hvis du ikke har flaskeholder og flaske på sykkelen så kjøp det, det koster ikke stort. Ta med deg vann og et par bananer på turen, så orker du å holde på lenger. Drikk ca. hvert kvarter, avhengig av hvor varmt det er.
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Jeg gikk ned 5 kg på 14 dager ved å spise ryvita knekkebrød med magerost og tomat/purre/agurk el.l. Og wok med kylling eller svin til middag. Er syk så jeg rørte ikke mye på meg heller.
Wiggins Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Jeg gikk ned 5 kg på 14 dager ved å spise ryvita knekkebrød med magerost og tomat/purre/agurk el.l. Og wok med kylling eller svin til middag. Er syk så jeg rørte ikke mye på meg heller. Du mistet neppe 5 kg fett, det var nok mest muskelmasse.
Gjest streken Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Du mistet neppe 5 kg fett, det var nok mest muskelmasse.
Gjest streken Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Grete Rode har en lyn-kur hvor du ligger på ca 1100 kcal i døgnet. Den består hovedsaklig av grovt brød, digge grønnsaker og magert pålegg, altså proteiner, fiber&fiber og noe karbohydrater. Det er detaljert kur, hvor det står akkurat hva du skal spise til hvert måltid. Skaff deg boken lett & lettvint (i bokhandelen eller biblioteket) og gå for den kuren. I tillegg burde du kickstarte forbrenningen 2 ganger daglig. Fettforbrenningen starter etter 30 minutter med aktivitet(medium til hard aktivitet). Kombiner gjerne styrketrening med kondisjonstrening. Du kan f. eks trene styrke/svømme/sykle/ellipsemaskin tidlig på dagen, og gå en tur i høyt tempo i 30 minutter på ettermiddagen. -Eller omvendt. Hold deg unna alkohol, pølse, kebab og fløteis. Pass på å sove mye! Da rekker nemlig kroppen å hente seg inn, samtidig som du slipper å tenke på mat Dette funker helt sinnsykt bra! Lykke til
Gjest ts Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Takk for gode tips! Lance: Utifra det du sier så gjør jeg alt riktig. Jeg sykler ikke, men går 45-60min i raskt tempo 1-2 ganger om dagen. Skulle gjerne jogget. Det er ikke kondisen det står på, men et dårlig kne. Slike økter, kombinert med 30min med rockering når jeg får skvist det inn, samt at jeg er på beina hele dagen på jobb og har endel fysisk utfoldelse der. Det burde holde(?) Jeg spiser ikke over 1000kcal om dagen. Kan ikke si nøyaktig hvor mye, jeg orker ikke å telle. (Kjenner hele denne slankekuren begynner å bikke over til å bli småforstyrret). Men det går i litt frukt, noen knekkebrød og etpar Nokashakes om dagen. Dette er altså da siste innspurt, og nå er matchvekt så nær at jeg kan lukte det, så jeg vil ha fart på sakene.
NorthFace Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 I SouthBeach dietten går du ned ca. 4 kg på to uker. Består i å spise proteiner og sunt fett og ingen karbohydrater. Funker veldig bra. Men du får mindre energi og kan ikke trene kjempehardt ved siden av. http://www.southbeach.no/
Gjest ts Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Takk for tips! Jeg spiser allerede svært lite, så om jeg benytter meg av southbeach vil jeg få i meg flere kcal enn jeg gjør nå. Samtidig måå jeg trene veldig hardt. Vil absolutt ikke bli dvask. Derfor tror jeg jeg skal holde på de få karbohydratene jeg får i meg. Jeg har gått ned 1/2kg siden søndag da, så jeg må jo gjøre noe riktig nå..
Chanel.No5 Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 (endret) TS: anbefaler deg å ikke ligge på 1000 kalorier med det aktivitetsnivet du har. Legg inn dine dataer og finn ut ditt kaloriforbruk, kan bruke denne: http://www.iform.no/pub/art.php?id=310 Du bør ikke ligge stort mer enn 500-700 kalorier under resultatet du får. Endret 14. juli 2009 av Lotte27
Gjest ts Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Den var fin, tusen takk! Kom fram til at jeg forbrenner ca mellom 2500-2800kcal per dag. Om jeg ikke får i meg mer enn halvparten så må jo det gi raske resultater? Dette er bare en midlertidig greie da. Skjønner jo at det ikke er bra å holde på sånn i lengden. Hvordan jeg skal få stabilisert det etterpå er en annen sak.. Nå skal jeg ut å gå!
Respect Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 Hvordan klarer du å forbrenne 2800 kalorier bare ved å gå tur? Dette kan da neppe stemme.
Gjest ts Skrevet 15. juli 2009 #13 Skrevet 15. juli 2009 I tillegg til disse turene er jeg jo på beina 7 1/2 time om dagen på jobb. Jeg jobber gjerne seks dager i uken. Jobben er fysisk krevende, og involverer mye bøying, løfting, bæring og og ståing. Og jeg rusler ikke akkurat på tur heller.. Jeg går akkurat så fort jeg kan uten at det går over i jogging. Det kan jeg imidlertid ikke, for da blir belastningen på kneet for stor. Bruker oppoverbakkene for alt de er verdt, og går hardt ut der. Jeg synes ikke en slik forbrenning er usannsyling med den grad av aktivitet..
Respect Skrevet 15. juli 2009 #14 Skrevet 15. juli 2009 Mjo, det er nok i overkant av hva du egentlig forbrenner. Hva ligger pulsen din på når du går? Trener du tung styrketrening ved siden av? I følge trim.no forbrenner du 384 kalorier i timen med rask gange. Så du er utrolig langt unna det du tror du forbrenner. Anbefaler deg å trene lengre og tyngre, intervaller og tung vekttrening hvis du ønsker resultater.
Chanel.No5 Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 (endret) Det er jo den totale forbrenningen i løpet av ett døgn TS her beskriver med 2800 kalorier, inkl. trening, aktivitet, søvn osv. Ikke bare kalorier forbrent ved trening. Endret 15. juli 2009 av Lotte27
PecanPie Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 Man bruker jo kalorier resten av dagen også, ikke bare når man trener
Chanel.No5 Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 Man bruker jo kalorier resten av dagen også, ikke bare når man trener Godt å se at det er flere som er våken her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå