Gå til innhold

Penger i gave

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lotte_*
Skrevet

Vi er bedt i 50 års lag til høsten. I innbydelsen står det at de har nok pynt og fjas, og at de ønsker penger i gave fordi de nok er blakke etter festen. Dette er personer som vi kjenner godt, men omgås lite nå på grunn av avstand. Men vi er alltid på besøk hos hverandre når vi er i nærheten(ferie). Jeg føler at jeg heller ville kjøpt en gave, og at når jeg gir penger må jeg gi mer enn jeg ville kjøpt gave for. Hva er deres mening, og hvor mye ville du gitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi er bedt i 50 års lag til høsten. I innbydelsen står det at de har nok pynt og fjas, og at de ønsker penger i gave fordi de nok er blakke etter festen. Dette er personer som vi kjenner godt, men omgås lite nå på grunn av avstand. Men vi er alltid på besøk hos hverandre når vi er i nærheten(ferie). Jeg føler at jeg heller ville kjøpt en gave, og at når jeg gir penger må jeg gi mer enn jeg ville kjøpt gave for. Hva er deres mening, og hvor mye ville du gitt?

Hvis noen ønsket seg penger, så gir jeg penger. Særlig hvis de har gitt beskjed om at de har nok av pynt og fjas som de sier.

Ca hvor mye har du tenkt å kjøpe gave for? Og hvor mye ville du gitt om du ga penger?

Skrevet

Jeg ser greia.. Om at hvis man f.eks har dårlig råd e.l, så kunne man funnet en ting til 250 kr på salg, mens hvis man gir penger, føler man kanskje at man må gi 500? (bare eksempler)

Men hvis du synes det er sååå ubehagelig å gi penger, hva med å gi vin og godis? Eller en "kosekurv" med vin, sjokolade, nøtter, skumbad etc? Eller kinobilletter?

Skrevet
Jeg ser greia.. Om at hvis man f.eks har dårlig råd e.l, så kunne man funnet en ting til 250 kr på salg, mens hvis man gir penger, føler man kanskje at man må gi 500? (bare eksempler)

Men hvis du synes det er sååå ubehagelig å gi penger, hva med å gi vin og godis? Eller en "kosekurv" med vin, sjokolade, nøtter, skumbad etc? Eller kinobilletter?

Jeg ser også hva ts mente med at man "må" gir mer om man gir kontanter enn om man gir en gave.

Kosekurv høres ut som en veldig god idé. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke man må gi 500 eller mer om man gir penger. Ville i hvert fall ikke gitt mer enn 200 hvis det var noen jeg hadde lite kontakt med.

Skrevet

Jeg brukte det bare som et eksempel.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...