Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg fortelle dere en liten ting som jeg fikk vite for noen dager siden. Ei jeg kjenner (40 år) har prøvd å få barn i ca 8 år, men ikke fått det til. Hun ble gravid med IVF for to år siden, og har nå et barn på 1 år. Hun ble nektet søskenforsøk pga alderen sin. Og nå har hun blitt gravid på egenhånd! Hun nekter å tro på det, selv om hun har vært hos legen flere ganger. Hun sier hun kan tro på det når magen vokser. Hun sa til meg at de nesten ikke hadde hatt sex siden babyen ble født, og at de har prøvd i ca 8 år, og at hun regner det for å være helt umulig at hun nå har blitt gravid på egenhånd.

Kan det være noe i det med å ikke stresse med å bli gravid.....? Nå vet jeg at jeg blir halshugget her :gjeiper:

Men når man kjenner folk slikt skjer med, at det ikke bare er en vandrehistorie, så begyner man å tenke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det har ikke noe med stress. Det har mest sannsynlig med flaks/uflaks.

Nå spørs det også hva slags diagnoser de har da.

At hun har blitt gravid som 40 åring uten hjelp er jo kjempebra uansett prøvehistorie.

Skrevet

Ja, det der skjer noen og dem får man alltid høre om...

Men det er så mange ulike diagnoser, og noen av dem betyr mer eller mindre at den ene eller andre parten er "steril"(uten mulighet til å få barn på naturmetoden).

Jeg og min mann har ingen diagnose, mer eller mindre uforklarlig, pluss at jeg har noen unormale hormonprøver. Det er klart vi kan bli blant de heldige da.

Men vi stresser ikke med det nå og jeg kan da ikkje skjønne at det skal bety noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...