Joplaya Skrevet 1. august 2003 #1 Skrevet 1. august 2003 Dette trenger du (4 porsj): 2 1/2 dl varm rooibos 4 kyllingbrystfileter 1 terning hønse- eller kyllingbuljong 1/2 dl olivenolje (til stekingen) 2 store løk i ringer 2 pressede hvitløkfedd 1 bit ingefær, 1-2 cm rives 1 grønn paprika, renset og finkuttet currypulver 1 tomat, skrellet og hakket salt og pepper etter smak 1 boks ananasbiter, avsilt Dette gjør du: 1. Løs opp hønsebuljongen i rooiboste 2. Varm olje i en panne og surr løk, hvitløk, ingefær, paprika og curry i 5 minutter. 3. Tilsett kyllingfiletene og stek forsiktig i nye 15 minutter (jeg kuttet opp kyllingen i små terninger - mye raskere å steke, bare noen få min) 4. Tilsett tomat, ananasjuice, salt og pepper og surr i en time eller til kyllingen er mør (jeg surret bare i 20-30 min siden kyllingen allerede var gjennomstekt. Tror også det var her teen med buljong kom inn i bildet, jeg tok det i alle fall oppi pannen her. 5. Tilsett ananasbiter og varm opp til alt er varmt. 6. Serveres med ris, salat og godt brød eller bare med wokede grønnsaker. Rooibos te får en kjøpt i helsekost butikker. Og dette har til og med jeg klart å lage, jeg som ikke kan lage mat. Smakte utrolig godt!
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #2 Skrevet 1. august 2003 Tusen takk Joplaya! Det hørtes kjempegodt ut!!! Nå vet jeg hva jeg skal lage neste gang vi skal ha kylling... Klem fra Pudding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå