jbkaarud Skrevet 21. april 2002 #1 Skrevet 21. april 2002 Hvordan gjør man med pynting av kirken? Er det kirken selv som setter frem blomsterbukett(er) eller står vi får det selv? Jeg lurer veldig på hvor mye man må ordne selv og hva kirken står for. Noen som vet?
Niso Skrevet 21. april 2002 #2 Skrevet 21. april 2002 Det varierer fra sted til sted, så du må ringe ditt kirkekontor og spørre hvordan praksis er hos dere. Hos oss er det slik at brudeparet/-ene ordner dette selv, evt. går sammen om å ordne blomster om man er flere som gifter seg samme dag. Andre steder kan det være ordnet av kirken, og at man evt. betaler et beløp til "blomsterkassa".
Tussilago Skrevet 21. april 2002 #3 Skrevet 21. april 2002 Jeg tror du må ordne med pynting selv, i vår kirke er det i allefall slik. Vi skal ikke pynte så mye i kirken, bare litt blomster oppe der hvor vi skal sitte.
anka Skrevet 21. april 2002 #4 Skrevet 21. april 2002 Fikk faktisk tlf. i går fra ei som skal gifte seg samme dag som oss. Hun lurte på om vi ville være med å spleise på blomster i kirken, som jeg selvfølgelig sa ja til. Det er et annet par som også gifter seg den dagen så det blir jo ikke så dyrt heldigvis. Skal ha det veldig enkelt, med hvite calla og champangefargede roser. Tror det blir fint. Hun tilbydde seg å ordne alt sammen, med innkjøp av blomster og pynting så da er det jo greit. _________________ Don`t worry, be happy!! 1212[ Dette Innlegg er endret av: anka den 2002-04-21 23:09 ]
Eivissa Skrevet 21. april 2002 #5 Skrevet 21. april 2002 Jeg har snakket med de andre som skal gifte seg samme dag som meg og min sambo. Vi har blitt enige om å spleise. Vi betaler moren til hu ene, som gjerne ville gjøre det. Det avhenger av kirken om de pynter eller om dere må gjøre det selv. Snakk med kirkekontoret.
Gjest KristinK Skrevet 22. april 2002 #6 Skrevet 22. april 2002 Jeg tror nok ikke kirken pynter for dere, så dere må nok gjøre det selv. Vi kommer til å gjøre det litt enkelt og vi bruker markblomster inne i kirken. Dette er både koselig og flott, dessuten passer det godt til oss.12
Ruby Skrevet 22. april 2002 #7 Skrevet 22. april 2002 Vi fikk beskjed om at det var blomster oppe ved alteret, så vi har bestemt oss for å ha 6 vaser fulle av lupiner. Har kjøpt helt vanlige glassvaser, Da blir det 3 på hver side oppover midtgangen. Billig og bra. Svigermor ordner dette.12
jbkaarud Skrevet 22. april 2002 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2002 Takk for gode tips/råd. Jeg skal kontakte kirkekontoret og høre med dem hvilken praksis der er, og evt. hvem som gifter seg samme dagen. Siden vi skal gifte oss 18. mai, lurer jeg faktisk på om jeg skal ta nyutsprungen bjørk og pynte med lilla sløyfebånd og ha i kirken. Fargene mine i bryllupet er nemlig lysegrønt og lilla (lilla cala og grønne nelliker i brudebuketten). Dette vil også symbolisere vår, siden vi har vårbryllup.
HMSP Skrevet 22. april 2002 #9 Skrevet 22. april 2002 Bare et lite tips. Bjørk er nydelig, men det er veldig mange som reagerer på det. Kjedelig hvis noen skal bli syke på grunn av det. Bare noe å tenke over (Jeg er bjørkeallergiker selv) Klem12
cream Skrevet 22. april 2002 #10 Skrevet 22. april 2002 Hei! Vi kommer til å pynte kirken vår med fire store potter med margeritter. 2 ved dørene, 2 ved alteret. Disse tar vi med til lokalet etterpå og pynter opp med på utsiden! Praktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå