Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Hejsan, jag har en flickvän som jag tycker är kjempefin på många sätt. För det första delar vi så otroligt mycket ihop. Vi har det stort sett fantastiskt och underbart fint när vi är samman. Klaffar på så mycket, sexuellt, interessemässigt, humor och generell smak, ja nästan allt... men bara nästan. Vi har ett par oenigheter som det ser ut till att vara oenigheter vi helt enkelt inte kan kvitta oss med, oenigheter som faktiskt gör att jag ser en liten varningslampa lysa och det gör mig en aning osäker på vårat förhållande. Hon har en tidigare sexpartner som vän, han var hennes fasta sexpartner i fjor sommar och hon aktar att fortsätta ha honom som vän och gå till besök till honom etc när jag inte är där (vi har avståndsförhållande och har varit ett par sen rätt efter jul). Jag vill ju lita på henne och att han bara är hennes vän nu, men jag vet samtidigt att hon och han hadde ett intimt förhållande så sent som förra sommaren, det gör att jag tycker att det är problematiskt att on återupptar detta vänskap när hon är där hon är nu i sommar (dvs samma plats där han bor). Vad tycker ni? Var så snäll och hjälp mig med denna, tycker att den är otroligt svår, ville ni tolererat att er flickvän hängde med gamla älskare? För ordningens skull, jag har väl haft en god del sexualpartnere än henne, men ville inte haft någon som helst närare kontakt med dem så länge jag är samman med henne, för att jag tycker det blir fel...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Hejsan, jag har en flickvän som jag tycker är kjempefin på många sätt. För det första delar vi så otroligt mycket ihop. Vi har det stort sett fantastiskt och underbart fint när vi är samman. Klaffar på så mycket, sexuellt, interessemässigt, humor och generell smak, ja nästan allt... men bara nästan. Vi har ett par oenigheter som det ser ut till att vara oenigheter vi helt enkelt inte kan kvitta oss med, oenigheter som faktiskt gör att jag ser en liten varningslampa lysa och det gör mig en aning osäker på vårat förhållande. Hon har en tidigare sexpartner som vän, han var hennes fasta sexpartner i fjor sommar och hon aktar att fortsätta ha honom som vän och gå till besök till honom etc när jag inte är där (vi har avståndsförhållande och har varit ett par sen rätt efter jul). Jag vill ju lita på henne och att han bara är hennes vän nu, men jag vet samtidigt att hon och han hadde ett intimt förhållande så sent som förra sommaren, det gör att jag tycker att det är problematiskt att on återupptar detta vänskap när hon är där hon är nu i sommar (dvs samma plats där han bor). Vad tycker ni? Var så snäll och hjälp mig med denna, tycker att den är otroligt svår, ville ni tolererat att er flickvän hängde med gamla älskare? För ordningens skull, jag har väl haft en god del sexualpartnere än henne, men ville inte haft någon som helst närare kontakt med dem så länge jag är samman med henne, för att jag tycker det blir fel... Jeg ville aldri ha akseptert det, og hun burde respektere dine følelser og latt være å ha kontakt med tidligere seksualpartnere når du blir såret av det. Det er jo det samme som du selv gjør, ikke sant.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Jeg er venn med de fleste av mine tidligere menn. Og de er bare venner. Hadde min nåværende samboer nektet meg å drikke kaffe med eller snakket med disse på tlf innimellom, så hadde jeg opplevd at mine følelser ikke hadde blitt respektert. Det handler om tillitt, og den bør gå begge veier. Har hun valgt deg må du kunne stole på at hun har valgt andre bort av samme grunn, deg. Hvis hun ikke har gjort noe annet som gjør at du mistror henne..
kristian82 Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Hejsan, jag har en flickvän som jag tycker är kjempefin på många sätt. För det första delar vi så otroligt mycket ihop. Vi har det stort sett fantastiskt och underbart fint när vi är samman. Klaffar på så mycket, sexuellt, interessemässigt, humor och generell smak, ja nästan allt... men bara nästan. Vi har ett par oenigheter som det ser ut till att vara oenigheter vi helt enkelt inte kan kvitta oss med, oenigheter som faktiskt gör att jag ser en liten varningslampa lysa och det gör mig en aning osäker på vårat förhållande. Hon har en tidigare sexpartner som vän, han var hennes fasta sexpartner i fjor sommar och hon aktar att fortsätta ha honom som vän och gå till besök till honom etc när jag inte är där (vi har avståndsförhållande och har varit ett par sen rätt efter jul). Jag vill ju lita på henne och att han bara är hennes vän nu, men jag vet samtidigt att hon och han hadde ett intimt förhållande så sent som förra sommaren, det gör att jag tycker att det är problematiskt att on återupptar detta vänskap när hon är där hon är nu i sommar (dvs samma plats där han bor). Vad tycker ni? Var så snäll och hjälp mig med denna, tycker att den är otroligt svår, ville ni tolererat att er flickvän hängde med gamla älskare? För ordningens skull, jag har väl haft en god del sexualpartnere än henne, men ville inte haft någon som helst närare kontakt med dem så länge jag är samman med henne, för att jag tycker det blir fel... Om hun har lyst til å være alene sammen med x-knullekompisen, bare de to - av typen se på "film", så hadde jeg dumpet henne. Blir samme som om en dame jeg var sammen med, skulle henge sammen med ex-typen sin. Det er ikke aktuelt!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Om hun har lyst til å være alene sammen med x-knullekompisen, bare de to - av typen se på "film", så hadde jeg dumpet henne. Blir samme som om en dame jeg var sammen med, skulle henge sammen med ex-typen sin. Det er ikke aktuelt! Ja, det är sånna saker hon snackar om faktiskt, ett glas vin osv. Jag är enig med dig, men samtidigt så är jag rädd att göra någonting förhastat. De har visst varit vänner länge för de började "knulla" förra sommaren, hur länge vet jag inte. Men tycker inte det spelar så stor roll egentligen, saken är att de faktiskt valde att göra varandra till "knullkompisar" i fjol sommar och nu ska dom bara vara vänner. Är också enig med ett av de andra svaren vad gäller ex-män, men det är en viss skillnad inte sant? Så för inte så länge sen så har hon varit på en förfest sen tidigt idag, hon säger själv att den har varit tråkig och "kjipe folk", men ändå ska hon vidare ut på byn, jag tycker själv att det låter konstigt och blir en aning paranoid, hon säger på telefonen att hon älskar mig och jag ber henne om att ringa mig när hon kommer hem, då tycker jag att hon låter lite konstig och säger att hon kommer att bli sen helt till "byn stänger". Ja, är jag själv på fester med kjipe folk så vill jag ju inte bli med dem på byn efteråt... Vad tänker ni? helt ärligt? -Trådstartaren-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå