Gjest Gjest_Pandora_* Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har et gavekort fra en klesbutikk som nå er over to år gammelt Det er ingen gyldighetsdato påført kortet, og jeg lurer på hvor lenge jeg kan regne med at det er gyldig? Jeg sjekket på forbrukerportalen, og der står det at dersom ikke annet er avtalt ved kjøp, er kortet gyldig i 3 år. Mannen min, som kjøpte gavekortet, husker ikke at gyldighet ble nevnt, men akkurat det kan man nok ta med en klype salt Holder det at en dato blir nevnt av ekspeditøren ved kjøp, eller må det stå skriftlig på gavekortet? Noen som vet? (I så fall blir det jo fort ord mot ord...) Skal selvfølgelig høre med butikken, men tenkte det var greit å finne ut litt om mine "rettigheter" først. Gavekortet er på 6000 kroner, så jeg vil gjerne bruke det! Håper noen kan hjelpe!
Zzyzx Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Er det elektronisk eller papir? Hvis det er elektronisk kan det hende det ligger en gyldighetsdato der.
Zzyzx Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Da tror jeg det skal gå greit hvis det ikke står noe på det, eller hvis det ikke ble opplyst om noe spesielt da det ble kjøpt. Butikken kan vanskelig bevise at de oppgav en gyldighetsdato muntlig da det ble kjøpt, så jeg ville gått ut fra tre år.
lillesky Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Jeg hadde gavekort hvor blekket begynte å gå vekk. Og da sa hun i butikken at det er det som kan bli problemet, ikke gyldigheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå