Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2009 #61 Del Skrevet 23. juli 2009 Hva mener du med at menn inntar en " offer-rolle ? Vel, mange menn, både her på forumet og i det virkelige liv sier jo rett ut at de mener at kvinner alltid har fordelen på kjønnsmarkedet og at de alltid er prisgitt at kvinner velger dem ut. Det stemmer nok for en del menn, men problemet er jo at de selv ofte muliggjør en slik skjevdeling i kjønnsmarkedet når egne holdninger blir en selvoppfyllende profeti. Når man gjør seg selv prisgitt eksterne omstendigheter på den måten så blir egne utsagn en sannhet. Det gjelder ikke bare forhold men også andre deler av livet, jobb, studier osv. For eksempel; "Jeg får meg aldri dame", "Jeg får meg aldri en OK jobb" osv. I stor grad skaper man selv problemet. Nei jeg vet at alle menn - ikke er like enkle å ha med å gjøre ...tabutema sikkert .En leser jo skjelden om menn som har problemer med å komme - eller ikke kommer i det hele tatt - selv etter 2 timers samleier osv Selv om det ikke er så skjeldent som folk tror .Noen unge menn under 30 år er faktisk slik . Myten er at menn alltid kommer fort og lett - men det er ikke sant .En stor andel menn - trenger masse hjelp extra fra kvinnen - for å klare å komme , for å bli stiv og opphisset osv .Ikke uvanlig .Men kanskje et tabu tema i mannsverden ? Forde det lates som om det kunn er kvinner som trenger extra hensyn & hjelp for å komme ? Dermed får menn PRESTASJONS-ROLLEN automatisk .Forde det er ikke åpenhet om motsatt problem - hos menn da . Har jeg rett ? Nei, ut fra mine egne erfaringer vil jeg ikke si du har rett. Jeg vet ikke hva slags menn du har truffet på, men jeg mener problemet ikke er så stort som du forfekter. Det eksisterer mer åpenhet blant menn enn det mange kvinner er klar over, men dere ser det kanskje ikke? Kanskje vi tradisjonelt snakker om slike ting i arenaer der kvinner ikke er godt representert? Jeg liker best enkle menn .Jeg tror menn`s favoritt damer er de damer som kommer ganske raskt og lett - uten for mye " jobb " fra mannens side i senga ...skjønner det godt .Mange menn har sagt at JEG er så himmelsk enkel og lettvint i senga ...lett og rask å tenne , fort klar og rimelig kjapt orgasme uten mye pes osv Må være et jævla slit for dere menn - å ha " tungpulte " kvinner som aldri kommer eller blir fornøyd - selv etter kjempelangt samleie og masse langt forspill .Skjønner ikke at dere orker menn ! At dere ikke bli lei til slutt ! Ja det blir dere sikkert innimellom .Jeg syns synd på dere da- og priser meg LYKKELIG FOR AT JEG ER KVINNE DA- for menn er så mye enklere vanligvis ( men ikke alltid da : ) Det hele kommer an på holdningen til sex. For min del gjør det ikke så mye om ei dame er tungpult, desto stiligere når hun først for orgasme enn ei som kommer lett likevel. Når deg gjelder kvinner som uansett er misfornøyd til tross for bra (og ikke minst felles innsats, la meg understreke det) under forspill, oralsex, evt. fetisjer og samleie så kan det over tid være en god grunn til å gå eller slå opp. Ingen liker konstant misfornøyde mennesker, hverken kvinner eller menn. .Må være utrolig kjipt for dere - når sexlivet blir mer jobb & prestasjon - enn nytelse for dere ...Og dere må virkelig slite for å få kjerringa tent på dere ..gjøre masse husarbeid , kurtisere i dagesvis osv osv for å få et lite nyp ....he he Da ler jeg av dere menn og syns synd på dere : ) Glad jeg ikke har det slik selv : ) .noen tenner jo sykt tregt av kvinnfolk ... Samme tenker jeg som kvinne - om menn ...vil derfor ikke ha " tungpulte menn " - velger en pikk med normal følsomhet , potens , utholdenhet osv ....Jeg vet hva jeg vil ha - for å si det slik . Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i at mange kvinner må kurtiseres i dagesvis for at man skal få seg et ligg. Min erfaring er at kvinner ofte liker også rett på sak i større grad enn man får inntrykk fra media. Det stemmer også med erfaringene til mange menn jeg har snakket med. Både ons og elskerforhold (selvsagt, sex er jo litt av poenget da) men også vanlige forhold. Og når det gjelder prestasjon, så er det jo mange som finner glede i å gi partneren nytelse - det er en form for nytelse i seg selv spør du meg, såfremt dette går begge veier. Begge parter har faktisk litt ansvar for å prestere litt hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 23. juli 2009 #62 Del Skrevet 23. juli 2009 Vel, mange menn, både her på forumet og i det virkelige liv sier jo rett ut at de mener at kvinner alltid har fordelen på kjønnsmarkedet og at de alltid er prisgitt at kvinner velger dem ut. Det stemmer nok for en del menn, men problemet er jo at de selv ofte muliggjør en slik skjevdeling i kjønnsmarkedet når egne holdninger blir en selvoppfyllende profeti. Når man gjør seg selv prisgitt eksterne omstendigheter på den måten så blir egne utsagn en sannhet. Det gjelder ikke bare forhold men også andre deler av livet, jobb, studier osv. For eksempel; "Jeg får meg aldri dame", "Jeg får meg aldri en OK jobb" osv. I stor grad skaper man selv problemet. Nei, ut fra mine egne erfaringer vil jeg ikke si du har rett. Jeg vet ikke hva slags menn du har truffet på, men jeg mener problemet ikke er så stort som du forfekter. Det eksisterer mer åpenhet blant menn enn det mange kvinner er klar over, men dere ser det kanskje ikke? Kanskje vi tradisjonelt snakker om slike ting i arenaer der kvinner ikke er godt representert? Det hele kommer an på holdningen til sex. For min del gjør det ikke så mye om ei dame er tungpult, desto stiligere når hun først for orgasme enn ei som kommer lett likevel. Når deg gjelder kvinner som uansett er misfornøyd til tross for bra (og ikke minst felles innsats, la meg understreke det) under forspill, oralsex, evt. fetisjer og samleie så kan det over tid være en god grunn til å gå eller slå opp. Ingen liker konstant misfornøyde mennesker, hverken kvinner eller menn. Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i at mange kvinner må kurtiseres i dagesvis for at man skal få seg et ligg. Min erfaring er at kvinner ofte liker også rett på sak i større grad enn man får inntrykk fra media. Det stemmer også med erfaringene til mange menn jeg har snakket med. Både ons og elskerforhold (selvsagt, sex er jo litt av poenget da) men også vanlige forhold. Og når det gjelder prestasjon, så er det jo mange som finner glede i å gi partneren nytelse - det er en form for nytelse i seg selv spør du meg, såfremt dette går begge veier. Begge parter har faktisk litt ansvar for å prestere litt hvertfall. Tror ikke det er så mye mer å si da ! Virker som vi er ganske enige : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
felgen Skrevet 3. august 2009 #63 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg tror jeg ville vært kvinne, hvis ikke ville jeg sansynligvis bare sittet og runket hele dagen.. Nei, for å være seriøs. jeg ville nok vært kvinne. Hadde selvsagt vært deilig å være i forsvaret uten å bli sett rart på, kunnet snuse i fred for baksnakking, og generelt gjort maskuline ting uten at folk hoster " traktorlesbe" når du går forbi.. Men jeg trives som kvinne i enkelte sammenhenger. Ville ikke byttet bort muligheten til å være gravid, føde og bli mamma, eller bare det å kunne gå i kjole hvis jeg føler for. Etterhvert som jeg har blitt eldre trives jeg bedre og bedre som kvinne:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. august 2009 #64 Del Skrevet 3. august 2009 Vel, mange menn, både her på forumet og i det virkelige liv sier jo rett ut at de mener at kvinner alltid har fordelen på kjønnsmarkedet og at de alltid er prisgitt at kvinner velger dem ut. Det stemmer nok for en del menn, men problemet er jo at de selv ofte muliggjør en slik skjevdeling i kjønnsmarkedet når egne holdninger blir en selvoppfyllende profeti. Når man gjør seg selv prisgitt eksterne omstendigheter på den måten så blir egne utsagn en sannhet. Det gjelder ikke bare forhold men også andre deler av livet, jobb, studier osv. For eksempel; "Jeg får meg aldri dame", "Jeg får meg aldri en OK jobb" osv. I stor grad skaper man selv problemet. Menn er jevnt over langt ivrigere på sex for sexens skyld, både når det gjelder one night stands og fuck friend-relasjoner. Forholdet mellom tilbud og etterspørsel gir kvinnen et kraftig overtak på dette området. En kvinne trenger ikke være spesielt pen for å kunne gå ut en hvilken som helst dag i uken og få med seg en svært attraktiv mann hjem. For en kveld. På partnermarkedet er forholdet imidlertid ganske annerledes. Siden det fødes omtrent like mange jenter som gutter, og det ikke er noen grunn til å tro at det ene kjønn har mindre lyst på en å dele livet med enn det andre, vil forholdet mellom menn som ønsker kjæreste og kvinner som ønsker kjæreste være tilnærmet 1:1. Så her stiller kjønnene likt, selv om det er en viss forskyving av de to kjønns popularitetskurver, kvinnen har overtaket tidlig i livet, mens mannen får overtaket litt ut i trettiårene. Unge menn må konkurrere med menn som er både eldre og rikere om jentene i eget kull, men når man kommer opp i trettiårene må kvinnene på tilsvarende vis konkurrere med yngre kvinner. Ser man livet under ett stiller menn og kvinner ganske likt når det gjelder å finne seg en partner. Men det er altså langt fra tilfelle på sexrelasjonsmarkedet. Derfor blir det bare dumt å sammenlikne menns objektivt sett svakere stilling på sexrelasjonsmarkedet med den selvoppfyllende tafatte innstilling man kan finne hos en del mennesker av begge kjønn, folk som forteller seg selv at det ikke nytter og at det ikke spiller noen rolle hva man gjør. At man er prisgitt tilfeldigheter og andres velvilje. Selv om jeg har vært svært så aktiv og fått mye igjen for de initiativ jeg har vist og sånn sett ikke har noe å klage på når jeg sammenlikner meg med andre menn, ville det vært tåpelig å benekte at selv en middels attraktiv jente har det mye lettere. Når det gjelder tilgang på spennende sex med attraktive personer av det annet kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #65 Del Skrevet 3. august 2009 Menn er jevnt over langt ivrigere på sex for sexens skyld, både når det gjelder one night stands og fuck friend-relasjoner. Forholdet mellom tilbud og etterspørsel gir kvinnen et kraftig overtak på dette området. En kvinne trenger ikke være spesielt pen for å kunne gå ut en hvilken som helst dag i uken og få med seg en svært attraktiv mann hjem. For en kveld. Jeg kan være enig i at kvinner har det lettere fordi menn tar mer initiativ, men jeg har da vært borti mange kvinner som sjekker også, og da er det gjerne mennene selv som skaper dette misforholdet. Om menn også tillatter seg å være kresne så kan det helt fint bli jevnet ut. Videre havner det vel så mye om attitude og innstilling, ikke bare om en kjønnsdelt fordelingsnøkkel. Jeg har sett menn som mange vil karakterisere som forholdsvis uattraktive "dra damer" hver eneste helg, da ONS eller elskerforhold. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at "middels pene" damer når som helst kan få seg attraktive menn. De men jeg kjenner som man kan beskrive som attraktive velger også selv på øverste hylle. På partnermarkedet er forholdet imidlertid ganske annerledes. Siden det fødes omtrent like mange jenter som gutter, og det ikke er noen grunn til å tro at det ene kjønn har mindre lyst på en å dele livet med enn det andre, vil forholdet mellom menn som ønsker kjæreste og kvinner som ønsker kjæreste være tilnærmet 1:1. Så her stiller kjønnene likt, selv om det er en viss forskyving av de to kjønns popularitetskurver, kvinnen har overtaket tidlig i livet, mens mannen får overtaket litt ut i trettiårene. Forholdsvis enig der. Unge menn må konkurrere med menn som er både eldre og rikere om jentene i eget kull, men når man kommer opp i trettiårene må kvinnene på tilsvarende vis konkurrere med yngre kvinner. Ser man livet under ett stiller menn og kvinner ganske likt når det gjelder å finne seg en partner. Men det er altså langt fra tilfelle på sexrelasjonsmarkedet. Ser absolutt poenget, men likevel er mine og mange jeg kjenner sin erfaring at de fleste holder seg innenfor sitt aldersspenn +/- maks fem år, som oftest også lavere spenn enn det. Og det gjelder også på sexrelasjonsmarkedet. Derfor blir det bare dumt å sammenlikne menns objektivt sett svakere stilling på sexrelasjonsmarkedet med den selvoppfyllende tafatte innstilling man kan finne hos en del mennesker av begge kjønn, folk som forteller seg selv at det ikke nytter og at det ikke spiller noen rolle hva man gjør. At man er prisgitt tilfeldigheter og andres velvilje. Nei, det er ikke nødvendigvis det. Som sagt kjenner jeg til flere uattraktive menn som får seg ganske så bra, nettopp fordi de gir beng i etablerte oppfatninger om fordelingen på kjønnsmarkedet og andre oppfatninger som muligens begrenser en selv. Og det er for mange en attraktiv egenskap i seg selv. Jeg sier ikke at alle de som mener at markedet er i kvinners favør er tapere som aldri får seg noe, men jeg mener likevel at mange av dem begrenser seg selv fordi de tror at de ikke har noen sjanse. Vel, det er mange som har motbevist nettopp det i min omganskrets. Selv om jeg har vært svært så aktiv og fått mye igjen for de initiativ jeg har vist og sånn sett ikke har noe å klage på når jeg sammenlikner meg med andre menn, ville det vært tåpelig å benekte at selv en middels attraktiv jente har det mye lettere. Når det gjelder tilgang på spennende sex med attraktive personer av det annet kjønn. Bra for deg, innlegget mitt var ikke myntet på deg som person på noen som helst måte. Og selv om jeg innrømmer at jeg er med på tankegangen og at den virker veldig logisk sammenfaller det altså dårlig med virkeligheten, nettopp fordi jeg i alle mine år har sett så mange unntak fra denne "regelen" at jeg mener det kan være nok til å motbevise en slik tankegang. Jeg ser at uattraktive menn får seg både ons og partner. Jeg ser at ikke yngre menn konkurrerer med eldre menn fordi disse jentene har en jevnaldrende partner. Når jeg da i tillegg kjenner flere menn som mange vil beskrive som både fysisk attraktive og med gode utdannelser og jobber ikke får seg noe fremstår det ganske klart at det er flere faktorer i bildet enn en slik logikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. august 2009 #66 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg kan være enig i at kvinner har det lettere fordi menn tar mer initiativ, men jeg har da vært borti mange kvinner som sjekker også, og da er det gjerne mennene selv som skaper dette misforholdet. Om menn også tillatter seg å være kresne så kan det helt fint bli jevnet ut. Men hvorfor skulle menn spille mer kresne enn de er? Hvis menn er ivrigere på sex og ser verdien av sex med en jente selv om hun ikke er en 8-er eller 9-er er det da naturlig at man griper de sjansene man får. Kvinner er generelt mindre interessert i one night stands og rene seksuelle forhold, så om en mann som blir ansett som en 8-er eller 9-er bare skulle holde seg til 8-er og 9-er-jenter ville han fått mindre sex. Ikke fordi han aldri greier å sjekke opp jenter på eget nivå, men fordi jentene ikke er like ivrige på sex for sexens skyld. Så som mann må man jobbe litt for det og være villig til å spre seg over flere attraktivitetstrinn om man skal få så mye sex man ønsker. Videre havner det vel så mye om attitude og innstilling, ikke bare om en kjønnsdelt fordelingsnøkkel. Jeg har sett menn som mange vil karakterisere som forholdsvis uattraktive "dra damer" hver eneste helg, da ONS eller elskerforhold. Ja, det er mer enn utseende som gjør en mann attraktiv. Som vi har vært inne på i andre tråder: Det som gjør en kvinne attraktiv er først og fremst ungdom og skjønnhet. Det som gjør mannen attraktiv er utseende og status og selvsikkerhet, en litt fandenivoldsk holdning, det vi gjerne forbinder med begrepet "bad boys". Men selv bad boys må jobbe litt for å få sex, mens jentene kan velge hvem av tilbudene de vil takke ja til. Selv jenter som befinner seg midt på treet utseendemessig. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at "middels pene" damer når som helst kan få seg attraktive menn. De men jeg kjenner som man kan beskrive som attraktive velger også selv på øverste hylle. Dette hadde vært riktig i en verden der jenter var like ivrige på one night stands og sex som gutter. En slik verden lever ikke jeg i. Det nærmeste man kan komme en slik virkelighet er vårt naboland i øst, svenske jenter er mer på hugget og mer aktive på sjekker'n enn jentene i Norge. Men det er likevel langt til at kjønnene stiller likt med hensyn til interesse for tilfeldig sex. Jeg sier ikke at alle de som mener at markedet er i kvinners favør er tapere som aldri får seg noe, men jeg mener likevel at mange av dem begrenser seg selv fordi de tror at de ikke har noen sjanse. Vel, det er mange som har motbevist nettopp det i min omganskrets. Det er da ingen som har hevdet at det er spesielt vanskelig å sjekke opp norske jenter. Men det betyr likevel ikke at det er like lett å sjekke opp en jente som det er å sjekke opp en gutt. Det at jentene har det lettere er ikke det samme som at guttene har det forferdelig tungt. Det er ikke slik at den fjellklater som er bevisst de barske forholdene i høyfjellet begrenser seg selv ved å ha denne erkjennelsen. Man kjenner forholdene og passer på å utstyre seg deretter. Alle gutter som når noen vei med jenter kjenner landskapet og vet at vi er to kjønn som i utgangspunktet har litt ulik tilnærming til sex. Men så er det heller ikke slik at jenter overhodet ikke har interesse av sex, kjønnene er bare litt forskjellige. Og den gutt som erkjenner dette og forholder seg til jenter slik de er har alle muligheter til å få full uttelling. Selv om liggene ikke kommer rekende på en fjøl slik de gjør for tilsvarende attraktive jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #67 Del Skrevet 3. august 2009 Men hvorfor skulle menn spille mer kresne enn de er? Hvis menn er ivrigere på sex og ser verdien av sex med en jente selv om hun ikke er en 8-er eller 9-er er det da naturlig at man griper de sjansene man får. Kvinner er generelt mindre interessert i one night stands og rene seksuelle forhold, så om en mann som blir ansett som en 8-er eller 9-er bare skulle holde seg til 8-er og 9-er-jenter ville han fått mindre sex. Ikke fordi han aldri greier å sjekke opp jenter på eget nivå, men fordi jentene ikke er like ivrige på sex for sexens skyld. Så som mann må man jobbe litt for det og være villig til å spre seg over flere attraktivitetstrinn om man skal få så mye sex man ønsker. Jeg tror fortsatt mange menn kan være mer kresne. Det betyr selvsagt ikke at de skal unngå å gå for "5'er" jenter om det er det de ønsker selv, men det betyr jo i så fall i mine øyene at de syntes de er såpass attraktive at det er mulig å gå til sengs med dem. De mennene jeg selv kjenner har ikke behøvd å gå ned i standard for å få mye sex, og det basert på selvtillig og utståling. Jeg ser mer av hva du skriver nå, men slik det ble formulert før hørte det nesten ut som om du mente at menn måtte gå ned i standard for å få sex. Det kjenner jeg meg altså ikke igjen i. Ja, det er mer enn utseende som gjør en mann attraktiv. Som vi har vært inne på i andre tråder: Det som gjør en kvinne attraktiv er først og fremst ungdom og skjønnhet. Det som gjør mannen attraktiv er utseende og status og selvsikkerhet, en litt fandenivoldsk holdning, det vi gjerne forbinder med begrepet "bad boys". Men selv bad boys må jobbe litt for å få sex, mens jentene kan velge hvem av tilbudene de vil takke ja til. Selv jenter som befinner seg midt på treet utseendemessig. Jeg mener du generaliserer litt for mye her. Jeg kjenner ganske mange jenter som er "midt på treet" som absolutt ikke kan velge og vrake når beilere står klare med champis og limousin på døra men som også må jobbe ganske mye selv for å få sin partner. Dette hadde vært riktig i en verden der jenter var like ivrige på one night stands og sex som gutter. En slik verden lever ikke jeg i. Det nærmeste man kan komme en slik virkelighet er vårt naboland i øst, svenske jenter er mer på hugget og mer aktive på sjekker'n enn jentene i Norge. Men det er likevel langt til at kjønnene stiller likt med hensyn til interesse for tilfeldig sex. Hehe, tror nok at vår verden skiller seg en del da. Har motsatt erfaring, at det er ganske mange jenter som er interessert i ons og da følgelig tilfeldig sex. Det er da ingen som har hevdet at det er spesielt vanskelig å sjekke opp norske jenter. Men det betyr likevel ikke at det er like lett å sjekke opp en jente som det er å sjekke opp en gutt. Det at jentene har det lettere er ikke det samme som at guttene har det forferdelig tungt. Da er vi faktisk litt mer enige, det jeg skulle frem til er at de fleste gutter faktisk kan ha det ganske lett på markedet om de bare tar tak i seg selv litt vel og merke. Men det må jo faktisk jenter også, om de skal kunne få seg den de vil ha. Det er ikke slik at den fjellklater som er bevisst de barske forholdene i høyfjellet begrenser seg selv ved å ha denne erkjennelsen. Man kjenner forholdene og passer på å utstyre seg deretter. Hehe, sant nok, men man må likevel passe på at man ikke forbereder seg i det uendelige og kanskje ikke tør å klatre opp samt tar med seg for mye utstyr. Når dagen er slutt er det likevel innstilling og guts til å ville det som tar deg til toppen av fjellet. Pluss en porsjon fornuft selvsagt. Alle gutter som når noen vei med jenter kjenner landskapet og vet at vi er to kjønn som i utgangspunktet har litt ulik tilnærming til sex. Men så er det heller ikke slik at jenter overhodet ikke har interesse av sex, kjønnene er bare litt forskjellige. Og den gutt som erkjenner dette og forholder seg til jenter slik de er har alle muligheter til å få full uttelling. Selv om liggene ikke kommer rekende på en fjøl slik de gjør for tilsvarende attraktive jenter. Nja, igjen kjenner jeg faktisk gutter damene står i kø for. Og der er det verken snakk om spesielt høy sosial status i klassisk forstand eller utseendet men pure guts, innstilling og aktivitet innenfor visse miljøer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. august 2009 #68 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg tror fortsatt mange menn kan være mer kresne. Det betyr selvsagt ikke at de skal unngå å gå for "5'er" jenter om det er det de ønsker selv, men det betyr jo i så fall i mine øyene at de syntes de er såpass attraktive at det er mulig å gå til sengs med dem. Selvsagt. Det er jo derfor det skjer. De mennene jeg selv kjenner har ikke behøvd å gå ned i standard for å få mye sex, og det basert på selvtillig og utståling. Det tillater jeg meg å tvile på. Jeg kjenner i hvert fall ingen som - uansett hvor populære de er - ikke har vært noen turer nedover på attraktivitetsskalaen på sjekker'n. Jeg ser mer av hva du skriver nå, men slik det ble formulert før hørte det nesten ut som om du mente at menn måtte gå ned i standard for å få sex. Det kjenner jeg meg altså ikke igjen i. Neida, menn må ikke sjekke opp jenter under sitt eget attraktivitetsnivå for å få sex, men siden jenter er mindre ivrige på dette med one night stands må man spe på med jenter fra flere nivåer. Ellers kan det gå litt mer tid mellom hver gang. Jeg mener du generaliserer litt for mye her. Jeg kjenner ganske mange jenter som er "midt på treet" som absolutt ikke kan velge og vrake når beilere står klare med champis og limousin på døra men som også må jobbe ganske mye selv for å få sin partner. Hvis det er snakk om jakten på en partner er vi helt på linje, som jeg var inne på stiller kjønnene ganske likt når det er snakk om å finne en å være kjæreste med. Men når det er snakk om uforpliktende sex er forholdene annerledes. Selv om det finnes en del jenter som nesten kan matche guttene i sexinteresse, er det også en betydelig andel som holder seg igjen. Det blir altså et misforhold mellom antall gutter som er ute etter tilfeldig sex og antall jenter som tenker på samme måte. Hehe, tror nok at vår verden skiller seg en del da. Har motsatt erfaring, at det er ganske mange jenter som er interessert i ons og da følgelig tilfeldig sex. Det er en del som har det, men ikke på langt nær nok til å veie opp for etterspørselen fra guttene. Hehe, sant nok, men man må likevel passe på at man ikke forbereder seg i det uendelige og kanskje ikke tør å klatre opp samt tar med seg for mye utstyr. Når dagen er slutt er det likevel innstilling og guts til å ville det som tar deg til toppen av fjellet. Pluss en porsjon fornuft selvsagt. Her snakker vi om fjellvante folk, klatrere som er vant til å nå toppen, men som ikke forsøker å drømme seg bort fra de reelle forhold. Jeg tror det kan være nyttig å kaste et skråblikk på forholdene blant homsene, sammenlikne det med forholdene på hetero-utesteder. Det er liten tvil om at mange homser har et antall sexpartnere som kunne få selv Don Juan til å rødme av forlegenhet. Hva kommer det av? Er det noe spesielt med homofile menn? Eller er det kanskje heller at kvinnen faktisk er den bremsende faktor i forholdet mellom mann og kvinne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #69 Del Skrevet 3. august 2009 Det tillater jeg meg å tvile på. Jeg kjenner i hvert fall ingen som - uansett hvor populære de er - ikke har vært noen turer nedover på attraktivitetsskalaen på sjekker'n. Tvil alt du vil, du kjenner jo uansett ikke det jeg snakker om. Tro hva du vil. Neida, menn må ikke sjekke opp jenter under sitt eget attraktivitetsnivå for å få sex, men siden jenter er mindre ivrige på dette med one night stands må man spe på med jenter fra flere nivåer. Ellers kan det gå litt mer tid mellom hver gang. Joda, en jeg kjenner fra militæret og ikke kan beskrives som spesielt attraktiv, kun gjennomsnittlig på de fleste måter måtte ikke vente på tilbud på veldig attraktive jenter når vi var ute. Det finnes faktisk mennesker som klarer å dra dame hver jævla gang selv om du velger å ikke tro det, og uten å gå ned i attraksjonsnivå. Hvis det er snakk om jakten på en partner er vi helt på linje, som jeg var inne på stiller kjønnene ganske likt når det er snakk om å finne en å være kjæreste med. Men når det er snakk om uforpliktende sex er forholdene annerledes. Selv om det finnes en del jenter som nesten kan matche guttene i sexinteresse, er det også en betydelig andel som holder seg igjen. Det blir altså et misforhold mellom antall gutter som er ute etter tilfeldig sex og antall jenter som tenker på samme måte. Dette ville jo bare holdt vann hvis man samtidig at man forutsetter at de fleste gutter er interessert i tilfeldig sex, mens de fleste kvinner ikke er det. Vel, jeg kjenner som sagt ekstremt mange tilfeller av begge kategorier, både gutter som velger å ikke være på kjøttmarkedet hver helg og også jenter som velger å være det. Det er en del som har det, men ikke på langt nær nok til å veie opp for etterspørselen fra guttene. Besvart over. Her snakker vi om fjellvante folk, klatrere som er vant til å nå toppen, men som ikke forsøker å drømme seg bort fra de reelle forhold. Vel, selv når man forholder seg til realitetene må også erfarne fjellklatrere innse at de likevel tar en begydelig risiko når de bestiger toppen av mnt. Everest selv med samtlige forholdsregler tatt i betraktning. Den samme mentaliteten har man i sjekkemarkedet. Jeg tror det kan være nyttig å kaste et skråblikk på forholdene blant homsene, sammenlikne det med forholdene på hetero-utesteder. Det er liten tvil om at mange homser har et antall sexpartnere som kunne få selv Don Juan til å rødme av forlegenhet. Hva kommer det av? Er det noe spesielt med homofile menn? Eller er det kanskje heller at kvinnen faktisk er den bremsende faktor i forholdet mellom mann og kvinne? Så rart at jeg da kjenner homser som hverken er ute på byen noe særlig eller bytter sexpartner særlig ofte, da de er i stabilt forhold. Her tenker du nok mest på den utsvevende delen av homsemiljøet, de som genererer et dårlig rykte for homofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. august 2009 #70 Del Skrevet 3. august 2009 Tvil alt du vil, du kjenner jo uansett ikke det jeg snakker om. Tro hva du vil. Joda, en jeg kjenner fra militæret og ikke kan beskrives som spesielt attraktiv, kun gjennomsnittlig på de fleste måter måtte ikke vente på tilbud på veldig attraktive jenter når vi var ute. Det finnes faktisk mennesker som klarer å dra dame hver jævla gang selv om du velger å ikke tro det, og uten å gå ned i attraksjonsnivå. Jeg tviler da ikke på at man klarer å få med seg en brukbar dame hjem, men jeg tviler på at det finnes noen som aldri har gått litt ned i attraktivitet. De fleste av oss har vel både opplevd perioder da vi har dratt mange fine på rad og perioder da vi har måttet fire litt på kravene. Den som har vært sammen med meg i perioder da jeg har hatt flaks tror kanskje jeg alltid drar tilsvarende pene damer. Vi mennesker har en egen evne til å forlenge linjer vi ser og tro at vi har sett alt når vi har sett et mønster. Men det har selvsagt også litt å si hva du regner som attraktive damer. Som det har gått frem av denne tråden er det en del jenter som synes jentene her til lands er så altfor pene i forhold til guttene. Det kan jo tyde på at de bedømmer sine venninner og andre jenter som gjennomgående mer attraktive enn gutter vil gjøre. Dette ville jo bare holdt vann hvis man samtidig at man forutsetter at de fleste gutter er interessert i tilfeldig sex, mens de fleste kvinner ikke er det. Det er vel ikke helt riktig. Det vil holde at det er en vesentlig skjevfordeling. Om bare 50% av guttene mens bare 20% av jentene var ivrige på tilfeldig sex, ville jentene like fullt hatt et voldsomt og merkbart overtak. Og det om vi så skulle anta at disse 20% av jentene var like ivrige som guttene. (noe som neppe er tilfelle, selv de mest sexgale jenter har gjerne en litt annen tilnærming enn gutter.) Men dette var egentlig bare en tenkt situasjon for å vise at det du skrev ikke holdt helt vann. I virkeligheten tror jeg nok det er langt fler enn 50% av guttene som er klar for tilfeldig sex når sjansen byr seg. (altså et flertall) Mens det nok er et veldig klart mindretall jenter som viser samme iver. Vel, selv når man forholder seg til realitetene må også erfarne fjellklatrere innse at de likevel tar en begydelig risiko når de bestiger toppen av mnt. Everest selv med samtlige forholdsregler tatt i betraktning. Den samme mentaliteten har man i sjekkemarkedet. Mitt poeng med dette bildet var at den som skal beherske en aktivitet bør kjenne realitetene. Å benekte eller se bort fra at gutter og jenter ikke befinner seg i en symmetrisk posisjon på sjekkemarkedet er å svekke sin egen mulighet til å lykkes. Enhver mann som er god med damene vil vite at det er forskjell. Så rart at jeg da kjenner homser som hverken er ute på byen noe særlig eller bytter sexpartner særlig ofte, da de er i stabilt forhold. Nei, det er da ikke rart i det hele tatt. For vi snakker jo ikke her om gjennomsnittshomsen like lite som Don Juan er gjennomsnittsheteroen. Men hvorfor kan de mest utagerende homsene ha flere partnere enn de mest utagerende heterofile? Er det fordi heterofile menn er roligere? Eller kan det rett og slett ha å gjøre med at menn er lettere å sjekke opp? Slik at homsene har lettere match? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #71 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg tviler da ikke på at man klarer å få med seg en brukbar dame hjem, men jeg tviler på at det finnes noen som aldri har gått litt ned i attraktivitet. De fleste av oss har vel både opplevd perioder da vi har dratt mange fine på rad og perioder da vi har måttet fire litt på kravene. Den som har vært sammen med meg i perioder da jeg har hatt flaks tror kanskje jeg alltid drar tilsvarende pene damer. Vi mennesker har en egen evne til å forlenge linjer vi ser og tro at vi har sett alt når vi har sett et mønster. Jeg ser den, men man kan ofte likevel "ekstrapolere" basert på mange tilfeller med en gitt mann en kjenner. Dersom en person man kjenner drar den ene 10'er dama etter den andre, bortimot hver gang du ser han (som også er temmelig ofte) så er det ikke til å komme bort fra at den samme personen også er svært tilbøyelig til å kunne få ganske attraktive damer når du ikke ser vedkommende. En person som ikke har mange klare tilfeller av attraktiv partner kan man derimot ikke med stor sannsynlighet si det samme om. Nå er jo selvsagt denne debatten litt søkt siden man ikke kan definere hva som er attraktivt og hva som ikke er det globalt, men poenget er likevel at en som stadig klarer brasene på et høyt attraksjonsnivå "har" noe som mange andre ikke har. Igjen er det ofte innstilling, guts og pågangsmot samt sjarme som gir resultater. Men det har selvsagt også litt å si hva du regner som attraktive damer. Som det har gått frem av denne tråden er det en del jenter som synes jentene her til lands er så altfor pene i forhold til guttene. Det kan jo tyde på at de bedømmer sine venninner og andre jenter som gjennomgående mer attraktive enn gutter vil gjøre. Enig. Det er vel ikke helt riktig. Det vil holde at det er en vesentlig skjevfordeling. Om bare 50% av guttene mens bare 20% av jentene var ivrige på tilfeldig sex, ville jentene like fullt hatt et voldsomt og merkbart overtak. Og det om vi så skulle anta at disse 20% av jentene var like ivrige som guttene. (noe som neppe er tilfelle, selv de mest sexgale jenter har gjerne en litt annen tilnærming enn gutter.) Men hvor får du disse tallene fra? Jeg kan godt være enig i at man ikke skal så mange tiår tilbake før det sikkert var mer tradisjonelt, men jenter blir stadig mer interessert i ons. Ikke minst er det ganske mange ons relaterte tråder på dette forumet. Men dette var egentlig bare en tenkt situasjon for å vise at det du skrev ikke holdt helt vann. I virkeligheten tror jeg nok det er langt fler enn 50% av guttene som er klar for tilfeldig sex når sjansen byr seg. (altså et flertall) Mens det nok er et veldig klart mindretall jenter som viser samme iver. se over Mitt poeng med dette bildet var at den som skal beherske en aktivitet bør kjenne realitetene. Å benekte eller se bort fra at gutter og jenter ikke befinner seg i en symmetrisk posisjon på sjekkemarkedet er å svekke sin egen mulighet til å lykkes. Enhver mann som er god med damene vil vite at det er forskjell. Selvfølgelig bør en være obs på diverse tradisjonelle strukturer som har oppstått mellom kvinner og menn. Likevel tør jeg påstå at det hvertfall ikke er gutter som tenker for mye på symmetrisk posisjon på sjekkemarkedet som får damer. Å tenke, og analysere for mye på om man har sjans eller ikke som igjen ofte er med på å generere usikkerhet hos en del menn, fremfor handling, vil av mange kvinner bli oppfattet som en svakhet. Og det er avtennende. Nei, det er da ikke rart i det hele tatt. For vi snakker jo ikke her om gjennomsnittshomsen like lite som Don Juan er gjennomsnittsheteroen. Men hvorfor kan de mest utagerende homsene ha flere partnere enn de mest utagerende heterofile? Er det fordi heterofile menn er roligere? Eller kan det rett og slett ha å gjøre med at menn er lettere å sjekke opp? Slik at homsene har lettere match? Jeg tror ikke du har møtt på en utagerende men samtidig kresen homse før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 3. august 2009 #72 Del Skrevet 3. august 2009 Selvfølgelig bør en være obs på diverse tradisjonelle strukturer som har oppstått mellom kvinner og menn. Likevel tør jeg påstå at det hvertfall ikke er gutter som tenker for mye på symmetrisk posisjon på sjekkemarkedet som får damer. Å tenke, og analysere for mye på om man har sjans eller ikke som igjen ofte er med på å generere usikkerhet hos en del menn, fremfor handling, vil av mange kvinner bli oppfattet som en svakhet. Og det er avtennende. ) Greit nok, men man trenger jo ikke være en nerd som er hemmet av analyser for å se at det fortsatt er forskjell på gutters og jenters roller på sjekkemarkedet. Dette er noe alle gutter ser og forholder seg til helt instinktivt. Og som man er klar til å sette ord på når man ser noen benekte fakta. Jeg kan godt være enig i at man ikke skal så mange tiår tilbake før det sikkert var mer tradisjonelt, men jenter blir stadig mer interessert i ons. Ikke minst er det ganske mange ons relaterte tråder på dette forumet. Jeg skal ikke nekte for at det har skjedd en positiv utvikling i de senere år, men det er likevel langt frem til kjønnene stiller likt. Det betyr ikke at man som norsk mann har så mye å klage på; norske jenter er lettere å sjekke opp enn de aller fleste andre nasjonaliteter. Men en attraktiv norsk gutt kan likevel ikke velge og vrake i attraktive sexpartnere på den måten en middels attraktiv norsk jente kan. Men så er det kanskje heller ikke så ille om kjønnene ikke stiller helt likt på dette området, i hvert fall ser ikke jeg noen grunn til å beklage meg over dette. Jenter har et par fordeler av skjevheten på sexrelasjonsmarkedet, men medaljen har også en bakside. Det er for eksempel fortsatt litt kjedeligere for en jente å få rykte for å ligge rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Euforia Skrevet 3. august 2009 #73 Del Skrevet 3. august 2009 Helt klart kvinne, selv om jeg mange ganger tenker det ville vært enklere å være gutt. Og jeg vet også hvordan jeg skulle sett ut hvis jeg var gutt (og kunne velge). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #74 Del Skrevet 3. august 2009 Greit nok, men man trenger jo ikke være en nerd som er hemmet av analyser for å se at det fortsatt er forskjell på gutters og jenters roller på sjekkemarkedet. Dette er noe alle gutter ser og forholder seg til helt instinktivt. Og som man er klar til å sette ord på når man ser noen benekte fakta. Vel, jeg kan opplyse om at dine erfaringer ikke ikke stiller sterkere enn mine. Vi har tydeligvis forskjellige erfaringer så din virkelighet stemmer sikkert for deg. Du behøver likevel ikke være såpass arrogant at du også betviler de erfaringene jeg har gjort meg og mange av de jeg kjenner har gjort seg. De er da forskjellig fra dine erfaringer. Du bør nok heller ikke presentere det som fakta. Fakta krever nok litt mer grundig behandling og metodikk. ps. jeg påstår heller ikke at mine erfaringer er fakta. Men de er mange. Instinktivt? Å vurdere sin sjanse på sjekkemarkedet samt symmetrien i sjekkemarkedet kan nok ikke omtales som innstinktivt. Det innstinktive er du født med og inkluderer et ønske om å ha kontakt med det motsatte kjønn samt de andre basalbehovene men omfatter ikke vurdering av egen attraktivitet eller posisjon. Det er ting som er tillært gjennom kulturelle normer for attraktivitet og sjekking og sees helt klart når man ser såpass store forskjeller i tilnærming hos det motsatte kjønn i forskjellige kulturer og land. Ergo er dette noe som ikke er instinktivt. Den eneste fellesnevneren er interessen for å gjøre det, ergo er det heller ikke instinktivt. Jeg skal ikke nekte for at det har skjedd en positiv utvikling i de senere år, men det er likevel langt frem til kjønnene stiller likt. Det betyr ikke at man som norsk mann har så mye å klage på; norske jenter er lettere å sjekke opp enn de aller fleste andre nasjonaliteter. Men en attraktiv norsk gutt kan likevel ikke velge og vrake i attraktive sexpartnere på den måten en middels attraktiv norsk jente kan. There's more than meets the eye. La oss ta et lite tankeeksperiment. Du påstår at en middels attraktiv dame kan velge og vrake i sexpartnere. La oss videre si at hun er på et utested med mange attraktive menn, og mange ikke fullt så attraktive. Jeg tror det er en relativ reell presumpsjon. La oss også si at jenta er den passive, den som blir sjekket opp og guttene er de aktive, som man også gjerne har "forhåndsbestemt" i debatter som denne. Mange vil mene at siden hun er den passive vil hun kunne velge og vrake blant alle guttene. Men slik vil det likevel ikke være. Når man er passiv er man prisgitt de som sjekker en opp og det vil ikke nødvendigvis være den mest attraktive mannen i lokalet som går bort til henne i det hele tatt! Dermed risikerer hun å kun kunne velge blant de som faktisk tar kontakt med henne uavhengig om de er attraktive eller ikke, og ikke blant hele utvalget på utestedet som sådan. Det medfører at hun da må ta til "takke" med de som faktisk er interessert i henne eller ikke i det hele tatt. Med andre ord er det altså andre aspekter enn kun sjekkemarkedets økonomi som kommer inn i bildet. Som før, kun de som har guts til å sjekke henne opp vil være aktuelle kandidater på det aktuelle tidspunktet. De andre, mer attraktive guttene vil kanskje ha sjekket opp andre eller ikke vært tilstede i det hele tatt. Eller sagt på en annen måte; Man er ofte prisgitt tilfeldighetene når det gjelder hvem man møter. Attraktive eller ei... Men så er det kanskje heller ikke så ille om kjønnene ikke stiller helt likt på dette området, i hvert fall ser ikke jeg noen grunn til å beklage meg over dette. Jenter har et par fordeler av skjevheten på sexrelasjonsmarkedet, men medaljen har også en bakside. Det er for eksempel fortsatt litt kjedeligere for en jente å få rykte for å ligge rundt. Vel, det var aldri min intensjon å påstå at gutter stiller helt likt i forhold til jenter. Det betyr likevel ikke at jeg er enig i deg. Problemstillingen er selvsagt omfattende og det krever mer enn et par innlegg her for å belyse det. Men poenget er at selv om jeg kan være med på tankegangen til deg og andre her har jeg altså sett så mange eksempler på det motsatte at teorien ikke holder helt vann. Mange observasjoner vil være med på å svekke en teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Telys Skrevet 3. august 2009 #75 Del Skrevet 3. august 2009 Kvinne. Jeg hadde aldri sluppet unna med å være 1.50m på sokkelesten som mann Vi kvinner må igjennom en del fysiske vondter,men jeg synes det er verdt det. Og fødsel ser jeg fram til å oppleve. Kunne godt tenkt meg å hatt sex som en mann en gang,for å kjenne hvordan det er Men det er både positive og negative ting med begge kjønn,så tror jeg hadde hatt det veldig vanskelig om jeg faktisk måtte velge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 4. august 2009 #76 Del Skrevet 4. august 2009 Greit nok, men man trenger jo ikke være en nerd som er hemmet av analyser for å se at det fortsatt er forskjell på gutters og jenters roller på sjekkemarkedet. Dette er noe alle gutter ser og forholder seg til helt instinktivt. Og som man er klar til å sette ord på når man ser noen benekte fakta. Jeg skal ikke nekte for at det har skjedd en positiv utvikling i de senere år, men det er likevel langt frem til kjønnene stiller likt. Vel, jeg kan opplyse om at dine erfaringer ikke ikke stiller sterkere enn mine. Vi har tydeligvis forskjellige erfaringer så din virkelighet stemmer sikkert for deg. Du behøver likevel ikke være såpass arrogant at du også betviler de erfaringene jeg har gjort meg og mange av de jeg kjenner har gjort seg. De er da forskjellig fra dine erfaringer. Du bør nok heller ikke presentere det som fakta. Fakta krever nok litt mer grundig behandling og metodikk. ps. jeg påstår heller ikke at mine erfaringer er fakta. Men de er mange. Instinktivt? Å vurdere sin sjanse på sjekkemarkedet samt symmetrien i sjekkemarkedet kan nok ikke omtales som innstinktivt. Det innstinktive er du født med og inkluderer et ønske om å ha kontakt med det motsatte kjønn samt de andre basalbehovene men omfatter ikke vurdering av egen attraktivitet eller posisjon. Det er ting som er tillært gjennom kulturelle normer for attraktivitet og sjekking og sees helt klart når man ser såpass store forskjeller i tilnærming hos det motsatte kjønn i forskjellige kulturer og land. Ergo er dette noe som ikke er instinktivt. Den eneste fellesnevneren er interessen for å gjøre det, ergo er det heller ikke instinktivt. Her har du nok antatt at jeg har brukt ordet "instinktivt" i en litt annen betydning enn det normalt brukes i språket. Du forholder deg her til "instinktiv" som en vitenskapelig term som kun har betydning "drevet av instinkt". I dagligtale snakker vi ofte om instinktive handlinger når vi står overfor handlinger vi ikke bruker tid på å tenke over. Det er en fordel å lese med en viss velvilje slik at man slipper skinndiskusjoner i tillegg til diskusjonen om det man faktisk er uenig om. Ellers kan en interessant debatt drukne i helt unødvendige misforståelser og flisespikking. Mitt poeng var altså at du ikke hadde noen grunn til å mistenke at menn som er bevisst skjevheten på sjekkemarkedet går rundt og er hemmet av det. Dette er ikke noe man bruker tid på å tenke på når man er ute på byen. Men man forholder seg til det slik en fjellklatrer forholder seg til kartet og terrenget og de kunnskaper han har om forholdene i fjellet. Eller slik en bilfører benytter seg av sine kunnskaper og ferdigheter uten å tenke over det. There's more than meets the eye. La oss ta et lite tankeeksperiment. Du påstår at en middels attraktiv dame kan velge og vrake i sexpartnere. La oss videre si at hun er på et utested med mange attraktive menn, og mange ikke fullt så attraktive. Jeg tror det er en relativ reell presumpsjon. La oss også si at jenta er den passive, den som blir sjekket opp og guttene er de aktive, som man også gjerne har "forhåndsbestemt" i debatter som denne. Mange vil mene at siden hun er den passive vil hun kunne velge og vrake blant alle guttene. Men slik vil det likevel ikke være. Når man er passiv er man prisgitt de som sjekker en opp og det vil ikke nødvendigvis være den mest attraktive mannen i lokalet som går bort til henne i det hele tatt! Dermed risikerer hun å kun kunne velge blant de som faktisk tar kontakt med henne uavhengig om de er attraktive eller ikke, og ikke blant hele utvalget på utestedet som sådan. Det medfører at hun da må ta til "takke" med de som faktisk er interessert i henne eller ikke i det hele tatt. Med andre ord er det altså andre aspekter enn kun sjekkemarkedets økonomi som kommer inn i bildet. Som før, kun de som har guts til å sjekke henne opp vil være aktuelle kandidater på det aktuelle tidspunktet. De andre, mer attraktive guttene vil kanskje ha sjekket opp andre eller ikke vært tilstede i det hele tatt. Eller sagt på en annen måte; Man er ofte prisgitt tilfeldighetene når det gjelder hvem man møter. Attraktive eller ei... Vel, det var aldri min intensjon å påstå at gutter stiller helt likt i forhold til jenter. Det betyr likevel ikke at jeg er enig i deg. Problemstillingen er selvsagt omfattende og det krever mer enn et par innlegg her for å belyse det. Men poenget er at selv om jeg kan være med på tankegangen til deg og andre her har jeg altså sett så mange eksempler på det motsatte at teorien ikke holder helt vann. Mange observasjoner vil være med på å svekke en teori. Du forsøker her å bevise at en middels attraktiv kvinne likevel ikke kan gå ut på byen en hvilken som helst dag og få med seg en svært attraktiv mann ved 1. å anta at hun ikke vil gjøre noe for å plukke ut den hun er interessert i og 2. å anta at de kjekkeste guttene vil overlate initiativet til de mindre kjekke Men for det første er min påstand ikke at enhver middels attraktiv jente faktisk vil gjøre dette (gå ut på byen og sjekke opp en mann helt i toppskiktet); min påstand er at hun kan det, altså at hun står fritt til det. Og da har det liten hensikt å argumentere for at hun antagelige ikke vil våge å flørte med de kjekkeste guttene. For det andre er antagelsen at de kjekke guttene kan tenkes å overlate henne til mindre kjekke heller tvilsom. På et utested er det jo gjerne litt sirkulasjon, og det er sjelden så høy andel av pene jenter at ikke også middels pene får flørtet med de kjekkeste guttene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2009 #77 Del Skrevet 4. august 2009 Her har du nok antatt at jeg har brukt ordet "instinktivt" i en litt annen betydning enn det normalt brukes i språket. Du forholder deg her til "instinktiv" som en vitenskapelig term som kun har betydning "drevet av instinkt". I dagligtale snakker vi ofte om instinktive handlinger når vi står overfor handlinger vi ikke bruker tid på å tenke over. Det er en fordel å lese med en viss velvilje slik at man slipper skinndiskusjoner i tillegg til diskusjonen om det man faktisk er uenig om. Ellers kan en interessant debatt drukne i helt unødvendige misforståelser og flisespikking. Greit nok, men det er fornuftig å tenke over begrepsbruken når du presenterer dine erfainger som "noe alle vet" eller "vet instinktivt". Det er ikke alle som tenker spesielt over problematikken i det hele tatt, i hvert fall ikke i den grad det gjøres her inne Mitt poeng var altså at du ikke hadde noen grunn til å mistenke at menn som er bevisst skjevheten på sjekkemarkedet går rundt og er hemmet av det. Dette er ikke noe man bruker tid på å tenke på når man er ute på byen. Men man forholder seg til det slik en fjellklatrer forholder seg til kartet og terrenget og de kunnskaper han har om forholdene i fjellet. Eller slik en bilfører benytter seg av sine kunnskaper og ferdigheter uten å tenke over det. Jeg mistenker ingen for å være hemmet av noe som helst, men jeg påpeker likevel at å tenke over en problemstilling for mye når man skal gjøre en aktivitet som å være på sjekkern kan virke hindrende for enkelte. Det er kjent innen psykologien at tankesettet kan være med på å påvirke handlinger og ikke minst utfallet av dem og det selv om man ikke nødvendigvis tenker så veldig konkret på dem der og da. Du forsøker her å bevise at en middels attraktiv kvinne likevel ikke kan gå ut på byen en hvilken som helst dag og få med seg en svært attraktiv mann ved 1. å anta at hun ikke vil gjøre noe for å plukke ut den hun er interessert i Det stemmer, men premisset er jo utledet av den generelle holdningen her inne at jenter aldri er frempå i forhold til gutter. og 2. å anta at de kjekkeste guttene vil overlate initiativet til de mindre kjekke Med det mente jeg riktignok ikke akkurat det, men at man likevel ikke har tilgang til hele utvalget av potensieller partnere på et utested, kun de som faktisk sjekker en opp, uavhengig om de er attraktive eller ikke. Med mindre man tilsidesetter det første premisset og antar at jenta også gjør en del i forhold til sjekking selvsagt. Men for det første er min påstand ikke at enhver middels attraktiv jente faktisk vil gjøre dette (gå ut på byen og sjekke opp en mann helt i toppskiktet); min påstand er at hun kan det, altså at hun står fritt til det. Og da har det liten hensikt å argumentere for at hun antagelige ikke vil våge å flørte med de kjekkeste guttene. For argumentasjonen min spiller ikke dette noen rolle, utgangspunktet er jo at hun faktisk gjør det. Det blir jo litt meningsløst å snakke om en situasjon som uansett ikke oppstår om hun velger å bli hjemme. For det andre er antagelsen at de kjekke guttene kan tenkes å overlate henne til mindre kjekke heller tvilsom. På et utested er det jo gjerne litt sirkulasjon, og det er sjelden så høy andel av pene jenter at ikke også middels pene får flørtet med de kjekkeste guttene. Man vet jo ikke om de er attraktive eller ikke. Men om man ikke gjør noe selv er det jo rimelig logisk at utvalget sitt blir begrenset av antallet som faktisk tar kontakt med deg. Uavhengig om de er attraktive eller ikke. Når det gjelder sirkulasjon tør jeg tippe at det er de færreste som får flørtet med "hele lokalet" slik at de finner den mest attraktive partneren. Uansett, jeg tror ikke vi blir så enige, men det er for så vidt greit nok. Poenget mitt gjennom alle innleggene er jo at jeg tror det er mer bak sjekking og forhold enn ren tankegang på hva som er kjønnsfordelingen og den "taktiske" informasjonen på kjønnsmarkedet. Jeg mener rent logisk ikke at tankegangen din er helt feil, men jeg mener bildet er noe ukomplett tatt i betraktning alle unntakene fra det samt en rekke andre tilfeldigheter som spiller inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #78 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg sier Kvinne. Anonym poster: 50da354827fd03c5177fb9bf7bc793bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #79 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg vet ikke helt. Altså, jeg er mann, vil hverken kalle meg selv stygg eller kjekkas. Problemet er at hvis man er mann, og ikke er kjekkas så er det utrolig vanskelig å få seg noe, eller en dame for den saks skyld. De som sier at det er tull vet ikke hva de prater om. Jeg har selv testet det ut, jeg har vært på datingsider, og kontaktet damer jeg egentlig ikke er direkte tiltrukket av, faktisk MANGE damer. Jeg sier det rett ut, jeg er ikke noen Brad Pitt, men kunne fått noen penere enn de jeg har kontaktet. Jeg er realist, og vet hva jeg EGENTLIG bør kunne få. Ingen av disse damene svarte. På profilene deres er det sånn vanlig ting som "ser etter kjekkas" "sixpack" ditten og datten, selv var mange av dem så ekstremt overvektige at det var stygt å se på. Jeg synes overvekt på jenter kan se bra ut, men det er forskjell på 20-30+ kg og 100-150 kg ekstra. Disse skulle likevel ha i bøtte og spann, for de var jo selvsagt så fine. Hvorfor? Jo, fordi de damer vel, og damer får seg sex uansett. En dame kan ha sex opptil flere ganger daglig med tilfeldige hvis hun vil, menn, ja, de må fylle et visst kriteriere, og har flaks hvis de får seg noe en gang iløpet av en kveld. Det verste er at mange disse damene "får" kjekkas, men de skjønner ikke at de kun blir brukt. Det er INGEN virkelige kjekkaser som vil være sammen med en som ikke er attraktiv. Jeg ser aldri stygge damer + kjekke menn eller omvendt. Og er man da 30+ og ikke får en sjanse, fordi man ikke er god nok, selvom man teknisk sett er det så blir man frustrert. Anonym poster: 4d31674e6d411133cf452ebcc3100d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 18. november 2012 #80 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg husker at da jeg var liten så var jeg sjeleglad for at jeg var jente, jenter er så pene og kan gå i pene klær. Liker menn, men aldri om jeg ville vært en, tror jeg ville følt meg som et skjeggete beist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå