Gå til innhold

Tips til motivasjon

Anbefalte innlegg

Gjest scott
Skrevet

Hei:)

Sliter litt med motivasjonen til å komme meg ut å trene. I det siste har jeg og venninnen min jogget sammen, og på den måten motivert hverandre. Selv om det var en dag jeg ikke hadde lyst å jogge dro jeg ut fordi vi hadde avtalt det på forhånd osv.

Men nå som hun er bortreist sliter jeg med motivasjon til kpmme meg ut. Vet jo at det ikke er så ille når jeg først begynner, og følelsen når jeg er ferdig er deilig. Men så var det å komme seg i gang da... Hun er forresten den eneste venninnen min som trener.

I tillegg jobber jeg litt nå i sommer, ikke hver dag, men de dagene jeg jobber blir det ikke trening, jeg er rett og slett så sliten når jeg kommer hjem.

Og generelt resten av året sliter jeg med å være helt utslitt etter skolen, så jeg makter rett og slett ikke å trene når jeg kommer hjem. Derfor blir det som regel svært uregelmessig trening for min del.

Noen som har et gode tips til meg? Vet at jeg ikke er alene om dette :P

Videoannonse
Annonse
Gjest GjestMina
Skrevet
Hei:)

Sliter litt med motivasjonen til å komme meg ut å trene. I det siste har jeg og venninnen min jogget sammen, og på den måten motivert hverandre. Selv om det var en dag jeg ikke hadde lyst å jogge dro jeg ut fordi vi hadde avtalt det på forhånd osv.

Men nå som hun er bortreist sliter jeg med motivasjon til kpmme meg ut. Vet jo at det ikke er så ille når jeg først begynner, og følelsen når jeg er ferdig er deilig. Men så var det å komme seg i gang da... Hun er forresten den eneste venninnen min som trener.

I tillegg jobber jeg litt nå i sommer, ikke hver dag, men de dagene jeg jobber blir det ikke trening, jeg er rett og slett så sliten når jeg kommer hjem.

Og generelt resten av året sliter jeg med å være helt utslitt etter skolen, så jeg makter rett og slett ikke å trene når jeg kommer hjem. Derfor blir det som regel svært uregelmessig trening for min del.

Har desverre ikke noen gode råd. Men hva med å trene før skole/jobb? Da har du hele ettermiddagen/kvelden til andre ting :)

Noen som har et gode tips til meg? Vet at jeg ikke er alene om dette :P

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Hva med å trene før jobbe/skole? Så har du hele ettermiddagen/kvelden til andre ting :)

Skrevet (endret)

Trente dere på faste dager?

Om dere det gjorde så kan du avtale med DEG SELV at disse avtalene skal opprettholdes. Om dere trente spontant så anbefaler jeg deg at du søndag setter ned treningsplan for den kommende uken og holder deg til den som om det skulle være en hvilken som helst annen avtale du holder! Det krever viljestyrke, men en plan er enklere å følge/opprettholde enn spontan trening om en sliter med motivasjon! Vær litt streng med deg selv, ha den gode følelsen etter endt økt som en motivasjon for å gjennomføre treningen. Om det blir helt umulig å gjennomføre jogging på egenhånd så har du vel andre venninner som liker en spasertur for det sosiale?? All aktivitet er bedre enn ingen! :klappe:

Endret av Lotte27
Gjest scott
Skrevet
Trente dere på faste dager?

Om dere det gjorde så kan du avtale med DEG SELV at disse avtalene skal opprettholdes. Om dere trente spontant så anbefaler jeg deg at du søndag setter ned treningsplan for den kommende uken og holder deg til den som om det skulle være en hvilken som helst annen avtale du holder! Det krever viljestyrke, men en plan er enklere å følge/opprettholde enn spontan trening om en sliter med motivasjon! Vær litt streng med deg selv, ha den gode følelsen etter endt økt som en motivasjon for å gjennomføre treningen. Om det blir helt umulig å gjennomføre jogging på egenhånd så har du vel andre venninner som liker en spasertur for det sosiale?? All aktivitet er bedre enn ingen! :klappe:

Det var ikke faste dager vi brukte å trene, men omtrent annenhver dag.

Ja, det hørtes lurt ut å lage en treningsplan, så får jeg tvinge meg til å følge den.

Takk for svar :)

Gjest scott
Skrevet
Hva med å trene før jobbe/skole? Så har du hele ettermiddagen/kvelden til andre ting :)

Skal jeg trene før skolen må jeg opp sånn kl.6, og det blir uaktuelt :P Og før jobb avhenger av når jeg begynner, noen ganger blir det litt ubekvemme tider, og da velger jeg heller å sove ut slik at jeg blir hvil, da jeg har problemer med å sovne om kveldene.

Men har absolutt tenkt på å stå opp ekstra tidlig å ta en joggetur før jobb/skole, men det blir for tidlig.

Må rett og slett bare terpe på å få trening på ettermiddagen/kvelden til en del av en rutine, en slags fast avtale jeg ikke kan bryte.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ta med deg treningstøy til jobb/skole og tren på veien hjem. Dermed slipper du å slite deg opp av godstolen igjen etter at du har seget ned i den.

Faste treningsdager er tingen. Med eller uten venninne ... :)

Skrevet
Det var ikke faste dager vi brukte å trene, men omtrent annenhver dag.

Ja, det hørtes lurt ut å lage en treningsplan, så får jeg tvinge meg til å følge den.

Takk for svar :)

Høres bra ut :tommelsmil:

Det er vanskeligere å bryte planer, får litt dårligere samvittighet da. Du må bare lære deg å holde det du selv planlegger så vil du se at det blir lettere etterhvert og motivasjonen vil raskt øke når du ser at du faktisk klarer å trene på egenhånd samt at venninnen din ikke lenger trenger å dra deg med=)

Skrevet

Den beste motivasjonen for meg er å loggføre alt jeg gjør, slik at jeg kan se progresjon over tid. Løfter tyngre vekter, løper en gitt rute på kortere tid, osv.

Skrevet
Den beste motivasjonen for meg er å loggføre alt jeg gjør, slik at jeg kan se progresjon over tid. Løfter tyngre vekter, løper en gitt rute på kortere tid, osv.

Godt tips!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...