Gå til innhold

Til alle som skulle ned noen kilo før sommeren -

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Bare ren nysgjerrighet. Det var en del innlegg i mars-april-mai med en del brukere og gjester som ville ned noen kilo før sommeren. KUnne vært moro å høre litt fra dere om hvordan det har gått. Nådde der målet - i så fall hvordan? Hvis ikke - hva gikk galt?

Videoannonse
Annonse
Gjest scott
Skrevet

Skulle begynne allerede etter jul, med regelmessig trening 3-4 ganger i uka, sunnere kosthold. En ny livsstil rett og slett. Meeeen, det gikk så klart ikke som forventet. Halvåret etter jul var fylt med mye arbeid i skolesammenhenger som slet meg helt ut, derfor ble det mer avslapping de stundene jeg hadde "fri".

Har vel og merke klart å få et mye sunnere kosthold i løpet av juni, og begynte å jogge. Men nå har det blitt lite trening, da treningspartneren min er bortreist og jeg synes det er umotiverende å trene alene... Skal prøve nå og komme meg i bedre form til om ca en mnd, når jeg reiser av gårde til sydligere strøk ;)

Skrevet

Jo takk, har trent jevnt og trutt siden desember og har også grei kontroll på matinntaket. Hadde en del pappaflesk før jul (poden kom til verden i fjor sommer) og har siden da gått ned 8-10 kg (113-115 til 103-105), begynner å skimte magemusklene når lyset er fordelaktig, har ca. doblet hva jeg kan løfte for 5 reps i knebøy og markløft (økt fra hhv. 75 og 80 kg til 145 og 160, ikke verst på et halvt år for en voksen mann som ikke hadde tatt i ei vektstang siden 1997). Har dog et betydelig mer langsiktig perspektiv enn sommeren; målsetninga er at poden skal ha en av de sterkeste pappaene.

Skrevet
har ca. doblet hva jeg kan løfte for 5 reps i knebøy og markløft (økt fra hhv. 75 og 80 kg til 145 og 160, ikke verst på et halvt år for en voksen mann som ikke hadde tatt i ei vektstang siden 1997).

Kroppen glemmer aldri..

Skrevet
Kroppen glemmer aldri..

...men det eneste jeg gjorde på nittitallet var benkpress og idiotiske maskiner siden jeg ikke visste bedre den gangen; knebøy og markløft prøvde jeg for første gang et par uker før jul i fjor.

Skrevet

Jeg begynte i mars, har gått ned 7-8 kilo og er veldig fornøyd. Har nå en BMI på ca 21. Mye har blitt gjort gjennom å kontrollere kostholdet. På tross av innspurten på masteroppgaven gikk det veldig fint. Etter at masteroppgaven var levert, har jeg fått tid til å fokusere mer på trening. Trener nå 5 ganger i uka, som regel trener jeg spinning 55 min 2 ganger i uka, og 3 ganger i uka 30 min tredemølle + 30-40 min styrketrening. Har som mål å bli litt strammere og mer definert, men har ikke tenkt å gå ned særlig mye mer i vekt.

Skrevet

Jeg har gått ned snart 13 kg.

Begynte uken før påske!

Nå trener jeg nesten hver dag og spiser rundt 1600 Kcal daglig.

Drikker masse vann.

Jeg spinner, løfter vekter, jogger og tar sit-ups.

Om 12 kilo har jeg nådd målet mitt. Jeg er storfornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...